A cégek bevételben és létszámban is növekedésre számítanak a válság ellenére is

Brandfizz Compass felmérés

Az eredeti cikk a bdpst24.hu, hrportal.huhrpwr.huuzletem.hubbj.hummonline.hu uzleti-iranytu.hu és a behaviour.hu portálokon is megjelent.

2023. szeptember 28., Budapest – A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban – derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből

A Brandfizz employer branding ügynökség 13 iparág és 301 cég bevonásával készített országos felmérésének célja, hogy segítsen a vállalatoknak még jobb munkahellyé válni. Az elmúlt évek történései – a világjárvány, a háború, a gazdasági kihívások – a foglalkoztatói és a munkavállalói oldalt is erősen érintették érintik, a vállalatok 74 százalékának a meglévő munkaerők megtartása, 43 százalékának az onboarding és az elköteleződés erősítése, 61 százaléknak pedig a toborzás jelenti a legnagyobb kihívást. Amíg a COVID előtt sok esetben a munkáltatói márkaépítésre szánt büdzséből is húztak a vállalatok, a világjárvány világosan és egyértelműen jelezte: a vállalatok munkaerőpiaci láthatóságára, a kulcsemberek megtartására van most a legnagyobb szükség. Ennek egyik hatékony eszköze lehet a munkáltatói márkaépítés. 

Az employer branding szerepének fontosságát mutatja, hogy a felmérésben szereplő vállalatok 53%-a növelte vagy növelni fogja alkalmazottainak számát 2023-ban, 65%-uk pedig az árbevételben is növekedést prognosztizál. Tehát van mozgás a piacon, annak ellenére is, hogy a gazdasági helyzet folyamatosan kihívásokat tartogat” – emelte ki az Employer Branding Compass egyik legfontosabb állítását a Brandfizz ügynökség két alapítója, Zvedovics Anita és Horváth Ádám.

Compass felmérés

Mennyi, az annyi

Hogy költeni kell, az nem kérdés, de hogy mennyit, abban viszont elég nagy különbségek mutatkoznak: a megkérdezettek 33%-a 20 és 150 millió forint közötti, 54%-a 20 millió forint alatti munkáltatói márka büdzsével tervez idén és csak 13% válaszolta azt, hogy vagy nem tudja mennyi vagy nincs is employer brandingre elkülönített büdzséje. 

Az építőiparon és az ingatlan szektoron kívül egyébként mindenhol emelkedés tapasztalható a munkáltatói márka építésére fordítandó büdzsében. A legtöbb új munkavállalót az energiaipar, energetika (egy cégre jutó átlag: 367 fő), a banki (átlag: 262 fő) és a retail (átlag: 197 fő) szektor keresi, ennek megfelelően az éves költés is ezekben az iparágakban működő vállalatoknál a legmagasabb. Érdekes adat az is, hogy a legalacsonyabb employer branding keretből a marketing és média, valamint az építőiparban tevékenykedő vállalatok gazdálkodnak.

Kinek a feladata?

Vállalati vezetők számára talán ez a kérdés okozza a legtöbb fejtörést., Egy jó megoldás nincs, ugyanakkor a legtöbb helyen a HR-hez (68%), van, ahol a marketinghez (15%) és van, ahol a kommunikációs csapathoz (11%) tartoznak az employer branding feladatok. Abban a megkérdezettek szinte mindegyike egyetértett, hogy ahhoz, hogy jól targetált, egységes és eredményes employer branding aktivitások születhessenek, integrált szemléletre, közös felelősségvállalásra, összekapcsolódásra van szükség. A megkérdezettek közel fele (46%) nagyon aktívan foglalkozik is a munkáltatói márkaépítéssel.

Nem találkoznak az elképzelések

A Brandfizz csapata arra is kíváncsi volt, mennyire találkoznak a munkavállalói igények a munkáltatói elképzelésekkel. Korábbi Brandfizz kutatások és interjúk eredménye azt mutatja, hogy a munkavállalók nagyon sok esetben a juttatás kategóriáját jelölték meg első számú preferenciaként, addig a vállalatvezetők és szakértők ennek a teljesülését t értékelték legalacsonyabbra, amelyet leginkább a csapathangulattal és a vállalati kultúrával igyekeznek ellensúlyozni. .

A felmérésből tehát egyértelműen kiderül, hogy az employer branding komplex szakmává érett. A vállalatvezetők és szakemberek által megfogalmazott célok eléréséhez egy jól elhatárolt büdzsére, közös felelősségként fejlesztett munkavállalói élményre, jól targetált és egyre inkább összehangolt üzenetekre, digitális megoldásokra van szükség.

A felmérés eredményeit ismertető webináron készült képek a linkre kattintva érhetőek el.

Brandfizz Employer Branding Compass felmérés 13 IPARÁG képviseletében, 406 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével végzett országos felmérés, melynek célja, hogy segítsen a vállalatoknak még jobb munkahellyé válni. A kitöltésben összesen 13 iparág szereplője vett részt, a 32 kérdés megválaszolásával 223 órát töltöttek.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.