Brandfizz

“Jó ez a munka, csak sok a feszkó”- 3 employer branding eszközzel a munkahelyi stressz ellen [LETÖLTHETŐ segédanyaggal]

munkahelyi_stressz_thumbnail

A munkahelyi stressz mint jelenség – hogyan tehetünk ellene?

Vezetőként úgy érzékeled, hogy a csapatod stressz-szintje magasabb az ideálisnál? Biztosan állíthatom, hogy nem vagy vele egyedül. Az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) munkahelyi stresszel foglalkozó cikke szerint ugyanis az európai munkavállalók csaknem fele tapasztalta azt, hogy a feszültség gyakori jelenség a saját munkahelyén. 

Ugyan az egyéb mentális problémákhoz hasonlóan a munkához kapcsolódó feszültséget is hajlamosak vagyunk egyfajta stigmaként vagy szükséges rosszként kezelni, természetesen van rá megoldás. Ha nem emberi, hanem szervezeti hiányosságnak tekintjük, éppúgy kezelhető, mint bármely más munkahelyi biztonsági és egészségvédelmi kockázati faktor. Ehhez hoztam 3 példát, hogyan tehetünk ellene employer branding eszközökkel!

De miért is fontos beszélnünk a munkahelyi stresszről?

Az EU-OSHA szerint a munkahelyi stressz az egyik legnagyobb kihívásnak számít a munkahelyi biztonság és egészségvédelem terén. Emellett fontos szem előtt tartani azt is, hogy nemcsak az egyéni, munkavállalói szinten, de szervezeti és nemzetgazdasági oldalról is jelentősen befolyásolja az egészséget, így mindannyiunk érdeke, hogy kezeljük, kézben tartsuk ezt a jelenséget.

A munkahelyi stressz főbb okai

Mi, emberek – ez esetben munkaadók és munkavállalók – nem vagyunk egyformák. És bár ez a jelenség is sokféle és sokrétű lehet, általában hasonló okokra vezethetőek vissza.
Az EU-OSHA cikke alapján ilyen, munkahelyi stresszt kiváltó körülmények lehetnek például:

  • az egymásnak ellentmondó elvárások vagy tisztázatlan felelősségi és feladatkör,
  • a munkahelyi (pénzügyi vagy juttatási) bizonytalanság,
  • a támogatás hiánya a vezetők és/vagy a kollégák részéről.

(Itt érdemes megemlíteni, hogy bár a munkavállaló jólléte kulcsfontosságú, ezeket a stresszfaktorokat ne tévesszük össze a munkahelyi kihívásokkal, a stimuláló szituációkkal. Mindez része a támogató munkakörnyezetnek, hogy mindenki a lehető legjobb teljesítményt tudja nyújtani.)

A munkahelyi stressz okát már tudjuk, de mi rá a megoldás?
– esettanulmányok

One on One meeting az egymásnak ellentmondó elvárások és tisztázatlan feladatkör megoldására

Minden munkáltató szeretné, hogy a munkavállalói beváltsák a hozzájuk fűzött reményeket, legyen szó egy hónapokon át tartó projektről, vagy egy ad hoc feladatról. Mindehhez elengedhetetlen, hogy mindkét fél számára teljesen egyértelmű legyen, hogy milyen határidők, feladatok, felelősségi körök tartoznak a munkavállalóhoz, illetve az adott feladataihoz.
Ehhez készítettem egy átfogó útmutatót, amely kifejezetten a 1 on 1 meetingekhez lehet hasznos a menedzserek és csapatvezetők számára – mindezt letöltheted itt. Egy strukturált meetinggel nem csak időt és energiát spórolhatunk meg, de a munkavállaló is értékesebbnek érzi majd ezeket a megbeszéléseket.

