Brandfizz

2021 November Hónap Employer Branding Vezetője: Müller Diána

2021 November Hónap Employer Branding Vezetője: Müller Diána

Eddig készült interjúinkban megszólaltattuk már Lázár Gábort, az EY HR vezetőjétTúri Pétert a Waberers HR vezetőjét, Turmezey Lucát, a Qualysoft HR vezetőjét , Szilvási Gábort, a GrandVision HR vezetőjét és Komlósi Gabriellát, az Accor T&C vezetőjét, Zaharia Gabriellát, a TCS Hungary HR vezetőjétKaszab Stellát és Németh Mihályt, a H1 Systems HR és Marketing- és Ügyvezető Igazgatóját, Boglár Katalint, a Toray Industries Hungary Kft HR Managerét, Szekeres Szabinát az EY Talent Attraction & Acquisition Expertjét, illetve Nacsa Évát, a Thermo Fisher Scientific Senior Talent Acquisition Managerét.

 A Hónap Employer Branding Vezetője díjjal azokat szeretnénk elismerni, akik példaértékű szakmai munkájukkal irányt mutatnak az egész HR szakmában, és akik nap mint nap azért dolgoznak, hogy kiemelkedően sikeres employer brand aktivitásokat hívjanak életre és valósítsanak meg. 

2022 Január Hónap Employer Branding Vezetője: Müller Diána, Telenor

Hogyan alakult ki az “Our nature connects us” koncepció? Miért ez illik leginkább a Telenorhoz?

Még 2019-ben, a tulajdonosváltást követően kezdtük újragondolni a Telenoros értékeinket. Elsődleges célunk az volt, hogy egy önazonos, emberközpontú kultúránkat tükröző értékrendszert alakítsunk ki, amely a vállalat új irányával is összhangban van. Mindezt a kollégáink munkahelyi élményére alapoztuk: workshopok keretein belül megkérdeztük őket, mit szeretnek a cégben, illetve min változtatnának szívesen. Ezt utána összehangoltuk a felsővezetés által meghatározott stratégiai irányokkal, és a kettő szintetizálásából jött létre a mai értékszett. Az értékek formabontó, állatokkal való megtestesítése (farkas, oroszlán, agár, ló, kolibri) azt a célt szolgálja, hogy értékeink valóban nagyon megjegyezhetőek, egyediek és vizuálisan is könnyen prezentálhatóak legyenek.

Egy ilyen nagy vállalatnál kulcsfontosságú a vezetők elkötelezése és bevonása a munkáltatói márka építése során. Ti a Telenornál hogyan éritek ezt el?

Az értékbevezetés részeként 11 márkanagykövetet választottak munkatársaink a saját kollégáik köréből, akik befelé és kifelé is képviselik a kultúránkat. A felsővezetőink pedig az értékeink szponzorai: az elmúlt évben minden értékünknek 2 hónapot szenteltünk, amely során az adott szponzor valamilyen kihíváson keresztülmutatta be a képviselt értéket. Ilyen volt például, amikor a CEO-nk és a HR vezérigazgató-helyettesünk elmentek amerikai focizni a farkassal szimbolizált OneTeam jegyében, vagy amikor a kereskedelmi vezérigazgató-helyettesünk a Brave értéket járta körbe és a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével közösen vágott bele egy kihívásba.

Vállalati értékeiteket nemcsak kifelé kommunikáljátok, hanem a kollégák nap mint nap megélik őket. Milyen eszközökkel és aktivitásokkal mélyítettétek el az értékeket, és ez mennyi időbe telt?

 Az employer branding a belső építkezéssel kezdődött, az elejétől kezdve jelmondatunk volt, hogy “ahogy belül, úgy kívül is”. Már a folyamat elején bevontuk a kollégákat, ami megalapozta, hogy egy önazonos, általuk is megélt és szívesen képviselt értékrendszert fogalmazzunk meg. Házon belül rengeteg dologba beépítettük az értékeket: az irodaház dekorációjától kezdve az éves Learning Day eseményünkön keresztül egészen a belső kommunikációig mindenhol felbukkannak. A kimagaslóan teljesítő kollégák értékelésének fontos szempontjává vált, hogy a munkájuk során mennyire példamutatóan képviselik az értékeket. Ezenkívül kifejlesztettünk egy csapatépítő játékot, a Culture Game-t, melynek célja, hogy izgalmas feladatok által az értékeket a csapatok szintjére lefordítsuk, és mindenki megtalálja hozzájuk a személyes kötődést.

