Brandfizz

Az employer branding nem egy „one man show”, avagy 3 tanulság az Afterfizzről

Beszélgetés Csernai Ritával a MOL csoport kultúra és munkavállalói élmény vezetőjével

A 2024-es év nem a nagy változások éve, hanem sokkal inkább a megtartásra és elköteleződés területre vetíti a fókuszt. Fontos, hogy szervezeten átívelő employer brandingünk legyen. Siló működés helyett az integrált rendszerszemléletet alakítsuk ki hosszútávon. 

Az Afterfizz, az év employer branding meetup-ja a Brandfizz szervezésében, ahova minden évben elhozzuk neked az év legjobb esettanulmányait, praktikáit a World Employer Branding Dayről. Főként erről beszélgettünk Ritával és arról, hogy hogyan és milyen eszközökkel tehető sikeressé és mérhetővé a munkáltatói márkaépítés?  Csernai Rita, a MOL csoport kultúra és munkavállalói élmény vezetője azon kevés szakemberek egyike, aki saját csapatával együtt élőben is részt vett az amszterdami World Employer Branding Day-en 2023-ban. 

Csernai Rita, MOL csoport kultúra és munkavállalói élmény vezetője beszélget Horváth Ádám Brandfizz, Chief Sparkle Offizzerrel a 2024-es Afterfizz felvételén

1. Minden az egyediséggel kezdődik

Minden embernek pont ugyanarra van szüksége, ugyanazokat várjuk el a jelenlegi / leendő munkáltatónktól és ugyanazokat a sablon szövegeket mondjuk nekik is, tehát tűnjünk ki a tömegből! Hiába a hiteles tartalom, a csilli-villi kreatív a hiteles kommunikációval, hogyha pont ugyanazt tudom ajánlani, mint amit a szomszéd nagyvállalat.  Az az elképzelés, hogy „az emberek ugyanazok, bárhova mész” csak kihangsúlyozza azt, hogy mennyire fontos a márkád megkülönböztetésének szükségessége minden esetben. Az employer branding fő fókuszában a munkavállalók bevonzásának, elkötelezésének és megtartásának folyamata áll. 

Az employer branding fő alkotóeleme a munkáltatói értékígéret (employer value proposition, EVP): vagyis azok a tényezők, amiért valaki csatlakozik a céghez, és amiért hosszú távon ott is marad. Mi olyat tudunk ajánlani a jelentkezők tehetségéért, tapasztalatáért és készségeiért cserébe, amely megkülönböztet, vagyis differenciál minket a versenytársainktól? Az egyedi történetek kidolgozása és kreatív megközelítések alkalmazása most minden eddiginél fontosabb és elengedhetetlen az employer branding változó világában. 

2. A saját munkavállalóid a Te márkád hangja

Ez az egyszerű, mégis erőteljes kijelentés összefoglalja annak a kulcsüzenetnek a lényegét, hogy mennyire fontos is ez az employer branding stratégiákban. A belső felmérések, interjúk és fókuszcsoportok azok az alapok, amelyek egy hiteles employer branding történet kialakításához elengedhetetlenek. Ezek az észrevételek, visszajelzések nemcsak hozzájárulnak, hanem segítenek azonosítani azokat a gyenge pontokat, amelyekre figyelmet kell fordítani. Az ambassador történetek arra ösztönzik a szervezeteket, hogy az alkalmazotti visszajelzéseket egy pozitív változás katalizátoraként, és egy meggyőző munkáltatói márka építésének sarokkövének tekintsék. Ezt nem lehet túlhangsúlyozni. Hadd meséljék el kollégáid a karrierjük történetét, amely hitelességet kölcsönöz a vállalat számára, és vonzza a megfelelő embereket a megfelelő pozíciókba, a megfelelő időben. Mindemellett, ez őket is büszkeséggel tölti el. Hagyd, hogy az alkalmazottak legyenek a vállalat hangjai, erősítve a munkáltatói márka erejét. Engedjük őket, hogy megosszák a személyes történetüket, akár egy előadás keretében akár a LinkedIn-en. A megfelelő kérdések feltételével könnyedén jönnek a szakmai történetek, amelyek nagyon nagyon értékesek. 

3. “Not a one man show” azaz márkát építeni egyedül nem lehet

Az EB-stratégia sikere a közös munkában és egy jól meghatározott csapat struktúrában rejlik. Lehetőleg minél szélesebb körben vonjuk be a területeket, a döntéshozó vezetőket, és tegyük mérhetővé a céljainkat és egyételművé, hogy hová és hogyan szeretnénk eljutni. Ehhez nagyon fontos, hogy értsük meg ebben a folyamatban résztvevő szereplőket, és képesek legyünk összehangolni a működésüket. Az üzleti területek bevonása nagyon hálás dolog. Ne sajnáljuk az időt a tervezésre, egyeztetésre, mert az fogja meghozni az eredményt. Az employer branding egy kollektív erőfeszítés nem pedig egy szóló produkció. Azt használd a te célcsoportodnak, ami működik.

Az Afterfizz egyik legfontosabb üzenete az, hogy vegyük észre, mennyire fontos az employer branding szerepe a történetmesélésünkben, hiszen ezáltal lehetünk a leghitelesebbek munkáltatóként. 

Ahogy az employer branding változó tájképén navigálunk 2024-ben, a fókuszban a közös csapatmunka van, és a személyes történtek ereje. Hiszen minden esetben akkor lehetünk hitelesek, ha megfelelő időben, megfelelő felületeken, megfelelő személyekkel tudjuk a megfelelő tartalmat kommunikálni. Ne feledjük, az egész a saját, hiteles történeteinkkel kezdődik, és azok megoldásainak tudatos pozícionálásával. 

Te milyen történettel fogod elérni a 2024-es employer branding prioritásaid eredményességét?

Csernai Rita, MOL csoport kultúra és munkavállalói élmény vezető, Horváth Ádám Brandfizz, Chief Sparkle Offizzer, Zvezdovics Anita, Brandfizz, Chief Fizz Offizzer

Szerző: Bagoly Ágnes (Brandfizz, Senior Sales, Event & Marketing Offizer)
Szakmai lektor: Vörös Dalma
(Brandfizz, Employer Branding Sparkle Manager), Csernai Rita (MOL csoport kultúra és munkavállalói élmény vezető)

Ha érdekelnek további employer branding és toborzás insightok, töltsd le a Brandfizz Országos Employer Branding felmérés 2023 Compass riportot vagy töltsd le a 2024-es évtervezőt, hogy könnyebben megtervezhesd az előtted álló évet!

Ha pedig lemaradtál a 2024-es Afterfizz webinárunkról és szeretnéd elmélyíteni employer branding tudásod, szerezz 3 nap alatt Employer Brand Expert képesítést az Employer Brand Akadémián!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.