Iránytű a jobb munkahelyekhez Magyarországon.
A válaszadó cégek 14 iparágat, 23 692 Mrd forint árbevételt és 257 408 fő foglalkoztatotti létszámot fednek le. A kutatásban 443 szakember vett részt, akiknek 51%-a közép- és felsővezető.
A Brandfizz célja a kutatással, hogy segítse a hazai üzleti döntéshozókat vonzóbb munkahelyek létrehozásában.
A hazai vállalatok a gazdasági környezet turbulenciával és a munkaerőhiánnyal egyszerre küzdenek. A verseny a tehetséges munkaerő megszerzéséért és megtartásáért olyan erős, hogy a felkészületlen szereplők a háttérbe szorulnak. De mik a fő irányok, trendek?
A toborzási igényt felfele húzza a fluktuáció: ezzel számolni kell.
Employer Branding nincs HR nélkül.
Dobogós munkáltatói márkankihívások 2025:
1. toborzás
2. kulcsemberek megtartása
3. budget cut.
A cégek felénél növelik az employer branding büdzsét 2025-ben. Csökkentést 7% tervez és mindössze 2% nem költ rá.
A munkáltatói márka ismertség mérése fontosabbá vált.
Amire nem jut pénz: fizetésemelés, dolgozói jóllét. Amiről helyette beszélnek a cégek: jó hangulat, csapat, munkakörnyezet.
Növekvő optimizmus a hazai munkáltatóknál árbevétel és létszám tekintetében.
AI: szabályozatlan káosz + tréning igény. HR + AI belső kompetencia fejlesztés fókuszban.
Employer Branding TOP prioritás: megtartás.
A cégek fele ügynökség bevonásával építi a munkáltatói márkáját. Ahol nincs külső támogatás ott a prioritás: kreatív tartalom gyártás, kutatás és stratégia.
Employer branding nincs HR nélkül. A cégek felénél (47,8%) a munkáltatói márkaépítés (toborzás, elkötelezés és megtartás) ennek a funkciónak a felelősségi köre, azaz az employer branding projektek sikeressége egyértelműen a HR eredményeit, megítélését emeli vagy ássa alá.
Bár a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, nehéz a toborzás és még nehezebb releváns és elegendő jelentkezőt találni, kulcsembereket megtartani. Azt látjuk, hogy 2025-ben a HR-nek a költségcsökkentés helyett a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálnia. A különböző funkciókat ellátó szereplők olykor nem is tudják, hogy ki mit csinál employer brandet érintő ügyekben. Jó megoldás
lehet a közös büdzsé például az üzlettel, marketinggel?
Igen! Jut is, marad is. Nem az a lényeg, hogy HR-büdzséből valósul meg valami, vagy sem, hanem az eredmény. Az employer brandingnek pedig van mérhető eredménye. Az eredményességben egyre fontosabbá válik (48%) a munkáltatóimárka-ismertség, vagyis hogy mekkora a cég ismertsége a munkaerőpiacon.
Zvezdovics Anita
Chief Fizz Offizzer, Brandfizz
Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség
Employer branding nincs HR nélkül. A cégek felénél (47,8%) a munkáltatói márkaépítés (toborzás, elkötelezés és megtartás) ennek a funkciónak a felelősségi köre, azaz az employer branding projektek sikeressége egyértelműen a HR eredményeit, megítélését emeli vagy ássa alá.
Bár a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, nehéz a toborzás és még nehezebb releváns és elegendő jelentkezőt találni, kulcsembereket megtartani. Azt látjuk, hogy 2025-ben a HR-nek a költségcsökkentés helyett a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálnia. A különböző funkciókat ellátó szereplők olykor nem is tudják, hogy ki mit csinál employer brandet érintő ügyekben. Jó megoldás
lehet a közös büdzsé például az üzlettel, marketinggel?
Igen! Jut is, marad is. Nem az a lényeg, hogy HR-büdzséből valósul meg valami, vagy sem, hanem az eredmény. Az employer brandingnek pedig van mérhető eredménye. Az eredményességben egyre fontosabbá válik (48%) a munkáltatóimárka-ismertség, vagyis hogy mekkora a cég ismertsége a munkaerőpiacon.
Zvezdovics Anita
Chief Fizz Offizzer, Brandfizz
Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség
Már nem elég jó munkahelynek lenni, annak is kell látszani!
A cégek nem véletlenül növelik employer branding büdzséjüket 2025-ben:
tehetségekre mindenkinek szüksége van, és ehhez láthatóság kell, no meg hitelesség.
Compass felmérésünk óvatos optimizmust jelez a jövő év vonatkozásában. Többen terveznek létszámbővítést (56%), mint 2023-ban (53%), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van porondon. A Z generáció berúgta a munka világának ajtaját, ezzel együtt rövidültek az átlagos munkavállalói életcikusok. Hosszútávú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, ezzel számolni kell.
A legvonzóbb munkahelyek az átlagnál 25%-kal magasabb profitot termelnek. Amikor minden fillért élére kell állítani, egyetlen cég sem teheti meg, hogy a vak szerencsére bízza munkáltatói márkáját.
Horváth Ádám
Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz
Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség
Elnök, Employer Branding Tagozat, Magyar PR Szövetség
Már nem elég jó munkahelynek lenni, annak is kell látszani!
A cégek nem véletlenül növelik employer branding büdzséjüket 2025-ben:
tehetségekre mindenkinek szüksége van, és ehhez láthatóság kell, no meg hitelesség.
Compass felmérésünk óvatos optimizmust jelez a jövő év vonatkozásában. Többen terveznek létszámbővítést (56%), mint 2023-ban (53%), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van porondon. A Z generáció berúgta a munka világának ajtaját, ezzel együtt rövidültek az átlagos munkavállalói életcikusok. Hosszútávú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, ezzel számolni kell.
