Bár a Facebook továbbra is viszi a legnagyobb és legismertebb közösségi média oldal szerepét, az employer branding jelentősége a LinkedInen ma már szintén megkérdőjelezhetetlen. A világ 200 országából több, mint 740 millió felhasználó több, mint 55 millió vállalati oldallal regisztrált már erre a platformra. Csak Magyarországról pedig a 2021. májusi adatok szerint a LinkedIn 1 154 000 tagot számlál.
40 millióan használják a LinkedInt álláskeresésre hetente. A platform a végzős egyetemisták és az álláskeresők körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, nem véletlen, hogy a fejvadász cégek első számú „vadászterülete” szintén a LinkedIn. Az itt megtalálható több, mint 55 millió céges oldal több, mint 14 millió nyitott pozíciójából válogathatnak kedvükre az álláskeresők.
Fontos megemlíteni, hogy a munkavállalók 14x hajlandóbbak megosztani munkáltatójuk céges tartalmait, mint bármilyen más tartalmat a LinkedIn-en. Mi ebből a tanulság? A jelenlegi és potenciális munkavállalóid a LinkedInen vannak. Miért ne használnád ezt ki? Ehhez osztunk meg most veled néhány tippet, a teljesség igénye nélkül, hogy Te is magabiztosan használd a LinkedInt employer branding céljaid eléréséhez.
Hiteles employer branding LinkedInen 10 lépésben
Integráld a LinkedInt employer branding stratégiádba! Építs fel egy olyan vállalati LinkedIn oldalt, ami valóban képes kihangosítani a munkavállalói értékígéretedet (Employer Value Proposition). Ahogy már korábban is írtunk róla, az employer branding alapját képezi, minden aktivitásodnak, beleértve a toborzást, elkötelezést és megtartást. Aranyszabály: Csak azt kommunikáld, ami megvalósult, és valóban a munkavállalóid és célcsoportod szükségleteire reagál!
Lássuk tehát a lépéseket!
- lépés: Gondold át részletesen, mit szeretnél, hogy potenciális munkavállalóid gondoljanak, amikor az oldalra kattintanak!
- Ha még nincs, hozd létre a vállalati LinkedIn oldalt és rendeld hozzá szerkesztőként azokat az embereket, akikkel közösen dolgoztok majd a kommunikációs terven és a megjelenéseken!
- Mindenképpen töltsd ki az alap céges adatokat, illeszd be a logót profilképnek és állíts be egy kreatív céges (jó minőségű, olvasható) borítóképet. Ezek megjelenését ellenőrizd telefonon és asztali gépen is, hogy biztosan olvasható és megfelelő minőségű legyen! Az adatok megadása rendkívül fontos, hiszen gondolj csak bele, aktuális információkat tartalmazó oldalban mindenki jobban bízik.
- Készíts tartalomnaptárat, hogy adott hónapban, mikor és milyen típusú employer branding LinkedIn tartalmat szeretnél közzétenni. Ha ad-hoc helyett tervezett módon posztolsz, könnyebb megtartani az oldal egységességét.
- Variálj! Kombináld a különböző típusú employer branding LinkedIn tartalmakat (kép, videó, szavazás, cikk, élők, stb.)! Sokkal izgalmasabbá válik LinkedIn oldalad, ezért magasabb elkötelezést is tapasztalhatsz a követőid táborában.
- Posztolj rendszeresen! Mutasd meg, hogy aktív és aktuális is vagy!
- Készíts olyan tartalmat, amellyel hozzászólásra és interakcióra ösztönzöd a közönséged! A hozzászólás értékesebb, mint a kedvelés (like), tehát olyan tartalom generálása a cél, amely alatt szakmai eszmecsere alakulhat ki.
- Hozz létre saját hashtageket és használd őket szisztematikusan az employer branding LinkedIn posztokban! Ez lehet cégnév, az EVP, stb. (#TeamBrandfizz #BrandfizzLife)
- Ne feledkezz meg a keresőoptimalizálásról! Mivel azt szeretnéd, hogy megtalálják az oldaladat, határozz meg kulcsszavakat és használd ezeket szisztematikusan!
- Egy LinkedIn profilt rendszeresen „gondozni” kell! Válaszolj a kommentekre és minden bejövő üzenetre! Kövess más oldalakat, kommentelj, reagálj a posztokra! Tedd világossá a LinkedIn algoritmusa számára, hogy ez egy aktív oldal, amit meg kell mutatni a számára releváns közönségnek.
Miből készülhet employer branding LinkedIn tartalom?
Ahhoz, hogy hiteles employer branding LinkedIn tartalmaid születhessenek, elengedhetetlen, hogy ismerd és konzisztensen kommunikáld a valódi munkáltatói értékígéreted. Ez azt jelenti, hogy bármit posztolsz, annak mindig érdemes tükröznie az EVP-ket. Hoztunk néhány ötletet, amin keresztül kifejezheted a saját munkáltatói értékígéreted.
Mutasd meg a kollégákat! Ezzel a potenciális munkavállalóidnak jelzed, hogy milyen csapat fogadná őket, jelenlegi dolgozóidat pedig nyilvánosan is elismerheted munkájukért.
Közösen kiállni egy jó ügyért! A társadalmi felelősségvállalás fontosságát egyre több cég ismeri fel. Ha ez nálatok is prioritás, ne felejtsd el kifelé is kommunikálni!
Adj értéket! Szakmai tartalommal tudatosíthatod a célközönség fejében, hogy egy, a saját szakmájában maximálisan profi, hozzáértő vállalatról van szó. Ezen felül ez remek lehetőség arra, hogy a komment szekcióban szakmai beszélgetés alakuljon ki.
Oszd meg, hogy min dolgoztok (persze csak azt, ami publikus)! Ha tudod, hogy a te potenciális munkavállalóid számára fontos, hogy milyen projekteken dolgoznak, miért ne lehetne beépíteni rendszeresen az employer branding LinkedIn tartalmaid közé?
Ha egy dolgot viszel el magaddal a mai cikkből, legyen az, hogy vágj bele bátran! A kész jobb, mint a tökéletes. Kezdd el, légy jelen, és teszteld a különböző tartalom típusokat! Ha pedig szeretnél a közönséged számára releváns tartalmakat kommunikálni, alkalmazz olyan eszközöket, melyek segítik célcsoportod mélyebb ismeretét. Lehet, hogy már házon belül rendelkezésre állnak ezek az információk, de a piacról is könnyen megszerezhetők dobozos megoldásokkal.
Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!