#WorldEBDay2019 – Milyen tanulságokkal tértünk haza Lisszabonból? I. rész

A World Employer Branding Day harmadik alkalommal került megrendezésre, idén májusban Lisszabonban. Huszonöt előadó állt színpadra és osztotta meg azokat a tanulságokat, „best practice”-ket, amelyek  beváltak. Inspiráló előadásokat hallgathattunk, most pedig két részes beszámolónkban megosztjuk a tanulságokat, amikkel hazatértünk.

Jól jön a segítség

Te dedikáltan employer employer brandinggel foglalkozol, vagy csak a munkád részeként, esetleg túlórában pezsdíted a munkáltatói márkád? És vajon a World Employer Branding Day előadói közül Lisszabonban hányan kezdték így a prezentációjukat: „Nálunk van dedikált Employer Branding funkció!”? Nem sokan, mindössze két ilyen előadó állhatott színpadra az eseményen.

Az, hogy employer brandingre házon belül dedikált ember, csapat, vagy funkció lenne, világszinten sem jellemző. Szerencsére ez nem határozza meg sem a globális trendeket, sem a minőséget, vagy a mennyiséget: bőven volt mit hazahoznunk a bőröndükben.

Kelly Marek Bartkiewicz, a Mars globális Employer Reputation & Recruitment Marketing Directora 2016 óta építi a Mars Employer Branding stratégiáját és büszkén számolt be arról, hogy 2018-ra két fővel bővült az egy személyes csapata. Amir Moini, a Netflix Globális Employer Brand Vezetője 2018-ban nyerte el ugyanezt a nemes feladatot, és azóta is egyedül, „Team of One”-ként töri az utat, ami, ahogy elmondta, sokszor olyan érzés, mintha bekötött szemmel menetelne előre az ismeretlenben. Ismerős?

Az előadásokból kiderült, a cégek gyakran kevés belső erőforrással rendelkeznek, ha employer brandingről van szó: nemcsak hazánkban, hanem globális szinten is.

Ami ezen kívül közös nevezőre hozta a huszonöt előadót, az a hozzáállásuk, a tevőlegességük és az agilitásuk. Mindannyian kísérleteznek, hogy mielőbb megtalálják a működő megoldásokat: még azelőtt, hogy a versenytársaik előzik meg őket a gyorsítósávon.

Ehhez a legtöbben a Brandfizzhez hasonló, dedikáltan employer brandinggel foglalkozó cégek erőforrásait vonják be, akik a belső szervezésen kívül minden mást is megoldanak a sokféle képességgel felvértezett csapatukkal.

Az employer branding nem egy projekt, se nem kampány

A bemutatott esettanulmányok, employer branding példák a fentiek mellett két fontos szempontot domborítottak ki azzal kapcsolatban, hogyan kezeljük az employer brandinget sikeresen szervezeten belül.

  • Az employer branding nem egy projekt, hanem egy folyamatos építkezés és rendszeresen működtetett rendszer. Nem lehet lekapcsolni, mert akkor az égbe ugranának a toborzási költségek, felszökne a három hónapon belüli fluktuáció és elvándorolnának a kulcsemberek.
  • Az employer branding nem egy kampány, hanem bevonáson alapuló rendszeres képviselet vezetők, employer branding szponzorok, ambassadorok és kiterjesztve a teljes szervezet által, amely rendszeres részvételt igényel. Jó látni, hogy van, ahol ez már bevett gyakorlat.

A kollégák bevonása kulcsfontosságú

Megható pillanat volt, amikor Emma, az Accenture globális EB vezetője prezentációjának fő üzeneteként kiemelte a bevonás fontosságát, majd megkérte a WEBD-n résztvevő kollégáit, hogy jöjjenek fel a színpadra. Huszonnyolc kolléga állt ott, akik aktívan viszik a munkáltatói márka ügyét előre, dolgoznak, ezen felül pedig a WEBD-re is eljöttek. Ez igazi példamutatás volt a jelenlevőknek, nem pedig egy üres üzenet.

A Mars az EVP rollout, toborzási és belső kommunikáció megújításakor egy komplett csomagot juttatott el az érintetteknek, ez volt az első pillér az építkezés során. Nemcsak a HR és employer branding szakemberek számára fontos és hasznos, hogy ismerjék és képviseljék, életre keltsék a cég munkáltatói márkájának szerves részét képező üzeneteket, célokat, irányelveket, hanem a vezetőknek, az ambassadoroknak ugyanolyan értést kell kapniuk. Erre pedig szükséges egy jól felépített terv.

Vezetői elkötelezés és részvétel

A WEBD-n szintén előadóként részt vevő DHL-nél már az első munkanap előtti munkavállalói élményekben is aktív szerepet vállal az ügyvezető igazgató – személyes videóüzenettel köszönti, várja az új belépő kollégát. A csomagszállító óriáscég kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a leendő kollégák már az első munkanapjuk előtt úgy érezzék, várják őket: a felvételt nyert jelöltek két héttel munkába állásuk előtt üdvözlő csomagot kapnak, amit természetesen a DHL szállít ki az új kolléga lakcímére.

A csomagban egyedi üzenet található a leendő csapattagoktól is, melyet személyesen írnak alá, továbbá ebben van az ügyvezető igazgató által készített személyes videóüzenet. Utóbbit ráadásul egy ajándék tableten lehet megnézni – osztotta meg a cég gyakorlatát a rendezvény résztvevőivel Katia Labropoulou, a DHL Express HR igazgatója.

A Netflixnél Senior Szoftver fejlesztők bevonásával működtetik a WeAreNetflix podcastet, ahol szakmai és recruitment témákat is bemutatnak – kaliforniai célcsoport körében elképesztően népszerű formátum közel ezer jelentkezőt hozott, aminek oka Amir szerint az volt, hogy a podcast tartalma hitelesítette a vállalat kultúráját.

Cikkünk második részéből példákon keresztül is kiderül, miért váltotta fel a ’War for Talent”-et a „War for Content”, és melyek azok a szempontok, amelyeket a Talentbrew 200 millió jelöltön végzett kutatása alapján érdemes figyelembe vennünk az employer branding tartalmak létrehozásakor.

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.