Toborzási módszerek egy Z generációs platformon
Vajon megéri kipróbálni új toborzási módszereket? Megéri elsajátítani a TikTok felületének kezelését, hogy hatékonyabban építhessük munkáltatói márkánkat? A közösségi média új toborzási módszerek lehetőségét tárja fel. Amennyiben employer branding célokra használjuk, fontos a tudatos platformválasztás, hogy a megfelelő célközönséghez jusson el a tartalom. A TikTok az utóbbi időben leggyorsabb ütemben növekedő social felület, amely a toborzás szempontjából jelentős üzleti potenciállal rendelkezik. A telefonra szabott, 15-60 másodperces videós tartalmak könnyedén képesek megszólítani az Y és Z generáció tagjait. Az alkalmazás olyan úttörőnek mondható algoritmust kínál, amely helyet kapott az MIT egyetem a 2021-es év top 10 legizgalmasabb technológiájának listáján. Ennek segítségével egy jól felépített munkáltatói márka üzenet kitűnő toborzási lehetőségként is szolgálhat a HR vezetők és toborzók számára. Hogy mik azok az elemek, amiben különbözik a jól ismert közösségi média oldalaktól?
TikTok és employer branding az új toborzási módszerek?
1. A tartalom megjelenítésének módja
Az első szempont, amely alapján a TikTok kiemelkedik a többbi közisségi média toborzási módszerek közül: a tartalom felszolgálásának módja. A létrehozott videókat először a felhasználók egy szűk körének kínálja fel. Ezt követően az algoritmus folyamatosan figyeli az interakciókat, és az általuk adott reakciók alapján dönt a további terjesztésről. Ez egy erős bázist adhat az employer branding TikTok vagy épp social stratégiáknak, mivel egy figyelemfelkeltő és kreatív tartalom esetében nagyon rövid idő alatt képes virálissá válni. Az algoritmus egyik legnagyobb előnye, hogy a TikTok nem csak a követők számára teszi elérhetővé az adott tartalmat, míg a legtöbb közösségi média platform számára ilyen szempontból nehézséget jelent egy adott tartalom terjesztése hirdetések indítása nélkül.
2. Gyors felhasználói profilozás
A TikTok algoritmusának formabontó sajátossága, hogy rendkívül gyorsan és könnyedén alakít profilt a felhasználói aktivitásról. Ez még egy szempont a HR vezetők számára, hogy odafigyeljenek a platformmal kapcsolatos trendekre az új toborzási módszerek bevezetésekor. Az algoritmusnak köszönhetően egy óra alkalmazás használat alatt a felhasználók online térben hagyott lábnyoma sokkal nagyobb más közösségi média platformokhoz képest. Hogy pontosan milyen adatokat mér a TikTok? A monitorozás során az algoritmus információt gyűjt arról, hogy egy videó nézésekor milyen gyorsan pörgetünk tovább a következő tartalomra, melyik részeket állítjuk meg, tekerjük vissza, illetve figyeli a kedvelések és kommentek számát egyaránt. Ez hosszú távon egy pozitívabb felhasználói élményhez járul hozzá a releváns tartalmak megjelenítése végett.
Az applikáció a TikTok employer brand építés során „brand awareness” fázisban jelenthet egy praktikus eszközt, mivel nagyon gyorsan képes hatást gyakorolni a vállalati reputációra. Amennyiben a TikTok platformot választjuk, kiemelten fontos a pontos és átgondolt tartalomtervezés, mivel a viralitás pozitív és negatív irányú vállalati hírnevet is generálhat. Az audiovizuális tartalmaknak köszönhetően a felhasználókat több érzékszervi inger is éri, ezzel a figyelem is hamarabb megszerezhető, könnyebben tartható meg. Ez a Z generációs célközönség megszólítását jelentősen megkönnyíti, mivel izgalmasabbnak tűnhet a Facebookon, vagy Instagramon közzétett statikus álláshirdetéseknél.
3. A TikTok employer branding tartalmak formátuma
A platform futótűzként terjedő népszerűségéhez a tartalom előállításának menete és végleges formátuma is nagy mértékben hozzájárult. Más közösségi média oldalakkal ellentétben, a TikTokon hangok és zenék köré szerveződnek a trendek. Az egyediséget az adja, hogy a tartalom készítői személyre szabva, saját szemszögből tudják bemutatni az egyes témákat, ezzel segítve a néző munkáltatói márkával való azonosulását.
Emellett sokak számára az egyszerű tartalomgyártás indokolja az applikáció letöltését. Annak köszönhetően, hogy nem igényel professzionális videó szerkesztő skilleket, a legtöbb ember számára elérhetővé vált, saját maguk tudnak vizuális anyagot rögzíteni és megvágni. Habár a videók minősége vitatható, a trendek alapján a hozzáférhetőség ezt ellensúlyozza, és egyre inkább a rövid és izgalmas tartalom élvez prioritást a Z generáció TikTokon való médiafogyasztása során. Ezt igazolja az is, hogy egyre több híresség és influenszer a TikTokon készített videóit osztja meg a többi social média felületen.
Toborzási módszerek: TikTok employer branding kampány tervezési tippek
Új toborzási módszerek beépítésén gondolkodsz? Az employer branding területével foglalkozó HR-esek és toborzók számára jó hír, hogy az TikTok használata könnyen tanulható. Érdemes szem előtt tartani azonban, hogy a felület csak egy eszközként, csatornaként szolgál, a jó eredmények kreatív és alapos tartalomtervezést igényelnek! Magyarországon főként a kereskedelmi-, üzleti- és szolgáltatói szektorra jellemző a TikTok használata a munkáltatói márka építése során. Ebből kifolyólag mindenképpen érdemes figyelemmel követni a versenytársak aktivitását, illetve a hazai és globális trendeket.
Ha ezt a platformot választjuk employer branding stratégiánk felpezsdítésére, érdemes végiggondolni, hogy hosszú távon milyen erőforrásokat igényel. Mivel a TikTok leginkább a Z generációs célközönség elérését segíti elő, meg kell találni, hogy mik a számukra érdekes tartalmak. Ehhez egy jó taktika lehet külföldi példák átvétele, mint például a KPMG TikTok csatornája. Emellett azt is meg kell határozni, hogy milyen formában lesznek mérhetők az eredmények, hiszen ennek alapján lesz eldönthető egy kampány sikeres lefutása. Szerencsére az algoritmusnak köszönhetően könnyen meghatározható az átkattintások, a megtekintések és a követők alakulása.
Amit érdemes magaddal vinned!
Összességében mindenképpen megéri toborzóként és HR vezetőként megismerkedni a Tiktok felületével az employer branding célok megvalósítása során. Ennek három egyszerű magyarázata van. A közösségi média platform egy olyan algoritmust alkalmaz, amely sajátos módon szolgálja fel a tartalmat a Z generációs közönség számára. Emellett rendkívül gyorsan profiloz, segít a releváns célközönség elérésében és mérhető eredményekkel szolgál. Mindezt egy könnyen kezelhető, mindenki számára hozzáférhető videó szerkesztő program kíséri, amelynek köszönhetően nem igényel nagyobb képzést vállalati oldalon sem.
Ha szeretnél többet megtudni a TikTok felületén való toborzásról, és szívesen szereznél gyakorlati employer branding tudást, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!
Horváth Ádám
Chief Sparkle Offizzer
Brandfizz