Employer brandinggel a szállodaipari fluktuáció ellen

Home / Blog / Employer brandinggel a szállodaipari fluktuáció ellen
Employer brandinggel a szállodaipari fluktuáció ellen

Employer brandinggel a szállodaipari fluktuáció ellen

Egyre több hazai szálloda ismeri fel, hogy a vendéglátásban tapasztalható óriási fluktuációra az integrált employer branding stratégia adhat hatékony megoldást. A tapasztalatok szerint az egyszeri kampányok nem működnek, a munkáltatói márkaépítést az üzleti stratégiába integrálva lehet hatékonyan megvalósítani.

Az eredeti cikk a HRPWR.hu-n, a Pénzcentrumon  és a Trade magazinon is megjelent.

           

Hazánkban a 300 szobásnál nagyobb szállodákban 31 százalékos, a 100-200 szobás szállodák esetében 54 százalék felett volt tavaly az éves fluktuáció a munkavállalók körében a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége felmérése szerint, melyben 84 tagszálloda vett részt. A Szövetség elmondása szerint évről évre nő a fluktuáció a hazai szállodaiparban, a problémát pedig csak tetézi, hogy a szállodák átlagosan 3-5 százalékkal növelnék az alkalmazottak számát, ha tudnák.

A növekvő fluktuációra a magyarországi szállodák a legtöbb esetben kampányszerű válaszokat igyekeznek adni, például céges kirándulásoktól vagy egyszeri juttatásoktól várják a megoldást.

“A hazai munkáltatók többsége tévesen azt gondolja, hogy az employer branding egyenlő a babzsákkal és a gyümölcsnappal, ez azonban hibás megközelítés. A munkáltatói márkaépítés akkor tudja elérni a célját, ha a vállalati stratégiáját támogatva képes számokkal kimutatható üzleti eredményt produkálni”

– mondja Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója, Chief Fizz Offizzere.
Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója, Chief Fizz Offizzere

 

Az eddigi kampányszerű megoldáskereséssel felhagyva a hazánkban 19 szállodával jelen lévő Accor hotellánc is az integrált stratégiai szemlélet felé fordulva igyekszik bevonzani és megtartani a tehetségeket. Első lépésként a felsővezetőkkel készítendő átfogó interjúk, majd az 1200 alkalmazott preferenciáinak és elvárásainak felmérése után az employer branding szakértőivel építi ki azt a munkáltatói márkaépítési stratégiát, mely szervesen illeszkedik a vállalat működésébe, és már rövid távon is üzleti eredményeket hoz.

 

54 százalék felett volt tavaly az éves fluktuáció a szállodaipari munkavállalók körében

 

A vállalatnál dolgozók munkavállalói preferenciáinak felmérése azt a célt szolgálja, hogy átfogó adatokat kapjanak arról, hogy a dolgozóknak mi fontos a munkahelyen, és ehhez képest mit tapasztalnak. Tíz főkategória (például: csapat, kompenzáció, vezetők, munkahelyi környezet, rugalmasság) mentén harmincöt dimenziót vizsgál a módszertan, majd a válaszok alapján fókuszcsoportos felmérést is végeznek.

Az Accor középtávú célja a növekedés támogatása új kollégák bevonzásával, valamint a kulcsemberek megtartása. Az idei év fókuszai között szerepel a frissdiplomások megszólítása, valamint a szakgimnazisták esetében is aktívan részt vesznek az utánpótlás képzésében. Az egyetemi kapcsolatok fejlesztésével az a vállalat célja, hogy belekapcsolódjon az oktatásba és vonzóbbá tegye a szállodaláncot a hallgatók körében.

„Akárcsak a vendégeinknek, 2020-ra a munkavállalóinknak is több mint 50 százaléka az Y generációból kerül ki, mi pedig szeretnénk megérteni, hogy mi fontos számukra egy munkahelyen, és pontosan azt nyújtani. Kollégáinkat ugyanúgy élmények és benyomások érik szállodáinkban, mint vendégeinket, ezért szeretnénk átfogó stratégiával közelíteni a munkáltatói márkaépítés felé.” 

– mondja Komlósi Gabriella, az Accor HR managere.

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

Copyright © 2016-2019 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

Copyright © 2016-2019 Brandfizz. All rights reserved.