Brandfizz Compass Riport

Országos Munkáltatói Márka Felmérés
2024 Eredmények

Iránytű a jobb munkahelyekhez Magyarországon.

A válaszadó cégek 14 iparágat, 23 692 Mrd forint árbevételt és 257 408 fő foglalkoztatotti létszámot fednek le. A kutatásban 443 szakember vett részt, akiknek 51%-a közép- és felsővezető.
A Brandfizz célja a kutatással, hogy segítse a hazai üzleti döntéshozókat vonzóbb munkahelyek létrehozásában.

Compass Brandfizz employer branding logó
A válaszadó cégek   15 iparágat, 23 856 milliárd forint árbevételt és 257,4 ezer fő foglalkoztatotti létszámot fednek le. A kutatásban 443 szakember vett részt.

A cégek közel felénél növelik a munkáltatóimárka-büdzsét 2025-ben. Csökkentést 7 % tervez.

A hazai vállalatok a gazdasági környezet turbulenciával és a munkaerőhiánnyal egyszerre küzdenek. A verseny a tehetséges munkaerő megszerzéséért és megtartásáért olyan erős, hogy a felkészületlen szereplők a háttérbe szorulnak. De mik a fő irányok, trendek?

A toborzási igényt felfele húzza a fluktuáció: ezzel számolni kell.

Employer Branding nincs HR nélkül.

Dobogós munkáltatói márkankihívások 2025:
1. toborzás
2. kulcsemberek megtartása
3. budget cut.

A cégek felénél növelik az employer branding büdzsét 2025-ben. Csökkentést 7% tervez és mindössze 2% nem költ rá.

A munkáltatói márka ismertség mérése fontosabbá vált.

Amire nem jut pénz: fizetésemelés, dolgozói jóllét. Amiről helyette beszélnek a cégek: jó hangulat, csapat, munkakörnyezet.

Növekvő optimizmus a hazai munkáltatóknál árbevétel és létszám tekintetében.

AI: szabályozatlan káosz + tréning igény. HR + AI belső kompetencia fejlesztés fókuszban.

Employer Branding TOP prioritás: megtartás.

A cégek fele ügynökség bevonásával építi a munkáltatói márkáját. Ahol nincs külső támogatás ott a prioritás: kreatív tartalom gyártás, kutatás és stratégia.

Employer branding nincs HR nélkül. A cégek felénél (47,8%) a munkáltatói márkaépítés (toborzás, elkötelezés és megtartás) ennek a funkciónak a felelősségi köre, azaz az employer branding projektek sikeressége egyértelműen a HR eredményeit, megítélését emeli vagy ássa alá.

Bár a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, nehéz a toborzás és még nehezebb releváns és elegendő jelentkezőt találni, kulcsembereket megtartani. Azt látjuk, hogy 2025-ben a HR-nek a költségcsökkentés helyett a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálnia. A különböző funkciókat ellátó szereplők olykor nem is tudják, hogy ki mit csinál employer brandet érintő ügyekben. Jó megoldás
lehet a közös büdzsé például az üzlettel, marketinggel?

Igen! Jut is, marad is. Nem az a lényeg, hogy HR-büdzséből valósul meg valami, vagy sem, hanem az eredmény. Az employer brandingnek pedig van mérhető eredménye. Az eredményességben egyre fontosabbá válik (48%) a munkáltatóimárka-ismertség, vagyis hogy mekkora a cég ismertsége a munkaerőpiacon.

Zvezdovics Anita
Chief Fizz Offizzer, Brandfizz
Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség

Employer branding nincs HR nélkül. A cégek felénél (47,8%) a munkáltatói márkaépítés (toborzás, elkötelezés és megtartás) ennek a funkciónak a felelősségi köre, azaz az employer branding projektek sikeressége egyértelműen a HR eredményeit, megítélését emeli vagy ássa alá.

Bár a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, nehéz a toborzás és még nehezebb releváns és elegendő jelentkezőt találni, kulcsembereket megtartani. Azt látjuk, hogy 2025-ben a HR-nek a költségcsökkentés helyett a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálnia. A különböző funkciókat ellátó szereplők olykor nem is tudják, hogy ki mit csinál employer brandet érintő ügyekben. Jó megoldás
lehet a közös büdzsé például az üzlettel, marketinggel?

