Ambassador közösség építése már az első naptól? – 3 világszínvonalú módszer

Home / Blog / Ambassador közösség építése már az első naptól? – 3 világszínvonalú módszer
Ambassador közösség építése már az első naptól? – 3 világszínvonalú módszer

Ambassador közösség építése már az első naptól? – 3 világszínvonalú módszer

Mars, DHL, Netflix – mindannyian ismerjük ezeket a márkákat és nagy valószínűséggel kerültünk már kapcsolatba velük  fogyasztóként vagy felhasználóként. Idén májusban mégis teljesen más okból álltak ezen cégek HR és Employer Branding vezetői egy színpadon: hogy munkáltatói márkájuk építéséről osszanak meg gondolatokat azzal a 760 szakemberrel, akik részt vettek a 2019-es World Employer Branding Day-en Lisszabonban.

Worl Employer Branding Day 2019, Lisszabon

 

 

„Azok a vállalatok, akik tiltás és bonyolult szabályozási rendszerek helyett lehetőséget adnak dolgozóiknak, hogy megmutassák a mindennapjaikat, saját karriertörténetüket, sokkal hitelesebben építhetik a munkáltatói márkájukat és vonzóbbak lesznek a munkaerőpiacon, amivel a belső elégedettséget is növelik.”

– osztotta meg Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója, Chief Sparkle Offizzere a HR Portalon, HRPWR-en, valamint Marketing&Media Online-on is megjelent helyszíni beszámolójában.

Hogyan lehetséges mindez?

 

Ha a hagyományos értelemben vett, termékekről szóló márkakommunikációt vizsgáljuk, egyáltalán nem meglepő, hogy a legnagyobb cégek, szolgáltatók segítségül hívják a közösségi média erejét. A brand ambassador manapság már jól ismert fogalom, számos vállalat foglalkoztat influenszereket, akik bemutatják a termékeket, mindezt a célközönség számára hiteles, emberközeli módon. Ezek a trendek a munkáltatói márkaépítésben is megfigyelhetőek. Egyre több szervezet foglalkozik tudatosan saját ambassador közösségének felépítésével, mellyel nemcsak a toborzási célokat támogatják, de a már meglévő munkavállalók megtartását is elősegítik.

Onboarding folyamat, másképp

„Az employer brand alapja az employee brand.” – hangsúlyozta Svante Randlert, a Great Result Business & People Advisora, miközben a munkavállalók elköteleződésének lehetőségeit taglalta. Hogyan érhetjük el, hogy egy új munkavállalóra akár már az első naptól ambassadorként számíthassunk?

Három módszer a világszínvonalú employer branding trendek közül, amiket érdemes beépíteni, ha a munkavállalók elköteleződésének növeléséről, ambassadorrá válásukról van szó:

  1. Onboarding élmény fejlesztése
  2. A munkáltatói márka bemutatása, átadása
  3. Legújabb technológiai megoldások bevetése

1. Onboarding élmény fejlesztése

Hogyan korszerűsítette és szabta személyre az onboarding folyamatot egy több mint 200 országban, megközelítőleg 100.000 munkavállalót foglalkoztató szervezet? A DHL Express Görögországért, Ciprusért és Máltáért felelős jogtanácsosa és HR igazgatója, Katia Labropoulou részletesen bemutatta, milyen módon fejlesztették a jelölt- és onboarding élményt.

Mit tartalmaz a DHL Box? Többek között egy tabletet, amin a cégvezető videoüzenetben köszönti a legújabb munkavállalókat, valamint egy kézzel aláírt üdvözlőlapot a leendő csapattagoktól – mindezt munkába állás előtt két héttel házhoz szállítva, a cégprofilhoz illeszkedően.

A buddy program már számos szervezet esetében elterjedt, azonban a DHL az első napok kérdéseit használta fel, hogy összehozza az új kollégákat a tapasztaltabbakkal: előbbiek bögréjén olyan hétköznapinak tűnő kérdések állnak, mint „Hol készíthetem el a kávémat?”, míg utóbbiakén megtalálható a válasz, valamint az „I’m your buddy” mondat.

Katia Labropoulou a DHL Express Görögországért, Ciprusért és Máltáért felelős jogtanácsosa és HR igazgatója

 

2. Munkáltatói márka bemutatása, átadása

Nemcsak a HR és employer branding szakemberek számára fontos és hasznos, ha ismerik a cég munkáltatói márkájának szerves részét képező üzeneteket, célokat, irányelveket, de azoknak az újonnan csatlakozott munkavállalók ambassador közösségbe történő integrációját is segítheti.

Erre kínál fenntartható megoldást a Mars, melyet Kelly Marek Bartkiewicz, Global Employer Reputation & Recruitment Marketing Director ismertetett.

A képzés három alappillérre épül: tréningekre, webinárokra és videós anyagokra, melyeket jelenleg a vezetők elkötelezésére használnak, azonban ezek a tartalmak könnyen az új belépő célcsoport igényeire szabhatók. Kezelhető mennyiségű erőforrás ráfordításával, nagy impact: ez lett a meglévő tartalmak újrahasznosításának eredménye a Mars tapasztalatai szerint.

Kelly Marek Bartkiewicz, Global Employer Reputation & Recruitment Marketing Director, MARS

 

3. Legújabb technológiai megoldások bevetése

Hogyan kombinálhatjuk a fentieket úgy a legújabb technológiával, hogy bárki számára, bármikor elérhetőek legyenek? A Netflix Globális Employer Brand Vezetője, Amir Moini szerint a videós tartalmak túlbecsültek. Helyettük a podcastok széleskörű alkalmazási lehetőségére hívta fel a figyelmet, melyet szervezeten belül WeAreNetflix Podcast névre kereszteltek. Ezek bárki számára elérhető hanganyagok, melyek szakmai és recruitment témákat is bemutatnak. A californiai célcsoport körében elképesztően népszerű formátum közel ezer jelentkezőt hozott a Netflixnek, aminek oka Amir szerint az volt, hogy a podcast tartalma hitelesítette a vállalat kultúráját.

Amir Moin, Globális Employer Brand Vezető, Netflix

 

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

Copyright © 2016-2019 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

Copyright © 2016-2019 Brandfizz. All rights reserved.