Beszélgetés Csernai Ritával a MOL csoport kultúra és munkavállalói élmény vezetőjével
A 2024-es év nem a nagy változások éve, hanem sokkal inkább a megtartásra és elköteleződés területre vetíti a fókuszt. Fontos, hogy szervezeten átívelő employer brandingünk legyen. Siló működés helyett az integrált rendszerszemléletet alakítsuk ki hosszútávon.
Az Afterfizz, az év employer branding meetup-ja a Brandfizz szervezésében, ahova minden évben elhozzuk neked az év legjobb esettanulmányait, praktikáit a World Employer Branding Dayről. Főként erről beszélgettünk Ritával és arról, hogy hogyan és milyen eszközökkel tehető sikeressé és mérhetővé a munkáltatói márkaépítés? Csernai Rita, a MOL csoport kultúra és munkavállalói élmény vezetője azon kevés szakemberek egyike, aki saját csapatával együtt élőben is részt vett az amszterdami World Employer Branding Day-en 2023-ban.
1. Minden az egyediséggel kezdődik
Minden embernek pont ugyanarra van szüksége, ugyanazokat várjuk el a jelenlegi / leendő munkáltatónktól és ugyanazokat a sablon szövegeket mondjuk nekik is, tehát tűnjünk ki a tömegből! Hiába a hiteles tartalom, a csilli-villi kreatív a hiteles kommunikációval, hogyha pont ugyanazt tudom ajánlani, mint amit a szomszéd nagyvállalat. Az az elképzelés, hogy „az emberek ugyanazok, bárhova mész” csak kihangsúlyozza azt, hogy mennyire fontos a márkád megkülönböztetésének szükségessége minden esetben. Az employer branding fő fókuszában a munkavállalók bevonzásának, elkötelezésének és megtartásának folyamata áll.
Az employer branding fő alkotóeleme a munkáltatói értékígéret (employer value proposition, EVP): vagyis azok a tényezők, amiért valaki csatlakozik a céghez, és amiért hosszú távon ott is marad. Mi olyat tudunk ajánlani a jelentkezők tehetségéért, tapasztalatáért és készségeiért cserébe, amely megkülönböztet, vagyis differenciál minket a versenytársainktól? Az egyedi történetek kidolgozása és kreatív megközelítések alkalmazása most minden eddiginél fontosabb és elengedhetetlen az employer branding változó világában.
2. A saját munkavállalóid a Te márkád hangja
Ez az egyszerű, mégis erőteljes kijelentés összefoglalja annak a kulcsüzenetnek a lényegét, hogy mennyire fontos is ez az employer branding stratégiákban. A belső felmérések, interjúk és fókuszcsoportok azok az alapok, amelyek egy hiteles employer branding történet kialakításához elengedhetetlenek. Ezek az észrevételek, visszajelzések nemcsak hozzájárulnak, hanem segítenek azonosítani azokat a gyenge pontokat, amelyekre figyelmet kell fordítani. Az ambassador történetek arra ösztönzik a szervezeteket, hogy az alkalmazotti visszajelzéseket egy pozitív változás katalizátoraként, és egy meggyőző munkáltatói márka építésének sarokkövének tekintsék. Ezt nem lehet túlhangsúlyozni. Hadd meséljék el kollégáid a karrierjük történetét, amely hitelességet kölcsönöz a vállalat számára, és vonzza a megfelelő embereket a megfelelő pozíciókba, a megfelelő időben. Mindemellett, ez őket is büszkeséggel tölti el. Hagyd, hogy az alkalmazottak legyenek a vállalat hangjai, erősítve a munkáltatói márka erejét. Engedjük őket, hogy megosszák a személyes történetüket, akár egy előadás keretében akár a LinkedIn-en. A megfelelő kérdések feltételével könnyedén jönnek a szakmai történetek, amelyek nagyon nagyon értékesek.
3. “Not a one man show” azaz márkát építeni egyedül nem lehet
Az EB-stratégia sikere a közös munkában és egy jól meghatározott csapat struktúrában rejlik. Lehetőleg minél szélesebb körben vonjuk be a területeket, a döntéshozó vezetőket, és tegyük mérhetővé a céljainkat és egyételművé, hogy hová és hogyan szeretnénk eljutni. Ehhez nagyon fontos, hogy értsük meg ebben a folyamatban résztvevő szereplőket, és képesek legyünk összehangolni a működésüket. Az üzleti területek bevonása nagyon hálás dolog. Ne sajnáljuk az időt a tervezésre, egyeztetésre, mert az fogja meghozni az eredményt. Az employer branding egy kollektív erőfeszítés nem pedig egy szóló produkció. Azt használd a te célcsoportodnak, ami működik.
Az Afterfizz egyik legfontosabb üzenete az, hogy vegyük észre, mennyire fontos az employer branding szerepe a történetmesélésünkben, hiszen ezáltal lehetünk a leghitelesebbek munkáltatóként.
Ahogy az employer branding változó tájképén navigálunk 2024-ben, a fókuszban a közös csapatmunka van, és a személyes történtek ereje. Hiszen minden esetben akkor lehetünk hitelesek, ha megfelelő időben, megfelelő felületeken, megfelelő személyekkel tudjuk a megfelelő tartalmat kommunikálni. Ne feledjük, az egész a saját, hiteles történeteinkkel kezdődik, és azok megoldásainak tudatos pozícionálásával.
Te milyen történettel fogod elérni a 2024-es employer branding prioritásaid eredményességét?
Szerző: Bagoly Ágnes (Brandfizz, Senior Sales, Event & Marketing Offizer)
Szakmai lektor: Vörös Dalma (Brandfizz, Employer Branding Sparkle Manager), Csernai Rita (MOL csoport kultúra és munkavállalói élmény vezető)
Ha érdekelnek további employer branding és toborzás insightok, töltsd le a Brandfizz Országos Employer Branding felmérés 2023 Compass riportot vagy töltsd le a 2024-es évtervezőt, hogy könnyebben megtervezhesd az előtted álló évet!
Ha pedig lemaradtál a 2024-es Afterfizz webinárunkról és szeretnéd elmélyíteni employer branding tudásod, szerezz 3 nap alatt Employer Brand Expert képesítést az Employer Brand Akadémián!