Brandfizz

A hónap Employer Branding vezetője – Szilvási Gábor

Az employer branding mára már nem csak a bevonzás-elkötelezés-megtartás hármasáról szól. Egyre fontosabb, hogy a jelölt- és a munkavállalói élményt nap mint nap javítsuk, mindezt úgy, hogy mérhető üzleti eredményeket mutassunk fel. Folytatjuk interjúsorozatunkat, amelyben elismerjük a Hónap Employer Branding vezetőit.

Eddig készült interjúinkban megszólaltattuk már Lázár Gábort, az EY HR vezetőjét, Túri Pétert a Waberers HR vezetőjét valamint Turmezey Lucát, a Qualysoft HR vezetőjét. 

Azok a vezetők, akik elkötelezettek az általuk vezetett szervezetben felmerülő igények megértése iránt és reagálnak is azokra integrált employer branding stratégiával, képesek fenntartható üzleti eredményeket generálni. Ők azok a vezetők, akik világítótoronyként naponta tesznek azért, hogy  utat mutassanak csapatuknak, kollégáik elkötelezésének és hatékonyabb működés érdekében.

Azt gondoljuk, az ilyen szakemberek elismerést érdemelnek.

Folytatjuk a “Hónap Employer Branding vezetője” cikksorozatunkat, amelynek keretén belül július hónapban Szilvási Gábort, a GrandVision HR Igazgatóját szeretnénk elismerni.

Gábor a GrandVisionnél élővé tette a belső kommunikációt 150 lokáció között, ezáltal gördülékennyé téve az információáramlást az országos bolthálózatban is. Megvalósított egy intenzív toborzókampányt employer branding eszközök segítségével, amelynek köszönhetően két hét alatt megtriplázta a jelentkezők számát. Élményesítette a GrandVision onboarding folyamatát a most átadott OptiKalauz, az új belépő checklist és a juttatási one pager segítségével.

Gratulálunk!

Brandfizz: 150 boltot üzemeltető értékesítési hálózatként a belső kommunikáció komoly szakmai kihívás jelentene bármelyik HR vezető számára. Szerinted mi a kulcsa a kollégák sikeres aktivizálásának? 

Szilvási Gábor: Az eddigiekben kizárólag heti körlevélben, maximum bolti e-mail címekre tudtunk küldeni üzenetet. Volt egy nagyfokú igény a kommunikáció bővítésére és a kommunikációs irányok fejlesztésére, más típusú információs jellegek kielégítésére, illetve ezeken felül arra is, hogy a kollégák adhassanak visszajelzést is. Megteremtődött az igény a napi szintű párbeszédre a kollégák és a management között. Csak Magyarországon több mint 1.000 kolléga dolgozik a GrandVisionnél, hozzájuk pedig el kell jutnunk. A mai vállalati körülmények általában véve is azt eredményezik, hogy az emberek mindenről tudni akarnak, azonnal, prompt módon. A fejlesztésben, a bővítésben és a kollégák bevonásában volt nagy segítség a belső zárt Facebook csoportunk, aminek egyik nagy vívmánya, hogy a kollégáink 70 százaléka csatlakozott villámgyorsan, és néhány hónap több mint 1500 komment érkezett a tartalmakra. 

[su_note note_color=”#669fff”] Mára eljutottunk oda, hogy már nemcsak a top management kommunikál, képekben, videókban, hanem a kollégák is. Volt aki rövidfilmet készített a munkájáról, napi élményeikről számolnak be, és elindult egy folyamatos élő párbeszéd, aminek mi rendkívül örülünk. [/su_note]

BF: Mit gondolsz, mitől sikeres egy rövidebb ideig tartó toborzási kampány? Milyen employer branding eszközökkel lehet elérni, hogy rövid idő alatt több jelöltet is sikeresen bevonzzunk?

SZG: Szerintem rövidtávon a lényeg, hogy abszolút megértsük, hogy mit szeretnénk elérni, mi a célunk és kik irányába szeretnénk eljuttatni az információt. Két részről is: egyrészről a saját igényünk pontos megértése is fontos, mi a célunk a toborzással, milyen az adott pozíció jellege és kihívásai másrészről, hogy a megfelelő csatornán juttassuk el a megfelelő célcsoporthoz. A kreatívok, az üzenetek, a specifikus tartalmak célcsoportra szabottak kell hogy legyenek. Ez azt jelenti, a saját példánkon keresztül szemléltetve, hogy ha egy budapesti bevásárlóközpontba keresünk bolti optikai tanácsadó kollégát, igenis olyan nyelvezetet, hívószavakat kell, hogy használjunk és helyezzünk el a hirdetéseinkben, ami annak a konkrét speciális célcsoportnak fontos és megnyerő.

BF: Mi a véleményed, a játékosítás milyen módon javítja a munkavállalók munkahelyi élményét? Milyen eszközöket vetettetek be a Grandvisionnél az OptiKalauz keretein belül?

SZG: Minden emberben ott van a gyerek és imádunk játszani. Ezt a motivációt/eszközt a GrandVisionnél a képzési és fejlesztési programjaink során eddig is előszerettel alkalmaztuk. Akár sales-es tréningről beszélünk online játék formájában, akár classroom tréningeken használt versenyekről, amiket imádnak a kollégák. Egy jól megválasztott játék, jól megválasztott nyereménnyel csodára képes, még a kötelező tréningek esetében is. Viszont rá kellett döbbennünk, hogy bőven vannak területek, ahol ez a lehetőség, a gamification lehetősége még kiaknázatlan. Most jött el a pillanat, amikor az onboardingban is bevezettük az OptiKalauzon (mentee kézikönyv) keresztül, és egyre több gamification eszközt használunk. Az onboarding keretein belül szerepelnek a kalauzban keresztrejtvények, számos kihívás, illetve játékos feladatok, mint például a közös selfie készítése a mentorral, vagy érdekes információk megszerzése a kollégáktól. 

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.