3+1 employer branding trend a Business Festről

Brandfizz munkatársak a Business Festen

A Talent is Business – Recruitment & Employer Branding színpad házigazdájaként, saját employer branding standdal vettünk részt a teltházas, 5000+ főt számláló Business Fest-en. Számos előadást és kerekasztal-beszélgetést tartottunk, többek közt az EY és az NI employer branding aktivitásait bemutatva. A nyár legmenőbb szakmai fesztiváljáról 3+1 útravalót hoztunk inspirációként – ha  employer branding területen dolgozol, olvass tovább!

1. Tarol az AI és ChatGPT – mire figyelj employer branding szempontból?

Az idei Busines Fest legtrendibb témája nem meglepő módon az AI és a ChatGPT volt. Sokan pre- és postGPT korszakként utalnak arra, hogy az AI lassan munkakörtől függetlenül megkerülhetetlenné válik. Bár kiemelt figyelem kíséri a technológiát és nem telik el úgy nap, hogy ne jelenjen meg róla egy kiemelt cikk a híroldalakon, a HR szakma még csak ismerkedik a gyakorlati alkalmazással. Pedig érdemes felkötni a nadrágot. Az AI berobbanásával kapcsolatban annak sebessége az igazán megdöbbentő: míg különböző diszruptív platformok közül a Facebooknak 10 hónapba telt 1 millió felhasználót szerezni, a ChatGPT felülete ezt 5 nap alatt szakította át a képzeletbeli célszalagot. 

Employer branding szemüvegen keresztül nézve két kiemelt AI implementációs terület azonosítható már most:

  • tartalomelőállítás (álláshirdetések megírása, grafikák generálása, belső kommunikáció automatizálása)
  • HR ügyfélszolgálati feladatok átvétele, customer service (példaként gondoljunk a Telekom Vanda nevű digitális asszisztensére).

AI alapú vállalati rendszerek bevezetését belső kommunikációval támogathatjuk. Ennek kapcsán a szervezetnek és a vezetőknek is új készségeket kell elsajátítania, új problémák fognak felmerülni, amire a kollégák választ várnak (pl. “Ha ezt bevezetjük, akkor nekem nem lesz munkám?”). Nagymértékben motiválhatjuk a kollégákat ha lépésről lépésre, a kezdetektől fogva vonjuk be őket, kikérve a véleményüket, ötleteiket, visszajelzésüket a mesterséges intelligencia fókuszú fejlesztések kapcsán.

2. Felhőalapú HR-megoldások

Egy felületen kereshetem meg a szabadnapjaim számát, vehetem ki őket úgy, hogy az információ a HR adatbázisában is azonnal megjelenjen? Nem újdonság, hogy az integrált digitális megoldásoké a jövő, hiszen a járvány óta szinte minden HR folyamatot technológiával támogatunk.

Számtalan applikáció és digitális platform születik azzal a céllal, hogy intuitív és felhasználóbarát módon menedzseljen munkához kapcsolódó feladatokat. Ezek közül a legnépszerűbbek

  • a belső kommunikációs és
  • HR adminisztrációs platformok, valamint
  • a karrieroldalak és ATS rendszerek.

Viszont nem minden arany, ami fénylik. Sokan tudunk felidézni félrecsúszott rendszerbevezetéseket, ahol a nap végén sokan felsóhajtottak, hogy “hát ezért aztán kár volt.” Érdemes tehát körültekintőnek lenni, mielőtt belevágunk a rendszereink lecserélésébe.

TIPP! Mielőtt belefogsz a karrieroldalad újrahúzásába, ülj át a jelölt oldalára és “nyomkodd végig” a beszállító által kínált felületet egy demo során! Így hamar megtapasztalod, hogy a regisztrációt igénylő, “kosárba tett” állásajánlatok már ódivatúak és jelentős lemorzsolódást eredményeznek. Egy könnyen használható landing oldal viszont csodákra képes, többszörösére növelve a releváns jelentkezők számát.

3. Mi kell a pályakezdőknek 2023-ban?

A Z generáció egyre nagyobb mértékben van jelen a munkaerőpiacon, 2025-re várhatóan ők teszik majd ki az OECD országok munkavállalóinak 27%-át, és a Föld lakosságának egyharmadát. A Zyntern 3000 fős, országos kutatásából megtudhattuk, hogy a mai magyar pályakezdők legfőbb munkahelyválasztási preferenciája a fizetés, amelyet az elismerés és visszajelzés, majd a csapat és a jó hangulat követ. A legtöbb fiatal nemzetközi nagyvállalatoknál tervezi a karrierjét, de a KKV-k és a hazai nagyvállalatok is népszerűek. Munkáltatói szempontból kiemelendő adat, hogy a kutatásban résztvevők 47%-a tervez a következő 5 évben rövidebb vagy hosszabb távon külföldön dolgozni. Szomorú tény, hogy nemek közötti bérszakadék már a kezdő bérigények szintjén is megjelenik: átlagosan egy pályakezdő nő 351 815 Ft-ot, míg egy férfi 423 803 Ft-ot jelöl meg fizetési igényként. Toborzási csatornák tekintetében a Profession.hu, a LinkedIn és a Facebook hangsúlyos, emellett a pályakezdőket célzó karrierportálokat és a céges karrieroldalakat is aktívan használják. 

+1: Kitelepülést tervezel? Erre figyelj!

Látványos stand és a szóróajándékok ma már nem feltétlenül elegendőek az érdeklődők figyelmének megragadásához. Employer branding szempontból fontos, hogy minél több ambassador kollégával legyünk jelen a helyszínen, akik első kézből adhatják át tapasztalataikat. A Business Fest-en a legnépszerűbbek azok a helyszínek voltak, ahol egyedi kreatív megoldással, tech eszközökkel vagy ügyességi játékokkal vonták be a résztvevőket. Emlékezetes tud lenni egy szelfigép, VR szemüveg, óriás társasjáték vagy szókereső, de volt olyan cég, aki robotkutyával tűnt ki a tömegből. Az olyan örökzöld aktivitásokkal pedig, mint a nyereményjátékok vagy a figyelemfelkeltő catering megoldások (fagyiskocsi, fánkfal, kávépult, sörbár) továbbra sem nyúlhatunk mellé.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és kíváncsi vagy, hogy merre tart az employer branding szakma, mik a legnagyobb munkaerő toborzási, elköteleződési és megtartási kihívások a piacon, akkor töltsd ki az Országos Munkáltatói Márka 2023 Felmérést és értesülj elsőként az eredményekről!

Cikk szerzője:
Kércz Dorottya
Employer Branding Offizzer
Brandfizz Emplyer Branding

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.