Kizárólag employer brandinggel foglalkozunk, ez a szakterületünk.
Külső és belső munkáltatói márkaépítés ügynökségi és vállalati oldalán is 8 éves, specializált tapasztalattal rendelkezünk.
Teljes folyamatot menedzselünk, a munkavállalói élményciklus minden pontjába integrált employer branding eszközök fejlesztése és érintettek bevonása révén.
Employer Brandingre specializálódott csapattal nyújtunk átfogó támogatást a stratégiaalkotástól a kivitelezésig.
Nemzetközi kapcsolatrendszerünkön keresztül dimenzióváltást hozunk Magyarországra, folyamatosan megújulunk és alkalmazkodunk a várható munkaerőpiaci trendekhez.
Eredményfókusszal és üzleti megközelítéssel mérhető eredményeket garantálunk bevonzás, elkötelezés és megtartás területén.
Nem HR szolgáltató, aki a toborzás-kiválasztás mellett elkezdett munkáltatói márkával is foglalkozni.
Nem PR- vagy médiaügynökség, akinek volt valamikor egy-két employer branding projektje.
Nem marketing ügynökség, ahol nehezen értik meg a HR üzleti céljait és nyelvét, valamint a fogyasztói és munkáltatói márka közötti kapcsolatot.
Nem tanácsadó cég, aki javaslatot tesz, de a megvalósításhoz nincs apparátusa.
Nem diák brand managerek hálózata, akik egyetemi események szervezésével és akció alapú kivitelezéssel foglalkoznak.
Jelentősen átrendeződött a munkaerőpiaci környezet. Hatalmas kihívás a megváltozott körülmények ellenére versenyképesnek maradni és az üzleti működést fenntartani.
Folyamatosan növekvő verseny tapasztalható a globális és magyarországi munkaerőpiacon egyaránt. A cégek vetélkednek egymással a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerő rövid-, és középtávú bevonzása, elkötelezése és megtartása érdekében. Ez minden iparágban tapasztalható, lehet szó informatikai vagy gyártó cégekről, szolgáltató központokról, pénzügyi és bankszektorról, de akár egészségügyről és startupokról is.
Korábban még a jelöltek álltak sorba azért, hogy bekerülhessenek egy céghez, de ez mára az ellenkezőjére fordult. Ennek okai között említhetők a demográfiai változások (csökkenő népességnövekedés), a generációk együttműködésének nehézségei (X, Y, Z generáció egy munkahelyen), a globalizálódó munkaerőpiac (globális lehetőségek feltérképezése), vagy az oktatási rendszer rugalmatlansága (nem megfelelően támogatja a cégek számára szükséges tehetségutánpótlást).
A piacon az üzleti működés fenntarthatóságának és nyereségességének az igénye egyszerre van jelen. A vezetők újabb típusú nehézségekkel találkoznak az üzleti hatékonyság kapcsán, mint néhány évvel ezelőtt. A cégek működésének és növekedésének legnagyobb nehézségévé, akár korlátjává vált a munkaerő felvételének hatékonysága, illetve annak elvesztése vagy pótlása.
A felgyorsult környezet és az üzleti verseny hatására a hatékonyság növelés, idő és költség optimalizálás alapvetéssé vált a vállalatok működése szempontjából. A tegnapi teljesítmény ma már nem elég. Sok cég, ha lehetne, tegnapra szeretné felvenni a szükséges munkaerőt. TOP 3 elvárás lett a kiválasztási folyamat hosszúságának, költségeinek, és a belépést követő fluktuációnak a csökkentése.
A hatékonyságnöveléshez nem csupán új, innovatív, a megváltozott piaci körülményekhez alkalmazkodó HR eszközök bevezetésére van szükség a hatékonyabb toborzás elérése érdekében – kiválasztás, munkaerő elkötelezés és megtartás-, hanem ezek eredményességének számszerűsített előrejelzésére és mérhető nyomonkövetésére is. A HR üzleti érték teremtő képességére vonatkozó mérőszámok monitorozása és számonkérhetősége alapelvárássá vált.
A fogyasztói társadalom világszerte élményvezéreltté vált. Élményt keresünk a vásárláskor, a sportoláskor és a munkahelyen is. Dolgozóink a munkavállalói élmény fogyasztói lettek és a juttatási csomag részét képező fizetés, cafeteria, tréning és karrier lehetőségek mellett keresik azt a ‘pluszt’, amit a munkahely nyújt számukra. Ez a – sok esetben a cégek számára még nehezen megfogható – munkáltatói érték ígéret (EVP) csomagban foglalható össze.
Napjainkban már egy vacsora sem csupán finom, hanem ‘Instagram pozitív’. Digitális világban élünk, ami nincs online, az gyakorlatilag nem létezik. A cégek nagyobb része azzal szembesül, hogy próbálja megszólítani és magához vonzani a tehetségeket, azonban mégsem jár sikerrel. Ennek oka lehet az, hogy a célcsoport az online világban van jelen, miközben a vállalat nem fér hozzá ezekhez a platformokhoz, vagy nem olyan üzenetekkel ér el hozzájuk, ami nekik érthető és a vonzó és egyben hiteles.
A Brandfizzben minden nap megkérdőjelezzük, hogy a cégek problémái a munkaerőhiányból fakadnak. Szemléletmódunk alapja, hogy a munkahelyek versenyképességének kulcsa a megváltozott munkaerőpiaci körülményekhez való rugalmas alkalmazkodó képesség: a megkülönböztető munkáltatói értékígéret és munkavállalói élmény csomag létrehozása és vonzóvá tétele a célcsoport számára. Mindezt lokálisan releváns, üzletileg eredményes, fenntartható módon.
