Reboarding – Amit mindenkinek tudnia kell a visszatérés kapcsán

Reboarding – Amit mindenkinek tudnia kell a visszatérés kapcsán

Reboarding – Amit mindenkinek tudnia kell a visszatérés kapcsán

A kijárási korlátozások feloldásával a cégek ráfordultak az irodába való visszatérés előkészítésére. Ebben a helyzetben számtalan kérdés merül fel a HR területen dolgozókban.

Mire kell figyelnünk?  Milyen a biztonságos munkahelyi visszatérés? Hogyan tartsuk be az egészségügyi szempontokat? Milyen a sikeres belső kommunikáció ebben az időben? Mi a menedzsment és a vezetők feladata? Hogyan tegyük elkötelezetté a kollégákat ebben az időben és mi az értékeink szerepe? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ Horváth Ádámmal, a Facebook LIVE sorozatunk záró bejelentkezésén.

Hat témakörben gyűjtöttük össze azt a 33 szempontot, amelyeket érdemes végig gondolni a visszatérés előtt. A vezetők számára a fennálló helyzet egy nagyszerű lehetőség arra, hogy az aktivitásokat, belső kommunikációt összehangolják a vállalat értékeivel, az EVP-kkel. Letölthető segédanyagunk ennek a 6 témakörnek az áttekintésében, esetleges bővítésében, valamint az értékekkel való összehangolásban segít.

 

 

Egészséges munkahely – mit tegyünk?

A korlátozások feloldása mellett természetesen megmaradtak bizonyos személyes higiéniát is támogató szabályozások. Vonatkoznak ezek a munkahelyre is. A 1,5 méteres távolság betartása, rendszeres fertőtlenítés, takarítás, kézfertőtlenítők kihelyezése elengedhetetlen. Az alapvető eszközök beszerzése mellett természetesen vannak cégek, akik segítséget tudnak nyújtani akár a hőkamerás beléptetésben, illetve a légkondícionálók fertőtlenítésében is, innovatív megoldásaikkal. Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció – a rendszeres tájékoztatás elengedhetetlen a bevezetett intézkedésekkel kapcsolatban.

Biztonságos működés – hogyan?

A kollégák számára segítség, ha összefoglaljuk a policy-t arra vonatkozóan, milyen az elvárt, biztonságos magatartás az irodában (maszk viselése, kézfogás, szokásaink, stb), akár munkakörspecifikusan. A beléptetés, kiléptetés rendszerét érdemes kidolgozni, valamint meghatározni érkezési időablakokat is. A policy része kell legyen a közös terek használatának szabályozása, az étkezések megszervezése, valamint az egy légtérben tartózkodók számának maximalizálása is.

 

Munkaeszközökre vonatkozó változások

A Brandfizz offizzerek esetében felmerült az igény, hogy esetleg az irodai széket / asztalt haza lehet-e vinni a home offizz idejére – ugyanis nem mindenki van berendezkedve a hosszabb távú otthoni munkavégzésre bútorügyileg. Ez remek példa arra, miért lehet szükség a „Home Office kit” kialakítására és beszerzésére. Az irodai munkaállomások átalakítására visszatérés után lehet sor: igény szerint a távolságok növelése lesz a cél. A nap során gondoskodnunk kell a használt eszközök rendszeres fertőtlenítéséről is, illetve egyszer használatos eszközök beszerzéséről is, de szükség lehet a hulladékkezelés megváltoztatására.

Munkaszervezés

Kövessük a fokozatos visszatérés elvét, emellett alakítsuk ki a Home Office policy-t is. Amellett, hogy fokozatosan egyre több napot töltünk bent az irodában, érdemes eleinte kötelező, valamint opcionális home office-ra kijelölt napokat meghatározni. Ennek megfelelően alakítsuk és szervezzük át futó projektjeinket is. Utazásaink, ügyféllátogatások kezelésében mindig kövessük, mi az aktuális szabályozás, de ugyanezt az elvet kövessük a külsős vendégek fogadása esetében is.

Vezetői és belső kommunikáció

Mit sem ér a rengeteg aktivitás, a meghozott intézkedések, a kollégák érdekében bevezetett változások, ha nem tudjuk azokat megfelelően a célcsoport tudtára adni. Ebben játszik rendkívül nagy szerepet a szervezett, tervezett, strukturált belső kommunikáció, amely egy helyre gyűjti az információt. Fontos a cél: kommunikáljunk őszintén a helyzetről, és adjuk át a jövőképünket vezetőként. Legyünk transzparensek: mi változott az üzleti helyzetben? Hogyan folytatjuk a projekteket? Mit tesz a menedzsment? Mik az előttünk álló lépések? Mi az egyén felelőssége? ezek mind mind olyan kérdések. amelyeket vezetőként meg KELL tudnunk válaszolni.

Ugyanakkor fontos, hogy a kollégák számíthassanak a kommunikáció rendszerességére, a vezetői láthatóságra – a belső kommunikációs calendar kialakítása ebben tud segíteni.

A kommunikáció pedig kölcsönös kell, hogy legyen: biztosítanunk kell a megfelelő felületet a kollégák számára, ahol (akár anoním módon, ha szükséges) vissza tudják jelezni javaslataikat, gondolataikat, ötleteiket.

Elkötelezés

Fizikai és információs szükségleteink mellett fontos, hogy a csapat egységére is fókuszáljunk a reboarding során. Ne felejtsünk el köszönetet mondani! Meg kell találni a cég eszközeit – legyen az day off, prémium vagy tárgyi elismerés. Adjunk visszajelzést vezetőként – a 3+1 keretrendszer ebben hatalmas segítséget nyújt számunkra. Készítsünk munkán kívüli programajánlót, és szervezzünk csapatépítőket, akár coachingot, reziliencia tréninget, de szóba jöhet közös fröccsözés, kávézás, játékok. Egy a lényeg: térjen vissza az életünkbe a szórakozás és az ünneplés is!

A fenti témakörök áttekintése segítséget ad abban, hogy a lehető legprofibb módon szervezzük meg a reboardingot cégünknél. Ne felejtsük el, hogy minden aktivitásunkkal egy lépéssel közelebb vagyunk egy erős, jövőálló employer brand kialakításához és megtartásához.

A nap végén álljunk meg, és gondoljuk végig, miért tesszük mindezt! Kössük össze értékeinket a kollégák védelme érdekében meghozott intézkedéseinkkel, és akkor egészen biztosan nem rólunk szólnak majd a kritikus hírek.

Bár Facebook eseménysorozatunk véget ért, a European Association of Employer Branding Agencies következő eseményére még tudsz regisztrálni, ne maradj le!

 

 

Ha tetszett a cikk, vagy kíváncsi vagy, hogy van-e csirke a Brandfizz irodai sütőjében nézd meg ezt a videót és oszd meg azokkal akiket érdekelhet!

Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

Copyright © 2016-2020 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

Copyright © 2016-2020 Brandfizz. All rights reserved.