A hónap Employer Branding Vezetője – Bederna Nóra

Eddig készült interjúinkban megszólaltattuk már Lázár Gábort, az EY HR vezetőjét, Túri Pétert a Waberers HR vezetőjét, Turmezey Lucát, a Qualysoft HR vezetőjét , Szilvási Gábort, a GrandVision HR vezetőjét és Komlósi Gabriellát, az Accor T&C vezetőjét, Zaharia Gabriellát, a TCS Hungary HR vezetőjét, Kaszab Stellát és Németh Mihályt, a H1 Systems HR és Marketing- és Ügyvezető Igazgatóját, Boglár Katalint, a Toray Industries Hungary Kft HR Managerét, Szekeres Szabinát az EY Talent Attraction & Acquisition Expertjét, illetve Nacsa Évát, a Thermo Fisher Scientific Senior Talent Acquisition Managerét.

 A Hónap Employer Branding Vezetője díjjal azokat szeretnénk elismerni, akik példaértékű szakmai munkájukkal irányt mutatnak az egész HR szakmában, és akik nap mint nap azért dolgoznak, hogy kiemelkedően sikeres employer brand aktivitásokat hívjanak életre és valósítsanak meg. 

2021 Október Hónap Employer Brand Vezetője: Bederna Nóra, Talent Engagement Lead

A hónap Employer Branding vezetőjeként most Bederna Nórát kérdeztük tapasztalatairól, élményeiről és szakmai tanácsairól. Nóra a világ egyik piacvezető prémium alkoholos italgyártó- és forgalmazó vállalatánál dolgozik. Talent Engagement Lead-ként hozzá tartoznak a lokális employer branding tevékenységek is. A cég budapesti irodája multifunkcionális kiválósági központként működik – több mint 1300 nemzetközi kollégája magas hozzáadott értékű, stratégiai vállalati funkciókat lát el, pénzügy, controlling, globális HR, üzleti elemzések és beszerzés területeken.

Brandfizz: Az elmúlt két évben szinte a nulláról felépítettétek a vállalat lokális Employer Brand-jét. Ha egyetlen eredményt emelhetnél ki, amire a legbüszkébb vagy, mi lenne az?

Bederna Nóra: Egyértelműen a csapatom. Hihetetlen látni, hogy mennyire összetartó, a közös ügy érdekében mindent beleadó közösség alakult ki. Mindenki keményen dolgozik, és emellett érzi, hogy mikor és milyen módon tud leghatékonyabban a csapat segítségére lenni. Cégünk egyik alapértéke a „Be a torchbearer”, azaz „Légy úttörő” – nagyon büszke vagyok, hogy a csapattal az oldalamon úttörők tudunk lenni, és hogy a közös erőnkkel minden akadályt és nehézséget áthidalunk.

Brandfizz: Hogyan merült fel az igény arra, hogy lokális Employer Brand-et építsetek?

Bederna Nóra: Felismertük, hogy bár a cégünk globális brand-je és a termékeink világszinten nagy ismertségnek örvendenek, a magyar munkaerőpiacon sokszor nem ismernek minket mint munkáltatót, olykor összekevernek más, hasonló hangzású cégekkel. Az SSC szektor egyértelműen jelöltvezérelt piac, intenzív verseny folyik a tehetségekért – ezért is létfontosságú, hogy az emberek megismerhessék és jól ismerjenek minket, vállalati értékeinket és hitvallásunkat. Ezek alapján döntöttünk úgy, hogy kezünkbe vesszük az irányítást, és proaktívan formáljuk a rólunk alkotott képet – ehhez kellett az eszköztár és a csatorna.

Brandfizz: Globális brandnek lokális Employer Brand-et építeni korántsem egyszerű. Hogyan sikerült meggyőzni a globális vezetőket a lokális Employer Brand fontosságáról?

