A hónap Employer Branding Vezetője – Nacsa Éva

A hónap Employer Branding Vezetője – Nacsa Éva

A hónap Employer Branding Vezetője – Nacsa Éva

Az employer branding mára már nem csak a bevonzás-elkötelezés-megtartás hármasáról szól. Egyre fontosabb, hogy a jelölt- és a munkavállalói élményt nap mint nap javítsuk, mindezt úgy, hogy mérhető üzleti eredményeket mutassunk fel. Folytatjuk interjúsorozatunkat, amelyben elismerjük a Hónap Employer Branding vezetőit és Employer Branding Világítótornyait. 

Eddig készült interjúinkban megszólaltattuk már Lázár Gábort, az EY HR vezetőjét, Túri Pétert a Waberers HR vezetőjét, Turmezey Lucát, a Qualysoft HR vezetőjét , Szilvási Gábort, a GrandVision HR vezetőjét és Komlósi Gabriellát, az Accor T&C vezetőjét, Zaharia Gabriellát, a TCS Hungary HR vezetőjét, Kaszab Stellát és Németh Mihályt, a H1 Systems HR és Marketing- és Ügyvezető Igazgatóját, Boglár Katalint, a Toray Industries Hungary Kft HR Managerét, illetve Szekeres Szabinát az EY Talent Attraction & Acquisition Expertjét.

A Hónap Employer Branding Vezetője díjjal azokat szeretnénk elismerni, akik példaértékű szakmai munkájukkal irányt mutatnak az egész HR szakmában és akik nap mint nap azért dolgoznak, hogy kiemelkedően sikeres employer brand aktivitásokat hívjanak életre és valósítsanak meg. 

2021 Szeptember Hónap Employer Brand Vezetője: Nacsa Éva, Senior Talent Acquisition Manager, Thermo Fisher Scientific

Employer branding - Nacsa Éva

Ezt a teljesítmény szeretnénk elismerni, ezért hívtuk életre a Hónap Employer Branding Vezetője díjat. Ennek keretében most Nacsa Évát, a Thermo Fisher Scientific Senior Talent Acquisition Managerét díjaztuk. Gratulálunk!

 

Brandfizz: Jelentős tempóban növekedtek, emiatt fókuszba van nálatok a munkáltatói márkátok tudatos építése. Mesélnél arról, hogy milyen üzleti igényt támogattok employer brand oldalról?

Nacsa Éva: A munkáltatói márka fejlesztésére való igény akkor merült fel a Thermo Fisher Scientific budapesti irodájának életében, amikor felmerült az üzleti igény, hogy egy a Shared Service-től kicsit eltérő IT Excellence csapatot hozzunk létre. Az SSC vezetősége számára egyértelmű volt, hogy hosszútávon employer brand awarenesst kell építenünk a Thermo Fisher Scientific mögé, hogy versenyképes legyen a vállalat Magyarországon. Ezt csak úgy tudjuk megtenni, ha stratégiai szintre emeljük és priorizáljuk az employer brandinget. 

Azt gondolom, hogy apró lépésekkel, de nagyon jól megalapozva indítottuk el a Brandfizzel karöltve az employer branding stratégiánkat. Ennek köszönhetően épült ki 64-65 fős IT központunk, illetve párhuzamosan dolgozunk a Customer Care, Finance és Technical Application Scientist területek támogatásán is. Rövid időn belül, körülbelül 8 hónap-1 év alatt jutottunk el oda a kiindulástól, hogy a Thermo Fisher minden üzleti funkcióját employer branding szempontjából egyaránt támogatjuk.

Brandfizz: A toborzási csapat munkáját milyen munkáltatói márka eszközökkel támogatjátok?

Nacsa Éva:  Fontos volt a csapat számára, hogy a teljes jelölt élményciklust lefedjük. A passzív jelölt megszólításától kezdve, az interjún át az offer processig végig hasonló élményt kapjon a jelölt. Célunk, hogy munkáltatói márka ismertséget építsünk és a jelöltek megismerjék  a vállalat nevét a piacon.  A folyamat elején rengeteg kreatív anyag; fotó, animált tartalom és videó készült, hogy meg tudjuk magunkat mutatni. 

A Thermo Fisher globális employer branding stratégiája az, hogy emberi sztorikon keresztül mutassuk be a vállalatot. Mi lokálisan, Budapesten hat employer brand nagykövettel indítottunk, akiknek a történeteit kreatív tartalmakkal Facebookon, Linkedinen, Instagramon organikus és szponzorált  posztok formájában mutattuk be. Fél évvel később már 50+ nagykövet dolgozik velünk és egy átfogó 150+ elemből álló employer branding content library áll sourcereink és recruitereink rendelkezésére. Ez lehetővé teszi, hogy a sourcereink a passzív jelölteknek a lokális vállalati értékeknek megfelelő és a jelöltek számára releváns tartalmakat küldhetnek a folyamat bármely pontján.

Brandfizz: Két olyan employer branding innovációtok is volt idén, amelyek az online toborzási csatornákon túlmutatnak.  Mesélsz róluk?

Nacsa Éva: Idén hangsúlyos szerepet tölt be az employer branding stratégiánkban a Thermo Fisher UP!, vagyis Thermo Fisher University Program nevű kezdeményezésünk. Arra fókuszálunk, hogy pipeline-t építsünk a most egyetemista rétegből. Együtt dolgozunk a számunkra releváns egyetemekkel a diákszervezeti csatornákon keresztül és támogatjuk a jövő vezetőit, akik egy nap a kollégáink lesznek. 

