Brandfizz

A hónap Employer Branding vezetője – Boglár Katalin-toborzás stratégi a Toray-nál

Az employer branding mára már nem csak a toborzás -elkötelezés – megtartás hármasáról szól. Egyre fontosabb, hogy a jelölt- és a munkavállalói élményt nap mint nap javítsuk, mindezt úgy, hogy mérhető üzleti eredményeket mutassunk fel. Folytatjuk interjúsorozatunkat, amelyben elismerjük a Hónap Employer Branding vezetőit.

Eddig készült munkáltatói márka interjúinkban megszólaltattuk már Lázár Gábort, az EY HR vezetőjét, Túri Pétert a Waberers HR vezetőjét valamint Turmezey Lucát, a Qualysoft HR vezetőjét , Szilvási Gábort, a GrandVision HR vezetőjét és Komlósi Gabriellát, az Accor T&C vezetőjét, Zaharia Gabriellát, a TCS Hungary HR vezetőjét, valamint Kaszab Stellát és Németh Mihályt, a H1 Systems HR és Marketing- és Ügyvezető Igazgatóját.

Azok a vezetők, akik elkötelezettek az általuk vezetett szervezetben felmerülő igények megértése iránt és reagálnak is azokra integrált employer branding stratégiával, képesek fenntartható üzleti eredményeket generálni. Ők azok a vezetők, akik világítótoronyként naponta tesznek azért, hogy  utat mutassanak csapatuknak, kollégáik elkötelezésének és hatékonyabb működés érdekében.

[su_note note_color=”#669fff”]Azt gondoljuk, az ilyen szakemberek elismerést érdemelnek.

Folytatjuk a “Hónap Employer Branding vezetője” cikksorozatunkat, amelynek keretén belül májusban Boglár Katalint, a Toray Industries Hungary Kft HR Managerét szeretnénk elismerni.[/su_note]

Gratulálunk!

Interjú Boglár Katalinnal, a Toray Industries Hungary Kft. HR Managerével

Brandfizz: Induló gyártócégként melyik employer brand aktivitásotokra, és melyik, toborzás területéhez kapcsolódó eredményetekre vagy a legbüszkébb? 

Boglár Katalin: Arra vagyok a legbüszkébb, hogy nulláról, teljesen ismeretlen cégként, egy évvel az employer branding aktivitásaink beindítása után már egységes, jól felismerhető munkáltatói márkával rendelkezünk mind kinézetben, mind EVP üzenetekben is. A social médiában annyira jól teljesítünk, hogy immár több mint 1800 követőnk van és több mint 800 fő jelentkezett hozzánk, így sikeresnek mondható a toborzás mint employer branding eszköz.

BF: Ki a toborzás célcsoportja, hogyan szegmentáltok? Készült-e bármilyen elemzés a célcsoport szükségleteiről? Mennyire tartjátok ezt szem előtt?

BK: Elsősorban mérnököket és technikusokat keresünk. Előzetes felmérést végeztünk arról, hogy milyen faktorok motiválják ezeket a csoportokat, mi a legfontosabb érték számukra a munkahelyen. Ezután megnéztük, hogy hol vannak összecsengések abban, amit keresnek és amit mi kínálni tudunk. Ebből alakítottuk ki a munkáltató márka üzenetünk lényeges elemeit, amit következetesen is használunk minden kommunikációnkban.

BF: Milyen employer branding és toborzás aktivitásokat terveztek az év második felére?

BK: Ebben az évben az elsődleges cél a munkaerő toborzás, hiszen fel kell „töltenünk” a gyárat olyan tanulni vágyó kollégákkal, akik most megtanulják a technológiát, majd jövőre el tudjuk  velük indítani a gyártást. Eddig inkább a mérnöki és egyéb irodai pozíciókat töltöttük, de az év második felében már a fizikai munkaerő  toborzására koncentrálunk. Az ő esetükben az offline kampány jobban működik. Így az online kommunikáción túl hangsúlyt fektetünk a nyomtatásban, óriásplakáton és buszmegállókban való megjelenésre is. Nyilván az aktuális helyzet miatt most nem tervezünk csoportos találkozásokat igénylő eseményeket, habár év elején még ezekben is gondolkoztunk.

BF: Te mit gondolsz, mi a legfontosabb, amit a vezetőknek az előttünk álló időszakban szem előtt kell tartani, ha munkáltatói márkáról van szó? Hogyan befolyásolhatja egy jó vezető a munkavállalói élményt a következő hónapokban?

BK: Az elmúlt pár hónap alaposan átírt mindent, amit eddig a munkáról vagy a világról gondoltunk. Előtérbe került a biztonság kérdése, akár az egészségünkről, akár a családunkról, akár az állásunkról legyen szó. Ezért a vezetőknek fontos szerepük van abban, hogy mind a döntéseikben, mind pedig a kommunikációban valamelyest megteremtsék a biztonság érzetét a munkavállalóik számára. Másik oldalról persze az új helyzet mindig lehetőség is a fejlődésre. Éljünk hát vele, tanuljunk az elmúlt időszakból, nem kell feltétlenül teljesen visszatérni a „régi kerékvágásba”.

BF: Mit gondolsz, miben rejlik a ti toborzás kampányotok erőssége? Minek köszönhető hogy 10 hónap alatt 800 jelentkezést kaptatok, úgy hogy még el sem indult a termelés?

BK: Fontos a célcsoport jó meghatározása, igényeinek, szokásainak ismerete, mert így a megfelelő fórumon, megfelelő időben és megfelelő üzenettel tudunk számukra szolgálni. Ezenkívül fontos a hiteles kommunikáció, ezért mi erősen bevonjuk a munkavállalóinkat az employer branding aktivitásokba. Az ő arcuk, fotóik és gondolataik jelennek meg a vállalati kommunikációban. Hiszen ők mégiscsak jobban tudják, hogy miért szeretnek itt dolgozni. Nem feltétlenül a HR-esnek vagy employer branding specialistának kell ezt kitalálni!

BF: Mit tanácsolnál azoknak akik most állnak neki az Employer Brandingnek?

BK:Mielőtt belevágnak, fogalmazzák meg világosan a céljukat, hogy mit akarnak elérni az employer brandinggel. Az eredmény legyen mérhető, mert úgyis számon fogja kérni a menedzsment. Vagyis remélhetőleg számon fogják kérni, mert akkor biztosak lehetünk benne, hogy lesz elköteleződés is s részükről.  A sikeres employer brandinghez ugyanis elengedhetetlen a menedzsment támogatása: kell büdzsé, idő, és rajtuk fog múlni az is, hogy hiteles marad-e a munkáltatói márkánk miután a kollégák belülről is megtapasztalják a cégünket mint munkahelyet. Ehhez sok számra, kimutatásra és kitartásra lesz szükség! És egy utolsó, ám annál fontosabb tanács: ne tekintsenek úgy a munkáltatói márka építésre, mint egy projektre. Ez egy folyamatos, következetes és a vállat minden részére kiterjedő munka!

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül! 

Szívesen olvasnál még többet a toborzás témaköréről? Böngéssz szakmai cikkeink között!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.