Bederna Nóra: Nem mondom, hogy egyszerű volt. Első körben meg kellett győznünk a globális vezetőséget arról, hogy az itthoni SSC piacon óriási verseny folyik a legjobb tehetségekért, és ez a verseny eddig számunkra ismeretlen csatornákon és ismeretlen eszközökkel zajlik, a social mediában employer brand építéssel. Első lépésként partnercéget tendereztettünk és egy kiváló ügynökséget találtunk, akik alapos stratégiatervezettel álltak elő. A közreműködésükkel egy kvalitatív és kvantitatív kutatást végeztünk, ami rávilágított az erősségeinkre és gyengeségeinkre, a vállalati értékeinkre, piaci pozíciónkra és arra, hogy hol vagyunk a versenytársainkhoz képest. Ez tökéletes tárgyalási alap volt a sikerhez. Szerencsére ma már ők is látják – számokban is -, hogy mennyit számít az, hogy lokális tartalommal a lokális célcsoport szükségleteire szabva kommunikálunk.

Brandfizz: Ki az Employer Brand tevékenységetek fő célcsoportja?

Bederna Nóra: Ahogy a vállalati kultúránk, úgy a célcsoportunk is nagyon diverz. Alapvetően két célcsoportot szeretnénk az Employer Branding tevékenységünkkel elérni és bevonzani: a Graduate Programunk révén a frissdiplomás pályakezdőket, a nagyobb tapasztalatot igénylő pozícióink esetében pedig a tapasztaltabb, senior munkatársakat. A külső kommunikációnk során is figyelünk arra, hogy mindkét célcsoport számára érdekes tartalmakat készítsünk. Szerencsére a karrieroldal eredményei is igazolják, hogy mindkét célcsoporttal sikerült megtalálnunk a közös hangot.

Brandfizz: “Character is everything” kampányotokban a cég karakterére alapoztok – Te milyennek látod a cég karakterét?

Bederna Nóra: Röviden: cool, pörgős, kihívásokkal teli. Projektek tekintetében a vállalatunk igazi kincsesbánya – nincs nap, hogy ne vágnánk bele valami új, izgalmas feladatba. Könnyű azonosulni a termékeinkkel, a csapat és a kollégák pedig nagyszerűek. Az Employer Branding projekt terén elért eredmények is bizonyították, hogy „Shape the future” mottónk nem légből kapott – kitartással és közös erővel valóban megalapozhatjuk – és meg is alapozzuk – a vállalat jövőjét.

Brandfizz: Milyen célokat tűztetek ki a következő pénzügyi évre Employer Branding területen? 

Bederna Nóra: Folytatjuk, amit elkezdtünk. Célunk, hogy a következő pénzügyi év végére még előkelőbb helyre kerüljünk a munkáltatói márka ismertségi listán. Ehhez szükség van még több mérhető csatornára, így következő lépésnek a lokális Instagram oldalunk elindítását tűztük ki. Kommunikációnkban továbbra is azt a célt tartjuk szem előtt, hogy rooftop bárunk helyett a sokszínű és befogadó vállalati kultúránk, családbarát intézkedéseink, nemzetközi karrierlehetőségeink és összetartó közösségünk legyen az első, amit a jelöltek a vállalatunkkal azonosítanak.

Brandfizz: Végül, de nem utolsósorban, mit tanácsolnál azoknak az Employer Branding vezetőknek, akik most szeretnék felpezsdíteni vállalatuk munkáltatói márkáját?  

Bederna Nóra: Legyél úttörő, kreatív. Ne várd a sült galambot, vagy hogy megmondják, mit csinálj – mérd fel a piacot, találd fel magad, alkalmazkodj, gondolkozz. Az Employer Branding területén nincs varázskapszula, ami varázsütésre megold minden nehézséget, vagy ami univerzálisan minden helyzetben működik. Éppen ezért kövesd és analizáld a piacot, keresd a jó megoldásokat, de ne másolj, hanem találd meg a számodra leghatékonyabb eszközöket. És végezetül: sose dőlj hátra, a folyamatos tanulás és a fejlesztési lehetőségek proaktív kutatása a kulcs a sikerhez.

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.