Ezen kívül, amikor az alapokat letettük, megfogalmaztuk, hogy vinnénk egy kis innovációt a már megszokott csatornákba és csináltunk egy employer branding fókuszú podcast műsort. Alapvetően egy magyarországi kezdeményezés volt, de a koncepciót globálisan is jóváhagyták. Ez egy új formátum, ami akkor lesz hiteles, ha valódi beszélgetés alakul ki a résztvevők, azaz a mikrofon elé ültetett kollégáink között. A valódi történetek pedig a hallgatóknak is imponálnak. Az epizódok kéthetente jelennek meg a Spotify-on és munkáltatói márka ismertségünket erősítik.

Thermo Fisher Scientific - employer branding

Brandfizz: Méritek a különböző toborzási felületeiteket? Ezek közül melyek a legeredményesebbek? 

Nacsa Éva: Fontos volt az elejétől kezdve, hogy az aktivitásaink mellé mérhető eredményeket tudjunk felmutatni. A megtérülési mutatók (ROI) lényegesek, ezért minden csatornát mérünk konkrét elérési-, kattintási- és jelentkezési mutatókkal. Ha a ROI-t nézzük, akkor a Facebook a leghatékonyabb csatornánk, ami a legtöbb jelentkezőt hozza. Aktívan használjuk emellett a Linkedint, ami ugyan nagyobb anyagi ráfordítással jár, viszont a  jelentkezési arány nem rossz. Emellett még a Professiont is használjuk nemcsak álláshirdetésekre, hanem kampányokra is.  A Profession awareness építésben jó számokat hozott. Most pedig kísérletezünk a Spotify-jal is. Azt gondolom, hogy kombinálni kell a különböző felületeket ahhoz, hogy megtérüljön a befektetés.

Brandfizz: Egyetemi jelenlétetek az employer branding stratégiátok egyre stabilabb eleme, hogyan zajlik az egyetemi kapcsolattartás Nálatok?

Nacsa Éva: A Thermo Fisher University Programot egy éve kezdtük el szervezett formában megvalósítani. Nem akartunk elveszni az egyetemi karrierirodák és karok szervezési folyamataiban. Szerettük volna, ha fókuszált és targetált célcsoportokat érhetünk el, ezért a célcsoportjainknak megfelel  diákszervezeteket kerestünk fel. Meghatároztunk egy reális célkitűzést, hogy négy diákszervezettel építsünk ki egy erős kapcsolatrendszert és velük együttműködve érjük el a tehetséges fiatalokat. 

A diákszervezetekkel közösen rendeztünk eseményeket. Tartottunk csapatépítő és soft skill fejlesztő workshopokat illetve fókuszáltabb szakmai tartalmakról is prezentáltak szakmai kollégáink. Egyébként nagyon nehéz ez a célközönség, mivel egy digitális világban nőtt fel. Tapasztalat és adatok alapján fejlesztjük az előadói palettánkat.

 

Brandfizz: Nemcsak kifelé figyeltek, hanem befelé is. A vállalat ~10%-a aktív nagykövet. Miért helyeztek erre a területre ilyen nagy hangsúlyt?

Nacsa Éva: Kicsiben kezdtük, de nagyon sok a mai napig a lelkes önkéntes. Az elejétől fontosnak tartottuk, hogy ne kijelölés alapon vegyenek részt a programokon a kollégák, hanem legyenek önkéntes jelentkezők a fotózásokra, videókra, podcast felvételekre és egyetemi előadásokra. Mára az eredeti 6-ból nagyjából 50 fős társaság az, akik aktívan részt vesznek. Fontos hogy a nagykövetek lássák azt, hogy milyen hatással vannak a munkáltatói márkánk építésére és milyen eredményekkel jár az ő befektetett energiájuk, ezért házon belül gyakran megállunk megünnepelni és visszanézni az elmúlt időszak eredményeit.

Pont a múlt héten tartottuk egy belsős ünneplő alkalmat, amikor ennek az 50 fős társaságnak ismertük el a munkáját. A Senior Leadership csapat egyként áll az employer branding mögött, ezért nagyon könnyű volt őket meggyőzni, hogy személyesen vigyenek ki “Special Delivery” csomagokat a nagyköveteknek. Ezt megörökítettük és egy hangulatos közösségi vetítést tartottunk a következő Townhall eseményünkön. Az eredmények mellett, hangsúlyoztuk, hogy nagy becsben tartja a vezetőség ezt a tevékenységet. Továbbá összekötöttük a következő podcast felvételre való jelentkezés lehetőségével is. Azt látjuk, hogy a lelkesedés további lelkesedést szül.

 

Brandfizz: Az elmúlt hónapok employer brand aktivitásából melyik eredményetekre vagy a legbüszkébb és miért?  

Nacsa Éva: A “Special Delivery” aktivitásunkat megörökítő videót emelném ki. Sokszor nincs egy-egy csapatnak és vezetőségnek ideje megállni, ünnepelni, a tanultakból építkezni és tervezni tovább. Az ehhez hasonló munkafolyamatokba betervezett megállók adják a stratégia szívét és lelkét. 

 

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

        Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

        Copyright © 2016-2020 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
        Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

        Copyright © 2016-2020 Brandfizz. All rights reserved.