A hónap Employer Branding vezetője – Szilvási Gábor

Home / Blog / A hónap Employer Branding vezetője – Szilvási Gábor
A hónap Employer Branding vezetője – Szilvási Gábor

A hónap Employer Branding vezetője – Szilvási Gábor

Az employer branding mára már nem csak a bevonzás-elkötelezés-megtartás hármasáról szól. Egyre fontosabb, hogy a jelölt- és a munkavállalói élményt nap mint nap javítsuk, mindezt úgy, hogy mérhető üzleti eredményeket mutassunk fel. Folytatjuk interjúsorozatunkat, amelyben elismerjük a Hónap Employer Branding vezetőit.

Eddig készült interjúinkban megszólaltattuk már Lázár Gábort, az EY HR vezetőjét, Túri Pétert a Waberers HR vezetőjét valamint Turmezey Lucát, a Qualysoft HR vezetőjét. 

Azok a vezetők, akik elkötelezettek az általuk vezetett szervezetben felmerülő igények megértése iránt és reagálnak is azokra integrált employer branding stratégiával, képesek fenntartható üzleti eredményeket generálni. Ők azok a vezetők, akik világítótoronyként naponta tesznek azért, hogy  utat mutassanak csapatuknak, kollégáik elkötelezésének és hatékonyabb működés érdekében.

Azt gondoljuk, az ilyen szakemberek elismerést érdemelnek. Folytatjuk a “Hónap Employer Branding vezetője” cikksorozatunkat, amelynek keretén belül július hónapban Szilvási Gábort, a GrandVision HR Igazgatóját szeretnénk elismerni.

Gábor a GrandVisionnél élővé tette a belső kommunikációt 150 lokáció között, ezáltal gördülékennyé téve az információáramlást az országos bolthálózatban is. Megvalósított egy intenzív toborzókampányt employer branding eszközök segítségével, amelynek köszönhetően két hét alatt megtriplázta a jelentkezők számát. Élményesítette a GrandVision onboarding folyamatát a most átadott OptiKalauz, az új belépő checklist és a juttatási one pager segítségével.

Gratulálunk!

Szilvási Gábor – HR Igazgató, GrandVision

 

Brandfizz: 150 boltot üzemeltető értékesítési hálózatként a belső kommunikáció komoly szakmai kihívás jelentene bármelyik HR vezető számára. Szerinted mi a kulcsa a kollégák sikeres aktivizálásának? 

Szilvási Gábor: Az eddigiekben kizárólag heti körlevélben, maximum bolti e-mail címekre tudtunk küldeni üzenetet. Volt egy nagyfokú igény a kommunikáció bővítésére és a kommunikációs irányok fejlesztésére, más típusú információs jellegek kielégítésére, illetve ezeken felül arra is, hogy a kollégák adhassanak visszajelzést is. Megteremtődött az igény a napi szintű párbeszédre a kollégák és a management között. Csak Magyarországon több mint 1.000 kolléga dolgozik a GrandVisionnél, hozzájuk pedig el kell jutnunk. A mai vállalati körülmények általában véve is azt eredményezik, hogy az emberek mindenről tudni akarnak, azonnal, prompt módon. A fejlesztésben, a bővítésben és a kollégák bevonásában volt nagy segítség a belső zárt Facebook csoportunk, aminek egyik nagy vívmánya, hogy a kollégáink 70 százaléka csatlakozott villámgyorsan, és néhány hónap több mint 1500 komment érkezett a tartalmakra. 

Mára eljutottunk oda, hogy már nemcsak a top management kommunikál, képekben, videókban, hanem a kollégák is. Volt aki rövidfilmet készített a munkájáról, napi élményeikről számolnak be, és elindult egy folyamatos élő párbeszéd, aminek mi rendkívül örülünk.

BF: Mit gondolsz, mitől sikeres egy rövidebb ideig tartó toborzási kampány? Milyen employer branding eszközökkel lehet elérni, hogy rövid idő alatt több jelöltet is sikeresen bevonzzunk?

SZG: Szerintem rövidtávon a lényeg, hogy abszolút megértsük, hogy mit szeretnénk elérni, mi a célunk és kik irányába szeretnénk eljuttatni az információt. Két részről is: egyrészről a saját igényünk pontos megértése is fontos, mi a célunk a toborzással, milyen az adott pozíció jellege és kihívásai másrészről, hogy a megfelelő csatornán juttassuk el a megfelelő célcsoporthoz. A kreatívok, az üzenetek, a specifikus tartalmak célcsoportra szabottak kell hogy legyenek. Ez azt jelenti, a saját példánkon keresztül szemléltetve, hogy ha egy budapesti bevásárlóközpontba keresünk bolti optikai tanácsadó kollégát, igenis olyan nyelvezetet, hívószavakat kell, hogy használjunk és helyezzünk el a hirdetéseinkben, ami annak a konkrét speciális célcsoportnak fontos és megnyerő.

BF: Mi a véleményed, a játékosítás milyen módon javítja a munkavállalók munkahelyi élményét? Milyen eszközöket vetettetek be a Grandvisionnél az OptiKalauz keretein belül?

SZG: Minden emberben ott van a gyerek és imádunk játszani. Ezt a motivációt/eszközt a GrandVisionnél a képzési és fejlesztési programjaink során eddig is előszerettel alkalmaztuk. Akár sales-es tréningről beszélünk online játék formájában, akár classroom tréningeken használt versenyekről, amiket imádnak a kollégák. Egy jól megválasztott játék, jól megválasztott nyereménnyel csodára képes, még a kötelező tréningek esetében is. Viszont rá kellett döbbennünk, hogy bőven vannak területek, ahol ez a lehetőség, a gamification lehetősége még kiaknázatlan. Most jött el a pillanat, amikor az onboardingban is bevezettük az OptiKalauzon (mentee kézikönyv) keresztül, és egyre több gamification eszközt használunk. Az onboarding keretein belül szerepelnek a kalauzban keresztrejtvények, számos kihívás, illetve játékos feladatok, mint például a közös selfie készítése a mentorral, vagy érdekes információk megszerzése a kollégáktól. 

 

 

 

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

Copyright © 2016-2019 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

Copyright © 2016-2019 Brandfizz. All rights reserved.