Az employer branding mára már nem csak a bevonzás-elkötelezés-megtartás hármasáról szól. Egyre fontosabb, hogy a jelölt- és a munkavállalói élményt nap mint nap javítsuk, mindezt úgy, hogy mérhető üzleti eredményeket mutassunk fel.
Azok a vezetők, akik elkötelezettek az általuk vezetett szervezetben felmerülő igények megértése iránt és reagálnak is azokra integrált employer branding stratégiával, képesek fenntartható üzleti eredményeket generálni. Ők azok a vezetők, akik világítótoronyként naponta tesznek azért, hogy utat mutassanak csapatuknak, kollégáik elkötelezésének és hatékonyabb működés érdekében.
Azt gondoljuk, az ilyen szakemberek elismerést érdemelnek. Emiatt elindítjuk a “Hónap Employer Branding vezetője” díjat, amelyet havonta ítélünk oda az arra érdemes vezetőnek.
Áprilisban Turmezey Luca, a Qualysoft Informatikai Zrt. HR Recruitment Managere érdemelte ki az elismerést. A Qualysoftnál 2017-ben elindított 3 éves integrált employer branding stratégia eredményei, a felfrissített, rendszeres, csapatra szabott és személyes belső kommunikáció, valamint a nemrég megrendezett „Oscar átadó” remek példák arra, hogyan kel életre egy vállalat munkáltatói márkája.
Gratulálunk!
Brandfizz: Szerinted melyek azok a trendek, amelyek jelenleg az Employer Branding szakma helyzetét alakítják?
Turmezey Luca: Az emberek olyan helyen akarnak dolgozni, ahova szívesen járnak be.
A korábbi szemlélet megváltozott – nem azért dolgoznak, hogy munka után jól érezhessék magukat, hanem hogy jól érezzék magukat a munkájukban, a munkahelyen.
Ezen belül sok szempont előkerül: fontosak az érdekes feladatok, a megfelelő fizetés, a kellemes környezet, a munka-magánélet egyensúly, a kutya az irodában, a gyermekbarát hozzáállás, az önállóság – ezekre kell nekünk reagálnunk. Nagy az igény a rugalmasságra, a home-office-ra, a távmunkára. Törekednünk kell a lapos szervezeti felépítésre is: több felelősséget és nagyobb önállóságot kell biztosítanunk kollégáinknak. Recruitment szempontból fontos, hogy legyen egy könnyen kezelhető app a munkakeresésre, videók, infó a Qualysoft életéről. Itt nem feltétlenül a céggel kapcsolatos tényekre, sokkal inkább azokra a benyomásokra gondolok, amik alapján el tudja képzelni a jelölt, hogyan fogja magát érezni nálunk, ha csatlakozik a Qualysoft-hoz.
BF: Mi az, ami számodra a legérdekesebb a Qualysoft integrált employer branding stratégiájából? Mivel foglalkoztok jelenleg?
TL: Tavaly inkább fókuszáltunk a megtartásra, a jelöltek irányába a social médián volt a hangsúly. Az idei évben a recruitment közeli témák legalább olyan fontosan lesznek – a karrier oldal fejlesztése, a jelöltélmény fokozása. Emellett erős fókusz van a belső kommunikáción, erre most zajlik a stratégia alakítás. A kedvenc eseményem, ami tavaly talán a legjobban sikerült, a Real IT Breakfast, egy szakmai témát bemutató rövid rendezvény finom reggeli mellett. Ez még több alkalommal jelentkezik idén, de szeretnénk tökéletesíteni is. A tartalomgyártás a belső és külső kommunikációhoz továbbra is fontos téma marad.
BF: Mit tanácsolnál azoknak, akik most fognak bele egy integrált employer branding stratégia építésébe?
TL: Ez nem egy kampány, hanem hosszú távú munka. Lehetnek és kellenek is „quick win-ek”, de az igazi eredmény nem az első pillanatban jön.
Nekünk az első szinte egy év azzal telt, hogy elfogadtattuk, hogy legyen egyáltalán egy integrált employer branding stratégiánk, majd a felmérés, a tervezés jött. Ezután kezdődött csak az implementáció. A felsővezetők elkötelezése fontos, hogy ők váljanaka legfőbb ambassadorokká. Meg kell számukra mutatnunk, hogy milyen üzleti hatása van az employer brandingnek. Így tudjuk legjobban elkötelezni őket. Fontos emellett, hogy a HR ne vállalja magára a teljes menedzselést, hanem minél jobban próbálják bevonni a kollégákat, hogy a feladatok egy részét már saját maguk végezzék és vigyék tovább.
Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!