Az employer branding mára már nem csak a bevonzás-elkötelezés-megtartás hármasáról szól. Egyre fontosabb, hogy a jelölt- és a munkavállalói élményt nap mint nap javítsuk, mindezt úgy, hogy mérhető üzleti eredményeket mutassunk fel. Folytatjuk interjúsorozatunkat.
Azok a vezetők, akik elkötelezettek az általuk vezetett szervezetben felmerülő igények megértése iránt és reagálnak is azokra integrált employer branding stratégiával, képesek fenntartható üzleti eredményeket generálni. Ők azok a vezetők, akik világítótoronyként naponta tesznek azért, hogy utat mutassanak csapatuknak, kollégáik elkötelezésének és hatékonyabb működés érdekében.
Azt gondoljuk, az ilyen szakemberek elismerést érdemelnek. Folytatjuk a “Hónap Employer Branding vezetője” cikksorozatunkat, amelynek keretén belül június hónapban Lázár Gábort, az EY HR Igazgatóját szeretnénk elismerni.
Gratulálunk!
Brandfizz: Milyen elemekkel frissült az EY integrált employer branding stratégiája, mire fókuszáltok jelenleg?
Lázár Gábor: Az elmúlt időszakban arra helyeztük a hangsúlyt, hogy fiatal, pár éve csatlakozott kollégákon keresztül kezdjük elmondani a világnak, hogy miért érdemes nálunk dolgozni és hogy mi lehet a cégünk hozzáadott értéke az egyén fejlődéséhez. Ezt a kommunikációt elősegítendő vezettük be a „JournEY” programot, melynek keretében lelkes kollégák, úgynevezett „EYambassador”-ok mesélik el a saját EY-os történeteiket különböző platformokon.
Habár kezdetben ezt a programot teljesen egy külső kommunikációnak szántuk. A pályakezdés előtt álló fiatalokat szerettük volna megszólítani, de útközben rájöttünk, hogy érdemes a cégen belüli kommunikációnkban is megjeleníteni a nagykövetek történeteit. Ezeknek a történeteknek erős közösség teremtő ereje van és a mindennapi munkakapcsolatokba is új, pozitív színt tud vinni.
BF: A #JournEY Program során storytellinggel, az ambassadorok bevonásával, lokalizált tartalmú egyetemi kitelepüléssekkel sikeresen céloztátok meg a frissdiplomás tehetségeket. Mit gondolsz, mitől sikeres a koncepció?
LG: A koncepció sikerét egyértelműen a személyre szabottság és a párbeszéd lehetőségének megteremtése adta. Azt gondolom, hogy sikerült megértenünk a célcsoportunk kommunikációs igényeit, illetve a pályakezdőkre jellemző félelmeket, alap kérdéseket. Igyekeztünk olyan helyzeteket teremteni a különböző platformokon, ahol párbeszédet kezdeményezhettünk a fiatalokkal és bemutathattuk számukra, hogy az egyetlen különbség köztük és köztünk. Az, hogy mi már az EY-on belül vagyunk és megtettük azokat a lépéseket, ami hozzásegített minket ehhez a munkahelyhez és szellemi közösséghez. Ebben óriási fejlődési lehetőségünk van nap mint nap. A cél az volt, hogy segítsünk megmutatni, hogy ami jelenleg ott lehet kérdésként vagy félelemként egy pályakezdőben az bennünk is ott volt. De van rá mód, hogy ezen túllendüljön az ember és megtegye a szükséges lépéseket a jövője építése szempontjából.
BF: Szerinted melyek azok a trendek, amelyek jelenleg az Employer Branding szakma helyzetét alakítják? A Big 4 tagjaként milyen kihívásokkal találkoztok?
LG: Azt gondolom, hogy az employer branding szakma egyre inkább helyet követel magának a cégek életéről döntést hozók asztalánál. Egy olyan mediátor szerepet tölthet be, ami a különböző részlegek közötti kommunikációt tudja segíteni. Eközben kidomborítja a közös értékeket, amelyek segítenek megrajzolni a cég értékprofilját, ami mind kifelé, mind befelé jól kommunikálható. A jövőben szerintem erős hatással lesz ez a fajta interdiszciplináris gondolkodási készség az employer brandingért felelős kollégák feladataira és a velük szemben támasztott elvárásokra. Már nem az lesz kérdés, hogy az employer branding a HR egyik feladata vagy pedig a marketingnek kell megoldania.
Szerencsére a Big4 és ezen belül az EY manapság is olyan prémium brand-nek számít, ami miden kolléga számára egy értékes útlevél a későbbi szakmai karrierje tekintetében. Ugyanakkor nyilván ránk is hatással van a munkaerőpiacon tapasztalható változás az elérhető tehetségek tekintetében. A nálunk dolgozó kollégák általában belemerülnek a minőségi munkájukba. Nem fordítanak figyelmet arra, hogy a cég en kívül meséljenek a motivációikról és munkaélményeikről. Egyértelműen látszik, hogy többet kell kifelé kommunikálnunk magunkról és meg kell mutatnunk a közösségünk értékeit. Fontos lesz a jövőben, hogy többet beszéljünk a pályakezdés előtt álló fiataloknak arról az izgalmas, változatos és minőségi munkáról, amire nap mint nap lehetőségünk van az EY-nál.
Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!