Brandfizz

KUKA

Közös Utazás
Közös Ambíciók
100%-ban nagyköveteink bevonásával

KUKA employer branding esettanulmány
  • Partner

    KUKA Hungária Kft.

  • Szektor

    Gyártás

  • Létszám

    1700 fő

  • Célcsoport

    produktív, mérnök, adminisztratív

  • Fejlesztett élménypontok

    toborzás, ambassador közösség, belső kommunikáció

Hogyan jutottunk el a kiindulási helyzetből a céljaink megvalósulásáig?

  • 265 kolléga bevonásával munkavállalói szükséglet- és élménykutatást végeztünk.

  • Az eredményben megjelenő erősségeket értékekké (EVP) formáltuk.

  • Az értékeinkkel összhangban, a 3 célcsoportunkra szabott toborzási kampányt alakítottunk ki.

  • 21 kolléga bevonásával létrehoztuk a külső toborzási kampányunkat, és elindítottuk ambassador programunkat.

  • A Közös Utazás Közös Ambíció szervezetfejlesztési program keretében 4, csak kollégákból álló belső munkacsoport alakult meg.

  • 100%-ban a kollégák bevonásával dolgozunk azon, hogy a KUKA még jobb munkahellyé váljon.

  • A 4 munkacsoport 4 vezető bevonásával, több mint 50 kolléga részvételével működik.

  • Üzleti igény

    A belső, elkötelezettségi felmérés eredményei alapján új célokat tűztünk ki magunk elé, hogy a KUKA még jobb munkahellyé váljon! A 3 különböző telephelyen dolgozó, közel 1700 munkatárs sokrétű igényeire szegmentált, és célcsoportspecifikus megoldások kellettek. 2022-ben 100%-ban kollégáink bevonásával, hiteles üzenetekkel 200 új munkavállalót szerettünk volna üdvözölni a KUKA csapatában Budapesten, Taksonyban, és Füzesgyarmaton.

  • Megoldás

    Célunk volt, hogy kollégáink bevonásával határozzuk meg a külső toborzási üzeneteket, így született meg az Okos Robotok Intelligens Emberek mottónk. Kollégáink visszajelzései alapján feltérképeztük a belső fejlesztendő területeinket is, amelyeket a Közös Utazás Közös Ambíció szervezetfejlesztési programunk fog össze.

  • Külső kommunikációs eszközök

    Tone of voice
    Interjúsegédlet
    Nagyköveti tartalmak a közösségi médiában
    Értékek beépítése a külső kommunikációba

  • Belső kommunikációs eszközök

    40+ megvalósított aktivitás
    negyedéves összefoglalók, belső kommunikáció az intraneten, nyomtatott hirdetményekben
    4 munkacsoport vezetőinek videós összefoglalója az elért eredményekről és következő éves célokról

  • Közös Utazás Közös Ambíció évzáró rendezvény a nagykövetek és munkacsoporttagok részére

    8 órányi csapatépítés
    névre szóló elismerő ajándék és oklevél

KUKA munkacsoport vezetői videó
KUKA storytelling workshop
KUKA employer branding esettanulmány

Eredmények

  • 70

    fővel teljesítettük túl a 200 fős recruitment célt

  • 21 970

    Karrier oldal látogató

  • 389 779

    elérés social media oldalakon

  • Ezüst minősítés

    2022. HRKOMM – ÁTFOGÓ EMPLOYER BRANDING STRATÉGIA

  • Bronz minősítés

    2022. HRBEST – TALENT ATTRACTION

Foglalj időpontot

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.