Nyáron újszerű integrált Employer Branding kampányba vágtatok, és Próbanapra hívtátok Kiss Ádám humoristát. Azóta az erről készült videóval 86 000 embert értetek el. Mit gondolsz, mitől sikeres a koncepció?

Alapvetően ezt a kampányt is az értékekre építettük – hisszük, hogy ezeken keresztül tudjuk megmutatni, milyenek a mindennapok a Telenornál. Az első kampány fókuszában a CustomerOriented értékünk, vagyis az ügyfélcentrikusság állt. A videóban feltettük a kérdést: kevesen kérdőjeleznék meg, hogy Kiss Ádám sikeres-e a saját szakmájában, ám vajon értékesítőként is megállná a helyét? Elhívtuk egy Próbanapra az egyik üzletünkbe, hogy segítségével mutassuk be a Telenoros kollégák ügyfélorientált mindennapjait. Azt szerettük volna megmutatni, hogy belül valóban létező értékeket kommunikálunk kifelé is. Kiss Ádám ehhez egy humoros, figyelemfelkeltő keretet biztosított, hatékonyan átadva az üzeneteket.

Az év végéhez közeledve jóleső érzés visszapillantani a mögöttünk álló éves sikereinkre. Neked mi a legnagyobb büszkeséged az idén elért eredményeitek közül?

Arra vagyok a legbüszkébb, hogy azt gondolom, maximálisan helytálltunk abban, hogy a mindennapi munkát is megnehezítő pandémia és home office időszaka alatt kellett az értékeket integrálnunk a kollégák mindennapjaiba. A kollégák megélik az értékeket, a belső felmérésünkben stabilan 80% felett van az értékek mutatója. Emellett a vezetők is teljes mellszélességgel kiállnak a koncepció mellett, amit külső kommunikációnknak köszönhetően több mint 700 ezer emberhez juttattunk el 2021 során.

Mit tartogat a jövő? Milyen tervekkel és elvárásokkal vágtok bele a 2022-es évbe Employer Branding területen?

A továbbiakban is saját kollégáink történeteit állítjuk majd a középpontba. Több olyan tartalmat is tervezünk, amit a saját irodánkban forgatunk, és amikkel bemutatjuk, milyenek  a Telenoros mindennapok. Eddig a front-line területekre fókuszáltunk, a shopokban és a szegedi ügyfélszolgálaton forgattunk, most viszont szeretnénk a törökbálinti irodaháznak is nagyobb láthatóságot adni.

Szerinted melyek azok a trendek, amelyek jelenleg az Employer Branding szakma helyzetét alakítják? Mire kell figyelnie egy vezetőnek?

Egyre több felület és kreatív eszköz áll rendelkezésünkre, hogy hogyan  mutassuk meg önmagunkat – idén már a TikTokon (link) is jelen vagyunk. Azt gondolom, hogy ezen a dinamikusan változó piacon képben kell lennünk azzal, hogy melyik célcsoportot hol lehet leghatékonyabban elérni. Fontos, hogy olyan hiteles dolgokat mutassunk nekik, amivel azonosulni tudnak: napjainkban egyre fontosabbá válik, hogy ne csak a munkáról, a munkahelyről kommunikáljunk, hanem arról is, milyen értékeket képvisel a cég, vagy milyen társadalmi ügyek mellett áll ki.

Végül, de nem utolsósorban, mit tanácsolnál azoknak az Employer Branding vezetőknek, akik most szeretnék felpezsdíteni vállalatuk munkáltatói márkáját?

Építs a kollégáid véleményére! Először azt érdemes feltérképezni, mire büszkék a kollégák, milyen üzenethez adják szívesen az arcukat. Ha hiteles vagy, a siker nem maradhat el.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.