Brandfizz

A hiteles vezetői LinkedIn-profil-munkáltatói márka kommunikáció

vezetoi_linkedin_thumbnail
Napjainkban a LinkedIn jelentősége mint szakmai közösségi média platform és mint munkáltatói márka eszköz megkérdőjelezhetetlen. A legnagyobb szakmai közösségi média platformot 45 millióan használják álláskeresésre hetente, és 77 állásjelentkezést nyújtanak be rajta másodpercenként. A LinkedIn adatai szerint a világon percenként 4 álláskereső talál munkát sikerrel a platform segítségével. Érdemes megvizsgálnunk ezeket a számokat hazai viszonylatokban is.
» Miért és hogyan integráljuk LinkedIn-kommunikációnkat a munkáltatói márka stratégiánkba?

A LinkedIn közösségében rejlő potenciál már messze túlmutat a toborzási célokon, hiszen az álláslehetőségeken felül napjainkban az inspirációt, professzionális tartalmat, az értékes szakmai vitákat keresik a felhasználók a felületen. Erre alapozva beláthatjuk, hogy a LinkedInen történő kommunikációt nemcsak lehet, de szükséges beépíteni munkáltatói márka stratégiánkba.

Mi a vezető szerepe a munkáltatói márka piaci jelenlétében?

Ha a saját munkáltatói márka építésére tudatosan fókuszálni szeretnénk, érdemes már a tervezésnél átgondolni a választ az alábbi kérdésekre. Kik a szervezet munkáltatói márka alakítói? Kik felelősek érte? Az employer branding valójában nem HR-, de nem is marketingfunkció, hanem a teljes vállalat felelőssége. Vezetőként ilyen téren is szükséges utat mutatnunk, és az első sorban kell vinnünk a szervezet munkáltatói márka zászlaját. Ahogyan mi megnyilvánulunk a social mediában, az hatással lesz jelenlegi és jövőbeni kollégáinkra is.

Gondoljuk csak át, milyen hatással van potenciális munkavállalóinkra, ha vezetőként nyilvánosan is elismerjük alkalmazottainkat például egy LinkedIn-poszt formájában. Álláskereséskor vajon azt a céget választják-e majd, amelynek nevével és „arcaival” naponta találkoznak online, és amely betekintést enged működésébe, vagy azt, amelyikről vajmi keveset tudnak? Jelenlegi kollégáink motivációjára hogyan hatna a nyilvános elismerés vagy egy munkahelyi fotó a közösségi médiában?

Ezen kérdéseket átgondolva beláthatjuk, vezetőként mekkora szerepünk van a vállalat munkáltatói márka fejlesztésében, minden esetben ügyelve a hitelességre. Szerencsére ennek tényét a magyar felsővezetők közül is egyre többen ismerik fel és hasznosítják a gyakorlatban.

A linkedines munkáltatói márka kommunikáció úttörői

Az Uniomedia 2021 nyarán megvizsgálta az 50 legnagyobb magyar nagyvállalat vezérigazgatójának, HR-, kommunikációs és marketingvezetőjének LinkedIn-jelenlétét. A kutatás célja nemcsak az említett felső vezetők követőbázisának vizsgálata volt, hanem az ún. engagement rate (magyarul: elköteleződési arányszám) alapján egy ranglista felállítása is. Ez utóbbi jelentése, hogy a követők számához képest miként aránylik a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások összessége. Megmutatja, hogy az adott vezető milyen intenzitással és hatékonysággal kommunikál a platformon. (Ha ez a mutató 0-5% között van, azt jelenti, hogy az adott vezető inkább csak a tartalmak fogyasztójaként van jelen a felületen, mintsem tartalomgyártóként.)

Az ő profiljukat követve rengeteg inspirációt gyűjthetünk. Érdemes az ország határain kívülről is inspirációt szerezni olyan felhasználóktól, akik az élen járnak, mint például Bill Gates, a Microsoft társalapítója vagy Richard Branson, a Virgin Group alapítója, hiszen profiljaikat több tízmillióan követik. Folyamatosan a legjobbaktól inspirálódva egészen biztos, hogy jó képet kapsz majd arról, hogyan tudsz minél hitelesebben, fogyaszthatóbban kommunikálni.

Okkal merülhet fel a kérdés, hogy miért foglalkozzunk személyes profilunkon is céges tartalmakkal, és miért fontos, hogy ilyen módon is láthatóan elkötelezettek legyünk vállalatunk iránt. Természetesen a vállalatnak létrehozott LinkedIn-oldal remek eszköz a kommunikációra, azonban érdemes személyes profilunkkal is támogatni ezt. Jóval nehezebb elköteleződést kiépíteni egy céges oldallal, mint egy személyes profillal. Hiszen gondoljunk csak bele, olyan profil tartalmait érezzük közelebb magunkhoz, amely mögött egy hús-vér embert látunk, vagy egy olyanét, amelyet egy logó jelképez?

Hogyan képviselheted hitelesen a cégedet LinkedInen a munkáltatói márka stratégia részeként?

1. Egy megfelelően gondozott LinkedIn-profil a legjobb névjegykártyád

A hiteles LinkedIn-kommunikáció első lépése a profilod megfelelő kialakítása. Ügyelj a professzionális fotóra, borítóképként pedig érdemes logózott hátteret választani. Fontos, hogy munkahelyedet és pozíciódat mindenképpen feltüntesd, ezt pedig ajánlott megspékelni egy rövid, de tartalmas bemutatkozó szekcióval.

Pro tipp: Ha cégednél aktív a toborzás, profilképednél használd a #hiring keretet!

2. Kapcsolataid számának növelése

Minél többen követik profilodat, vagy minél több ismerőssel rendelkezel, annál „hangosabb” a hangod a platformon. Ismerőseid hírfolyamában megjelennek posztjaid, kommentjeid, sőt, ha a LinkedIn elég relevánsnak és népszerűnek ítéli meg posztodat, úgy ismerőseid ismerősei számára is láthatóvá válik. Érdemes bejelölnöd vezetőidet, munkavállalóidat, volt kollégákat, esetleg jelölteket is.

[…]

Tovább olvasnád? Az eredeti cikket a Behaviour Magazinban találod.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.