SHARP: csak a lényegről szól, érthető, betalál
PUMPED: ki van pattintva, jól néz ki, benne van a fizz
ACTION: reálisan megvalósítható, priorizált, tudom mit kell csinálni
RELEVANT: a valódi problémára válaszol
KEEN: feltárja, észleli és lereagálja a szükségleteket
LATEST: a szakma világszintű élmezőnyéből irányítja a hazai trendeket
EFFECTIVE: eredményes, van hatása, mérhető
A cég üzleti kihívásaiból kiindulva építkezünk, nem öncélú Employer Branding eszközöket felsorakoztatva. Feltérképezzük az üzleti célokat és elvárásokat a vezetők bevonásával, Memetikai Employer Brand Diagnózist végzünk a munkáltatói érték ígéret csomag felszínre hozása érdekében. Szervezeti bevonás révén építkezünk, hiszen abban hiszünk, hogy az Employer Branding nem egy projekt, hanem a szervezet minden tagjának a feladata.
A célcsoport ismerete, versenytársak és piaci körülmények értése az egyik legfontosabb alapelvünk. Célcsoport specifikus Memetikai Employer Brand Diagnózist végzünk a versenytársi környezet és a célcsoport megértéséhez és annak érdekében, hogy a megkülönböztető érték ígéreteket megfelelően tudjuk “kihangosítani” a célcsoport számára. Egyedi ötletekkel keltjük életre a munkáltatói márkát, így lesz mind az Integrált Employer Branding Stratégia, mind az Integrált & Mérhető Employer Branding Kivitelezés mérhetően sikeres és eredményes.
Employer Branding szemléletünk origója a célcsoport attitűdjének kutatása. Láthatóvá tesszük, hogy partnereinknek milyen hátterű, végzettségű, viselkedési szokású és érdeklődési körű tehetségekre van szüksége a pozíciók betöltési és a munkaerő megtartási hatékonyságának növelése érdekében. Ezek tudatában felépítjük a cégnek megfelelő “munkavállaló profilt”, majd eszerint diverzifikáljuk az employer branding kivitelezési eszköztárat, megmutatva mindazt, ami számukra a cégből érthető, vonzó, és hiteles.
Számunkra fontos, hogy az anyavállalat munkáltatói érték ígéret (employer value proposition – EVP) csomagját lokálisan releváns tartalommal töltsük fel. Az Employer Branding eszköztárunk segít a “corporate EVP”-ket helyi relevanciával és hitelességgel feltölteni a magyarországi piacon megvalósuló hatékonyabb toborzás, elkötelezés és megtartás érdekében. Az EVP minden esetben fontos, hogy ne csak hiteles, de a célcsoport számára érthető és vonzó is legyen.
Az employer branding a munkáltatói érték ígéret (employer value proposition – EVP) életre keltésének eszköze. A munkavállalói élményciklusba integrált Employer Branding eszközök, üzenetek, akciók, csatornák rendszere révén a teljes életciklus élménypontjait fejlesztjük, ami ott kezdődik, hogy valaki először hall a cégről és azután is tart, ha valaki felmond. A kollégák employer brand ambassadorokká válnak, akik gyakorlatilag életre keltik azt a munkáltatói márkát saját, hiteles történeteiken keresztül.
Az EVP feltérképezését követően sejtszintig lecsepegtetjük a szervezeten belül a munkáltatói márka ügyét, élővé tesszük az EVP-ket, hogy a mindennapi működés részévé váljanak. Tesszük mindezt a vezetők, fő érintettek, kollégák Employer Branding akciókba való bevonása révén. Belülről stabil alapokra építkezve haladunk kifele. Nem kell egy állásbörze előtt összehívni a kollégákat, hogy megtanulják, hogy mit fognak mondani a cégről. Ekkor mondhatjuk azt, hogy eredményes a munkáltatói márkaépítés.
A Brandfizzben minden nap megkérdőjelezzük, hogy a cégek problémái a munkaerőhiányból fakadnak. Szemléletmódunk alapja, hogy versenyképesség kulcsa a megváltozott munkaerőpiaci körülményekhez való rugalmas alkalmazkodás. Eszközünk pedig ehhez a megkülönböztető munkáltatói értékígéret és munkavállalói élmény csomag létrehozása és vonzóvá tétele a célcsoport számára. Mindezt lokálisan releváns, üzletileg eredményes, fenntartható módon.
Magyarország első Employer Brandingre specializálódott ügynöksége vagyunk, egyúttal a téma legkeresettebb hazai előadói. Missziónkhoz illeszkedve erős szakmai szemlélettel, mérhető eredményekre fókuszálva, közel két évtized gyakorlati tapasztalatát beépítve működünk. Pezsgő csapatunk minden tagjának a szakma a szívügye.
Horváth Boglárka
HR Vezető
Molnár Erika
Head of Human Resources
Winkler Csilla
HR Manager
Bodor Szimonetta
Employer Brand and Early Careers Specialist
Csák Sára
Senior Recruiter
Knáb Anita
HR Vezető
Varga Bettina
Coca-Cola HBC Hungary - Employer Brand & Culture Programs Manager
Bodnár Zsuzsanna
Genesys Hungary - Site Operations Manager & Employer Branding and Engagement Coordinator
Nacsa Éva
Talent Acquisition Senior Manager
Brett Minchington
Chairman, Employer Brand International
Gerstmár Gréta
Recruiter
Kaszab Stella
HR & Marketing Director
Nyerges Dóra
HR Manager
Turmezey Luca
HR & Recruitment Manager
Müller Diána
Head of Organisational Development & Talent Acquisition
Sarkantyu Zsófia
Internal Communication Expert
Johan Driessens
CEO
Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése
Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár
Utókövetés
Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.
Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése
Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár
Utókövetés
Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.
Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát
Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár
Utókövetés
Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.