A legvonzóbb munkahelyek az átlagnál 25%-kal magasabb profitot termelnek. Amikor minden fillért élére kell állítani, egyetlen cég sem teheti meg, hogy a vak szerencsére bízza munkáltatói márkáját.
Horváth Ádám
Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz
Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség
Elnök, Employer Branding Tagozat, Magyar PR Szövetség
A Brandfizz Employer Branding Compass – Országos Munkáltatói Márka Felmérés 2024 olyan témákat mér fel konkrét benchmark adatokkal, amelyek eddig tabunak számítottak. A trendek 443 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő szemszögéből és 14 iparágból rajzolódtak ki.
A hazai vállalatok a gazdasági környezet turbulenciával és a munkaerőhiánnyal egyszerre küzdenek. A verseny a tehetséges munkaerő megszerzéséért és megtartásáért olyan erős, hogy a felkészületlen szereplők a háttérbe szorulnak. De mik a fő irányok, trendek?
I. A CÉGEK 2024-BEN NÖVEKEDÉSRE SZÁMÍTANAK
V. MEGTARTÁS A FÓKUSZBAN
II. MUNKAHELYI LÉGKÖRBEN ERŐSEK, FIZETÉSBEN ÉS KARRIER LEHETŐSÉGBEN GYENGÉK A MAGYAR CÉGEK
VI. KIEMELT ELVÁRÁS A CÉLCSOPORT ÉS A VERSENYTÁRSAK MEGISMERÉSE
III. KIFEJEZETTEN MAGAS AZ EMPLOYER BRANDING AKTIVITÁSI RÁTA, A CÉGEK KULCS SZEREPET SZÁNNAK A MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉSNEK
VII. A JELÖLTEKÉRT FOLYTATOTT HARCOT FELVÁLTJA A FIGYELEMÉRT FOLYTATOTT TARTALOM HARC
IV. AZ EMPLOYER BRANDING A LEGTÖBB CÉGNÉL TOVÁBBRA IS A HR FELELŐSSÉGI KÖRÉHEZ TARTOZIK
A toborzási igényt felfele húzza a fluktuáció: ezzel számolni kell.
Employer Branding nincs HR nélkül.
Dobogós munkáltatói márkankihívások 2025: 1. toborzás 2. kulcsemberek megtartása 3. budget cut.
A cégek felénél növelik az employer branding büdzsét 2025-ben. Csökkentést 7% tervez és mindössze 2% nem költ rá.
A munkáltatói márka ismertség mérése fontosabbá vált.
Amire nem jut pénz: fizetésemelés, dolgozói jóllét. Amiről helyette beszélnek a cégek: jó hangulat, csapat, munkakörnyezet.
Növekvő optimizmus a hazai munkáltatóknál árbevétel és létszám tekintetében.
AI: szabályozatlan káosz + tréning igény. HR + AI belső kompetencia fejlesztés fókuszban.
Employer Branding TOP prioritás: megtartás.
A cégek fele ügynökség bevonásával építi a munkáltatói márkáját. Ahol nincs külső támogatás ott a prioritás: kreatív tartalom gyártás, kutatás és stratégia.
I. A CÉGEK 2024-BEN NÖVEKEDÉSRE SZÁMÍTANAK
II. MUNKAHELYI LÉGKÖRBEN ERŐSEK, FIZETÉSBEN ÉS KARRIER LEHETŐSÉGBEN GYENGÉK A MAGYAR CÉGEK
III. KIFEJEZETTEN MAGAS AZ EMPLOYER BRANDING AKTIVITÁSI RÁTA, A CÉGEK KULCS SZEREPET SZÁNNAK A MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉSNEK
IV. AZ EMPLOYER BRANDING A LEGTÖBB CÉGNÉL TOVÁBBRA IS A HR FELELŐSSÉGI KÖRÉHEZ TARTOZIK
V. MEGTARTÁS A FÓKUSZBAN
VI. KIEMELT ELVÁRÁS A CÉLCSOPORT ÉS A VERSENYTÁRSAK MEGISMERÉSE
VII. A JELÖLTEKÉRT FOLYTATOTT HARCOT FELVÁLTJA A FIGYELEMÉRT FOLYTATOTT TARTALOM HARC
A vállalatok a gazdasági környezet turbulenciával és a munkaerőhiánnyal egyszerre küzdenek. A felmérés ehhez ad munkaerőpiaci iránytűt 443 vállalati benchmark alapján. Adatok priorizált tervezéshez és vezetői döntéshozáshoz a hatékony toborzás, elkötelezés és megtartás érdekében.
Döntéshozáshoz: mit terveznek a versenytársak iparáganként és célcsoportonként, és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben?
Tudd meg a választ a piacot foglalkoztató kérdésekre!
Pezsgő szakmai partnereinkkel együtt járulunk hozzá a jobb munkahelyekhez Magyarországon.
#Wellbeing #LeadershipDevelopment #ESG #Event #CandidateExperience #IndustryBranding
A Brandfizz Employer Branding Compass – Országos Munkáltatói Márka Felmérés 2024 Eredmények riport az iránytű a jobb munkahelyekhez Magyarországon azoknak a vállalatoknak, amelyek szeretnék a jelenlegi piaci turbulenciában célirányosan fejleszteni belső és külső munkáltatói márkájukat.
443 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével, 14 iparágból gyűjtöttünk országos felmérésünkben adatokat.
Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése
Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár
Utókövetés
Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.
Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése
Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár
Utókövetés
Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.
Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát
Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár
Utókövetés
Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.