A compass for better workplaces in Hungary.
With the participation of 406 CEOs, HR and marketing leaders, and experts in employer branding we gathered data from 301 domestic companies across 13 industries for our national survey. This survey provides essential benchmark information for targeted planning and executive decision-making.
Would you like to strategically enhance your company’s internal and external employer brand amid the current economic turbulence?
Businesses are facing challenges from both economic environmental turbulence and a shortage of labor. This survey provides a workforce market compass based on 406 corporate benchmarks. The data aids prioritized planning and executive decision-making for effective recruitment, engagement, and retention strategies.
For decision-making: what are competitors planning for each industry and target group, and what are the priorities in employer branding?
Let’s get started! Download the report and use it. Book an appointment for an online consultation now for free.
We provide the first 60-minutes boost for your annual planning. During the online consultation, we offer personalized guidance for roadmap planning, budget approval, and executive decision-making. Our services include data-driven reports and measurable case studies tailored to your company. These benchmarks allow you to make comparisons based on size, industry, and target audience.
Állj neki! Töltsd le a riportot és használd. Foglalj időpontot online konzultációra most ingyenesen.
Az első 60 perc boostot megadjuk az évtervezéshez. Az online konzultáció alkalmával roadmap tervezéshez, budget jóváhagyáshoz, vezetői döntéshozáshoz adunk személyreszabott iránytűt, adatalapú riportot és mérhető esettanulmányokat a vállalat számára. Benchmarkok segítségével méret, iparág és célcsoport alapján is lehetőség van az összehasonlításra.
The „Brandfizz Employer Branding Compass – National Employer Brand Research 2023” examines topics with specific benchmark data that were previously considered taboo. These trends have emerged from the perspectives of 406 company leaders, HR and marketing executives, and experts engaged in employer branding, involving the participation of 301 domestic companies across 13 industries.
Domestic Businesses Maneuvering Through Economic Upheaval and Workforce Scarcity in Tandem.
The competition for attracting and retaining proficient talent is so fierce that unready players are pushed backstage.
Yet, what are the major courses and evolving trends?
I. COMPANIES ANTICIPATE GROWTH IN 2024
V. EMPHASIS ON RETENTION
II. HUNGARIAN COMPANIES: STRONG IN WORKPLACE CULTURE BUT WEAK IN SALARIES AND CAREER OPPORTUNITIES
VI. IN-DEPTH UNDERSTANDING OF THE TARGET AUDIENCE AND COMPETITORS IS A VITAL EXPECTATION.
III. EMPLOYER BRANDING ACTIVITY RATE IS PARTICULARLY HIGH, COMPANIES ATTRIBUTE KEY IMPORTANCE TO EMPLOYER BRANDING.
VII. FROM TALENT ACQUISITION BATTLES TO THE CONTENT WAR FOR ATTENTION
IV. EMPLOYER BRANDING REMAINS UNDER THE HR DOMAIN FOR MOST COMPANIES
I. A CÉGEK 2024-BEN NÖVEKEDÉSRE SZÁMÍTANAK
II. MUNKAHELYI LÉGKÖRBEN ERŐSEK, FIZETÉSBEN ÉS KARRIER LEHETŐSÉGBEN GYENGÉK A MAGYAR CÉGEK
III. KIFEJEZETTEN MAGAS AZ EMPLOYER BRANDING AKTIVITÁSI RÁTA, A CÉGEK KULCS SZEREPET SZÁNNAK A MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉSNEK
IV. AZ EMPLOYER BRANDING A LEGTÖBB CÉGNÉL TOVÁBBRA IS A HR FELELŐSSÉGI KÖRÉHEZ TARTOZIK
V. MEGTARTÁS A FÓKUSZBAN
VI. KIEMELT ELVÁRÁS A CÉLCSOPORT ÉS A VERSENYTÁRSAK MEGISMERÉSE
VII. A JELÖLTEKÉRT FOLYTATOTT HARCOT FELVÁLTJA A FIGYELEMÉRT FOLYTATOTT TARTALOM HARC
What are the plans and budget allocations of Hungarian companies for 2024?
Are staff reductions, stagnation, or growth anticipated?
Hiring Freeze or Continue with Many Open Positions?
How is the Employer Branding Activity Rate evolving among companies?
To what extent are companies actively engaging in employer branding efforts?
Where does the employer branding rank on the business strategic priorities list?
What are the upcoming year's Employer Branding challenges?
Will the focus be on recruitment, engagement, or retention?
What are the key metrics and performance indicators for employer branding?
The results of the Brandfizz Employer Branding Compass – National Employer Brand Research 2023 were discussed with 6 top executives in a webinar format. If you missed it, the online event will be available for replay. Don’t miss out! Expect a lively discussion much like the post-Champions League match analyses.
Download the report, and we will promptly send you the replay link for the webinar.
Az Országos Munkáltatói Márka Felmérés 2023 eredményeit 2023. szeptember 27-én adtuk át a hazai vállalatok számára egy online streamelt esemény keretein belül. A program egyik fontos részeként 6 felsővezetővel vitattuk meg az eredményeket. Ha lemaradtál, nézd vissza az online eseményt most.
Zvezdovics Anita,
Chief Fizz Offizzer, Brandfizz
Horváth Ádám,
Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz
Knáb Anita,
Human Resources Manager, Merkbau Group
Liptay Gabriella,
Marketing and Communications Director, KPMG Hungary
Hosszu Róbert,
VP of EMEA Manufacturing and NI Hungary Managing Director, NI
Koczor Miklós,
Snr Director – Site Lead Budapest, Thermo Fisher Scientific
Szilvási Gábor,
HR Director Optical Retail CE, EssilorLuxottica
Lenk István,
Managing Director Eaton I President ABSL Hungary
Knáb Anita
Human Resources Manager
Szilvási Gábor
HR Director Optical Retail CE
Liptay Gabriella
Marketing and Communications Director
Lenk István
Managing Director Eaton I President ABSL Hungary
Hosszu Róbert
VP of EMEA Manufacturing and NI Hungary Managing Director
Koczor Miklós
Snr Director – Site Lead Budapest
Zvezdovics Anita
Chief Fizz Offizzer
Horváth Ádám
Chief Sparkle Offizzer
The Brandfizz Employer Branding Compass – National Employer Brand Research 2023 Results report serves as a compass for improving workplaces in Hungary, designed for companies aiming to strategically enhance their internal and external employer brand amidst the current market turbulence.
With the participation of 406 CEOs, HR and marketing executives, as well as experts in employer brand building, we gathered data for our nationwide survey from 301 domestic companies across 13 industries.
Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése
Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár
Utókövetés
Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.
Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése
Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár
Utókövetés
Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.
Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát
Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár
Utókövetés
Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.