Igen! Jut is, marad is. Nem az a lényeg, hogy HR-büdzséből valósul meg valami, vagy sem, hanem az eredmény. Az employer brandingnek pedig van mérhető eredménye. Az eredményességben egyre fontosabbá válik (48%) a munkáltatóimárka-ismertség, vagyis hogy mekkora a cég ismertsége a munkaerőpiacon.

Zvezdovics Anita
Chief Fizz Offizzer, Brandfizz
Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség

Már nem elég jó munkahelynek lenni, annak is kell látszani!
A cégek nem véletlenül növelik employer branding büdzséjüket 2025-ben:
tehetségekre mindenkinek szüksége van, és ehhez láthatóság kell, no meg hitelesség.

Compass felmérésünk óvatos optimizmust jelez a jövő év vonatkozásában. Többen terveznek létszámbővítést (56%), mint 2023-ban (53%), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van porondon. A Z generáció berúgta a munka világának ajtaját, ezzel együtt rövidültek az átlagos munkavállalói életcikusok. Hosszútávú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, ezzel számolni kell.

A legvonzóbb munkahelyek az átlagnál 25%-kal magasabb profitot termelnek. Amikor minden fillért élére kell állítani, egyetlen cég sem teheti meg, hogy a vak szerencsére bízza munkáltatói márkáját.

Horváth Ádám
Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz
Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség
Elnök, Employer Branding Tagozat, Magyar PR Szövetség

Már nem elég jó munkahelynek lenni, annak is kell látszani!
A cégek nem véletlenül növelik employer branding büdzséjüket 2025-ben:
tehetségekre mindenkinek szüksége van, és ehhez láthatóság kell, no meg hitelesség.

Compass felmérésünk óvatos optimizmust jelez a jövő év vonatkozásában. Többen terveznek létszámbővítést (56%), mint 2023-ban (53%), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van porondon. A Z generáció berúgta a munka világának ajtaját, ezzel együtt rövidültek az átlagos munkavállalói életcikusok. Hosszútávú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, ezzel számolni kell.

A legvonzóbb munkahelyek az átlagnál 25%-kal magasabb profitot termelnek. Amikor minden fillért élére kell állítani, egyetlen cég sem teheti meg, hogy a vak szerencsére bízza munkáltatói márkáját.

Horváth Ádám
Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz
Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség
Elnök, Employer Branding Tagozat, Magyar PR Szövetség

Brandfizz

PEZSGŐ EMPLOYER BRANDING TRENDEK, FŐ TANULSÁGOK

A Brandfizz Employer Branding Compass – Országos Munkáltatói Márka Felmérés 2024 olyan témákat mér fel konkrét benchmark adatokkal, amelyek eddig tabunak számítottak. A trendek 443 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő szemszögéből és 14 iparágból rajzolódtak ki.

A munkáltatói márkaépítés hazai trendjei, vállalati kihívásai.

A hazai vállalatok a gazdasági környezet turbulenciával és a munkaerőhiánnyal egyszerre küzdenek. A verseny a tehetséges munkaerő megszerzéséért és megtartásáért olyan erős, hogy a felkészületlen szereplők a háttérbe szorulnak. De mik a fő irányok, trendek?

Ábra

I. A CÉGEK 2024-BEN NÖVEKEDÉSRE SZÁMÍTANAK

Ábra

V. MEGTARTÁS A FÓKUSZBAN

Ábra

II. MUNKAHELYI LÉGKÖRBEN ERŐSEK, FIZETÉSBEN ÉS KARRIER LEHETŐSÉGBEN GYENGÉK A MAGYAR CÉGEK

Ábra

VI. KIEMELT ELVÁRÁS A CÉLCSOPORT ÉS A VERSENYTÁRSAK MEGISMERÉSE

Ábra

III. KIFEJEZETTEN MAGAS AZ EMPLOYER BRANDING AKTIVITÁSI RÁTA, A CÉGEK KULCS SZEREPET SZÁNNAK A MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉSNEK

Ábra

VII. A JELÖLTEKÉRT FOLYTATOTT HARCOT FELVÁLTJA A FIGYELEMÉRT FOLYTATOTT TARTALOM HARC

Ábra

IV. AZ EMPLOYER BRANDING A LEGTÖBB CÉGNÉL TOVÁBBRA IS A HR FELELŐSSÉGI KÖRÉHEZ TARTOZIK

A toborzási igényt felfele húzza a fluktuáció: ezzel számolni kell.