A one on one megbeszélések segítik a felelősségek és a feladatkörök tisztázását

Juttatásokat bemutató one pagerrel a munkahelyi bizonytalanság leküzdéséért

Ha már az egyéni felelősségeket és feladatokat egy produktív megbeszélés keretein belül sikerült tisztázni, azt is fontos szem előtt tartani, hogy vajon a munkavállaló számára egyértelmű-e, illetve elérhető-e az a pontos juttatási csomag, amellyel számolhat a mindennapi munkája ellenében.

Egyik kereskedelmi szektorban tevékenykedő nagyvállalati partnerünk számára készítettünk egy, minden juttatást összefoglaló ún. one pagert, amelyet egy belső kommunikációs kampánnyal mutattunk be a kollégák számára. A juttatási csomag bemutatásának köszönhetően mérhető módon, 22%-kal nőtt a munkavállalói elégedettség a benefit package-hez kapcsolódóan.

Érdemes tehát a kollégák számára átlátható, részletes, de kompakt módon bemutatni a kompenzáció minden elemét, hogy nem csak a kötelességek, de a juttatások kapcsán is egy lapra tudjatok kerülni.

Teljesítmények elismerése a támogatói légkör megteremtéséért

Most, hogy az elvárások és a juttatások is egyértelműek mindkét fél számára, ennek hatása egészen biztosan megfigyelhető lesz a csapat teljesítményét és produktivitását illetően. És ha elégedett vagy a munkavállalóiddal, azt érdemes tudatni velük is – a teljesítmények elismerése ugyanis nem csak a csapatkohéziót segíti elő, hanem a támogatottság érzetét is a kollégákban.

Az egyik partnerünk, a Thermo Fisher Scientific számára 2022 áprilisában tartott Ambassador Celebration keretein belül ünnepléssel, oklevéllel és ajándékcsomaggal köszöntük meg a kollégák részvételét. A kollégák különböző employer branding kampányokban (fotózás, videó- és podcast felvétel) osztották meg a célcsoporttal karrier történetüket. Az eseményre meghívtuk Bombera Krisztinát is, aki a történetek erejéről és kiemelt fontosságáról beszélt a Thermo Fisher ambassador csapatának. Mindez támogatást és inspirációt jelent a többi kolléga, de a már 81 főt számláló, aktív brand képviseleti réteg számára is.

Ambassador Celebration a Thermo Fisher Scientific-nél, Bombera Krisztinával

Összegzés

A munkahelyi stressz nemcsak hazánkban, de európai viszonylatban is általános jelenségnek számít. Ettől függetlenül mindenképpen figyelmet kell fordítani a kezelésére, illetve a kiváltó okokra és körülményekre való megoldás keresésére is. Ebben a cikkemben három, egyszerűen és akár már azonnal implementálható employer branding eszközt mutattam be. Az eszközök segítségével könnyedén kezelhetőek a fentebb említett, munkahelyi stresszfaktorok.

Az egymásnak ellentmondó feladatok és feladatkörök tisztázására hasznos lehet az itt letölthető, kétszemélyes megbeszéléseket segítő útmutató. Ennek segítségével biztos lehetsz benne, hogy a maximumot hozod ki ezekből a meetingekből. Ha érdekelnek további, ehhez hasonló eszközök, várunk a következő Employer Brand Akadémián, ahol a legpezsgőbb, legfrissebb és akár azonnal beépíthető munkáltatói márkaépítéshez kapcsolódó tudást lesheted el.

A kollégákban felmerülő, juttatásokat érintő bizonytalanságot könnyedén eloszlathatod egy one pager segítségével. Átlátható, de ugyanakkor részletes módon van lehetőséged bemutatni a benefit csomagot.

A csapatod teljesítményének elismerésével nemcsak motiválni tudod a kollégáid, de egyértelműen érezni fogják a vezetői támogatásod is.

Összességében elmondható, hogy ezekkel a praktikákkal könnyedén egy támogató és nyugalmas légkört tudsz kialakítani, ahol a munkahelyi stressznek esélye sincs. Ne feledd az ingyenes segédanyagod.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.