Az eddig készült munkáltatói márka vezetői interjúinkban megszólaltattuk már Lázár Gábort, az EY HR vezetőjét, Túri Pétert a Waberers HR vezetőjét, Turmezey Lucát, a Qualysoft HR vezetőjét , Szilvási Gábort, a GrandVision HR vezetőjét és Komlósi Gabriellát, az Accor T&C vezetőjét, Zaharia Gabriellát, a TCS Hungary HR vezetőjét, Kaszab Stellát és Németh Mihályt, a H1 Systems HR és Marketing- és Ügyvezető Igazgatóját, Boglár Katalint, a Toray Industries Hungary Kft HR Managerét, Szekeres Szabinát az EY Talent Attraction & Acquisition Expertjét, illetve Nacsa Évát, a Thermo Fisher Scientific Senior Talent Acquisition Managerét.
A Hónap Employer Branding Vezetője díjjal azokat szeretnénk elismerni, akik példaértékű szakmai munkájukkal irányt mutatnak az egész HR szakmában, és akik nap mint nap azért dolgoznak, hogy kiemelkedően sikeres munkáltatói márka aktivitásokat hívjanak életre és valósítsanak meg.
Brandfizz: Az elmúlt két évben szinte a nulláról felépítettétek az SK Battery Manufacturing munkáltatói márka stratégiáját. Miért éreztétek, hogy az elejétől kezdve érdemes a munkáltatói márkátok tudatos építésével foglalkozni?
Vingler Gréta: Az SKBM a Dél-Koreai SK innovation második komáromi gyára. Az nagy kihívás volt, hogy a koreai SK megalapozott branddel és nagyon jó hírnévvel rendelkezik, ehhez képest itthoni piacon új szereplő. A cél viszont első pillanattól fogva világos volt: 1400 kolléga felvétele – amit csak és kizárólag ismert és erős munkáltatói márkával érhetünk el.
Brandfizz: Mi segített a sikeres employer branding elindulásában?
Vingler Gréta: Konkrétumok – kidolgozott stratégia és akcióterv. Az, hogy az értékeink meghatározásával és a célcsoport szükségleteinek megismerésével indítottunk, nagyban megtámogatta az alapok lefektetését. Ezután olyan megoldásokkal tudtunk hatékonyan előrukkolni, amik gyorsak és a mi célcsoportunkra szabottak voltak. 1400 fő bevonzása volt a cél, amihez az egyik első lépés az volt, hogy létrehoztuk az SKBM Karrier- Facebook, Linkedin és landing oldalt. Konzisztensen végzettség alapon szegmentáltuk a kommunikációt a közösségi médiában.
Brandfizz: Jelentős tempóban növekedtek: 1400 fő bevonzása a cél, és hamarosan beléptetitek az 1000. kollégát. Mesélnél arról, hogy milyen üzleti igényt támogattok munkáltatói márka építésénél?
Vingler Gréta: Ebben fontos szerepet játszott az, hogy a toborzási stratégiánkat erősen megtámogattuk employer brand eszközökkel. Szerintem szemmel látható az eredmény abból, ahogyan a megjelenések során kommunikálnak a cégről, illetve, hogy volt szerencsénk többször is részt venni a HRFest konferencián. Az SKBM Magyarországon teljesen ismeretlen volt, és a toborzás megkezdését követő 6 hónapban több mint 200 új kolléga csatlakozott hozzánk. A zöldmezős beruházásból a tavalyi maraton alatt egy olyan céggé nőttük ki magunkat, ahol már lassan 1000 kolléga dolgozik.
Brandfizz: A toborzási csapat munkáját milyen munkáltatói márka eszközökkel támogatjátok? Mik a legfontosabb elemei – legyen az online vagy offline employer branding?
Vingler Gréta: Az elmúlt két év során láthattak minket óriásplakátokon, hallhattak minket rádióban, sőt, szórólap kampányunk két körben is eljutott több, mint 40 helyszínre. Fontos volt az is, hogy az SKBM, mint munkáltató ismertté váljon és egyszerre több platformon is találkozzanak velünk. Éppen ezért is éltük meg hatalmas sikerként azt, amikor több mint 32 hírportálon is megjelentünk PR kampányunk keretein belül.Ezen felül természetesen a közösségi média az, ami még mindig a legjelentősebb szerepet tölti be a toborzásban – kékgalléros kollégáinkat itt érjük el a leghatékonyabban.
Brandfizz: Ha egyetlen eredményt emelhetnél ki az elmúlt két évből, amire a legbüszkébb vagy, mi lenne az?
Vingler Gréta: A közösségi média és a szegmentált karrieroldal tölti be a legjelentősebb szerepet a toborzásban. Ezen felül az elmúlt két év során láthattak minket óriásplakátokon, hallhattak minket rádióban, sőt, szórólap kampányunk két körben is eljutott több, mint 40 helyszínre. Fontos volt az is, hogy az SKBM, mint munkáltató ismertté váljon és egyszerre több platformon is találkozzanak velünk. Éppen ezért is éltük meg hatalmas sikerként azt, amikor több mint 32 hírportálon is megjelentünk PR kampányunk keretein belül.
Brandfizz: Mit tanácsolnál azoknak, akik most állnak neki a munkáltatói márka stratégiájuknak?
Vingler Gréta: Azt, hogy kezdjenek az alapokkal – ismerjék meg a célcsoport igényeit és minden felületen alapozzák erre a kommunikációt. Ami az eredményességhez elengedhetetlen, az az, hogy a vezetőket bevonjuk és a kollégák magukénak érezzék a munkáltatói márkaépítésben betöltött szerepüket, mert ekkor lesznek gyorsan implementálható megoldásaink.
Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!