Employer Branding nincs HR nélkül.

Dobogós munkáltatói márkankihívások 2025: 1. toborzás 2. kulcsemberek megtartása 3. budget cut.

A cégek felénél növelik az employer branding büdzsét 2025-ben. Csökkentést 7% tervez és mindössze 2% nem költ rá.

A munkáltatói márka ismertség mérése fontosabbá vált.

Amire nem jut pénz: fizetésemelés, dolgozói jóllét. Amiről helyette beszélnek a cégek: jó hangulat, csapat, munkakörnyezet.

Növekvő optimizmus a hazai munkáltatóknál árbevétel és létszám tekintetében.

AI: szabályozatlan káosz + tréning igény. HR + AI belső kompetencia fejlesztés fókuszban.

Employer Branding TOP prioritás: megtartás.

A cégek fele ügynökség bevonásával építi a munkáltatói márkáját. Ahol nincs külső támogatás ott a prioritás: kreatív tartalom gyártás, kutatás és stratégia.

Ábra

I. A CÉGEK 2024-BEN NÖVEKEDÉSRE SZÁMÍTANAK

Ábra

II. MUNKAHELYI LÉGKÖRBEN ERŐSEK, FIZETÉSBEN ÉS KARRIER LEHETŐSÉGBEN GYENGÉK A MAGYAR CÉGEK

Ábra

III. KIFEJEZETTEN MAGAS AZ EMPLOYER BRANDING AKTIVITÁSI RÁTA, A CÉGEK KULCS SZEREPET SZÁNNAK A MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉSNEK

Ábra

IV. AZ EMPLOYER BRANDING A LEGTÖBB CÉGNÉL TOVÁBBRA IS A HR FELELŐSSÉGI KÖRÉHEZ TARTOZIK

Ábra

V. MEGTARTÁS A FÓKUSZBAN

Ábra

VI. KIEMELT ELVÁRÁS A CÉLCSOPORT ÉS A VERSENYTÁRSAK MEGISMERÉSE

Ábra

VII. A JELÖLTEKÉRT FOLYTATOTT HARCOT FELVÁLTJA A FIGYELEMÉRT FOLYTATOTT TARTALOM HARC

Iránytű munkaerővel kapcsolatos stratégiai döntésekhez

A vállalatok a gazdasági környezet turbulenciával és a munkaerőhiánnyal egyszerre küzdenek. A felmérés ehhez ad munkaerőpiaci iránytűt 443 vállalati benchmark alapján. Adatok priorizált tervezéshez és vezetői döntéshozáshoz a hatékony toborzás, elkötelezés és megtartás érdekében.

  • Mekkora az éves employer branding budget egyes iparágakban?
  • Roadmap tervezéshez tudnod kellene mit terveznek a hazai vállalatok munkáltatói márkaépítésben?
  • Hogyan mérik a cégek az employer branding eredményességét, milyen KPI-okat használnak mások?
  • Mik a legnagyobb üzleti kihívások munkaerő-toborzásban, elkötelezésben és megtartásban
  • Évtervezés releváns benchmark adatokkal hatékonyabban menne?
  • Kinek a feladata az employer branding és hova riportál szervezeten belül?

Döntéshozáshoz: mit terveznek a versenytársak iparáganként és célcsoportonként, és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben?

Tudd meg a választ a piacot foglalkoztató kérdésekre!

Szakmai partnereink

Pezsgő szakmai partnereinkkel együtt járulunk hozzá a jobb munkahelyekhez Magyarországon.

#Wellbeing #LeadershipDevelopment #ESG #Event #CandidateExperience #IndustryBranding

Compass Brandfizz employer branding logó

Érdekelnek a pezsgő eredmények!

A Brandfizz Employer Branding Compass – Országos Munkáltatói Márka Felmérés 2024 Eredmények riport az iránytű a jobb munkahelyekhez Magyarországon azoknak a vállalatoknak, amelyek szeretnék a jelenlegi piaci turbulenciában célirányosan fejleszteni belső és külső munkáltatói márkájukat.

443 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével, 14 iparágból gyűjtöttünk országos felmérésünkben adatokat.

Compass riport letöltés (#12) 2024

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.