A hónap Employer Branding vezetője – Túri Péter

Az employer branding mára már nem csak a bevonzás-elkötelezés-megtartás hármasáról szól. Egyre fontosabb, hogy a jelölt- és a munkavállalói élményt nap mint nap javítsuk, mindezt úgy, hogy mérhető üzleti eredményeket mutassunk fel. Folytatjuk interjúsorozatunkat.

Azok a vezetők, akik elkötelezettek az általuk vezetett szervezetben felmerülő igények megértése iránt és reagálnak is azokra integrált employer branding stratégiával, képesek fenntartható üzleti eredményeket generálni. Ők azok a vezetők, akik világítótoronyként naponta tesznek azért, hogy  utat mutassanak csapatuknak, kollégáik elkötelezésének és hatékonyabb működés érdekében.

Azt gondoljuk, az ilyen szakemberek elismerést érdemelnek. Folytatjuk a “Hónap Employer Branding vezetője” cikksorozatunkat, amelynek keretén belül május hónapban Túri Pétert, a Waberer’s HR Igazgatóját szeretnénk elismerni.

Többek között Túri Péternek köszönhetően valósulhatott meg a Waberer’s integrált employer branding stratégiájának felépítése, illetve az “Ez a Te Napod Storytelling Day”, ahol a Waberer’s EVP-jét a kollégákkal közösen töltöttük meg személyes tartalommal. Mindezek mellett pedig sikeresen fogta össze a HR-t, a Marketinget és az üzleti vezetőket egy közös ügyért dolgozó csapattá, és eredményesen nézett szembe a kékgalléros kihívásokkal.

Gratulálunk!

Brandfizz: Mi az, ami számodra a legnagyobb eredmény a Waberer’s Integrált Employer Branding Stratégia építésével kapcsolatban? Mire fókuszáltok jelenleg?

Túri Péter: Legfontosabb eredménynek azt tartom, hogy mindenki számára sikerült elmagyarázni, miért fontos, hogy a munkáltatói márkával foglalkozzunk. Ez nem megy magától, a saját élmények a legjobb „driverek” ebben a folyamatban.

Szintén fontos, hogy nem felülről jövő akciók születtek, a munkavállalói közösség maga is aktív részese volt a folyamatnak.

Most az a célunk, hogy életben tartsuk a megszületett üzeneteket, és minél hatékonyabban használjuk a külső kommunikációban.

BF: Nemrég rendeztétek meg az “Ez a Te Napod” című rendezvényt, ahol a Waberer’s kollégái személyes történeteiket oszthatták meg egymással, ezáltal megtöltötték a cég EVP-jét személyes tartalommal. Hogyan élted meg az eseményt? Mit gondolsz, mit vittek magukkal a kollégák a rendezvényről?

TP: Mint ott is elmondtam, nagy élmény volt részt venni a tematikus napon. Sejtettem ugyan, hogy a mi hőseink köztünk élnek, csak néha nincs elég figyelmünk, hogy észrevegyük őket. Felemelő volt megtapasztalni, milyen eleven, hiteles, pozitív élmények övezik olykor a munkát. Örülök, hogy vannak történeteink, mert a történetek mindennél hitelesebben mesélnek rólunk, viszik a jó hírünket. Ezáltal vonzók lehetünk mások számára is. 

BF: Mit tanácsolnál azoknak, akik most fognak a munkáltatói márkájuk építésébe és szeretnék ezt a HR-rel, a marketinggel és az üzleti vezetőkkel közösen megvalósítani?

TP: Szánjanak rá elég időt, és csak akkor kezdjék el, ha komolyan gondolják. Magam is úgy érzem utólag, sokszor a napi munka elterelte a figyelmünket erről az ügyről, és hajlamosak voltunk azt gondolni: ez most nem olyan fontos. Végig magasan kell tartani az energiaszintet, sokat és sokaknak kommunikálni, mit miért csinálunk, de legfőképpen a teljes közösséget aktívvá tenni. Bár a folyamat legelső egységének a végére értünk, a munka csak most kezdődik igazán: okosan használni, fejleszteni a brand elemeit, egyre több tartalommal megtölteni, és végig fenntartani az érdeklődést. Támogató közösség nélkül ez nem megy.

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.