Hogyan kerülhet be a magyar munkáltatói márka a nemzetközi körforgásba? 

Tanulj a Thermo Fisher Scientific-től 3 +1 lépésben!

A Thermo Fisher Scientific világelső a tudományos szolgáltatások területén. Küldetése, hogy támogassa ügyfeleit egy egészségesebb, tisztább és biztonságosabb világ megteremtésében. A vállalat budapesti szolgáltató központja (Shared Service Center = SSC) 2018 óta fejleszti a munkáltatói márka területét. Azóta a Brandfizz Employer Branding ügynökséggel együtt, egyedüli magyar esettanulmányként tavaly megjelent az Employer Branding Excellence Study Bookban, idén nagyköveti programja arany díjat nyert – szintén egyedüli magyarként – az Employer Brand Management Awards Europe-on, jelenleg pedig eredményre vár az ICCO Global Awards döntőseinek tagjaként. 

Az EBMA díjátadón szerzett aranydíj kiemelkedően fontos siker, ugyanis elismerést jelent az egész hazai munkáltatói márka szakma számára, hiszen a világ legvonzóbb munkahelyei között budapesti irodája lett az egyetlen magyar díjazott. De vajon miként került be a Thermo Fisher Scientific budapesti központja a nemzetközi munkáltatói márkaépítés élvonalába? Vizsgáljuk meg 3 + 1 lépésben!

 1. lépés: Készíts hiteles munkáltatói márka tartalmakat!

A Thermo Fisher nagyköveti programjának fő mozgatórugója a hitelesség, hogy valódi történeteket és embereket mutassanak be az SSC szektorban, így növelve a vállalat vonzerejét, illetve tartalmainak relevanciáját és értékét.  

2018-ban az első lépés egy olyan aktív nagyköveti közösség kiépítése volt, akik önkéntesen támogatják a munkáltatói márkaépítési programokat. Célként meghatározták, hogy a történetmesélés erejével élve, releváns helyi tartalmakkal, történetekkel és ismert budapesti helyszínekkel fogják bemutatni a globális munkáltatói értékígéretük (Employer Value Proposition = EVP) 4 alappillérét: a küldetésüket, a hatásukat a tudományos életre, az általuk helyesnek gondolt munkavégzési formát és a közös növekedést. A Thermo Fisher külső kommunikációjának hitelességét kiemelkedően erősíti, hogy globális EVP-ket adaptálnak lokális szintre, így támogatva a vállalat magyarországi ismertségét.  A mára 80+ főt számláló nagyköveti közösség kezdetben 8 önként jelentkezővel indult. Történeteiket teljes mértékben ők fogalmazták meg, melyek a közösségi médiában szó szerint jelentek meg.

Mi lett az eredmény? A számos felhasználható hiteles tartalom mellett a nagykövetek számára is felejthetetlen élménnyé vált, hogy Budapest legnépszerűbb látványosságai mellett forgathattak. Emellett a vállalat releváns és őszinte visszacsatolásokhoz juthatott a résztvevők beszámolói és történetei által. 

2. Lépés: Nagyköveti közösség- munkáltatói márka kiépítése

A Thermo Fisher egy online Watch Party eseményt szervezett a kollégák számára, hogy ösztönözze őket a nagyköveti közösséghez való csatlakozásra és a későbbi aktivitásokban való részvételre. Az online eseményen bemutatták a korábban készült videókat és 300 ajándékcsomaggal lepték meg a résztvevőket.

Mi lett az eredmény? Az eseménynek köszönhetően további 56 taggal bővült a nagyköveti közösség, melynek hatására a kezdeményezés mára az egész szervezetre kiterjedt, beleértve az IT, pénzügy, ügyfélszolgálat és Talent Acquisition területeket. A nagyköveteket rendszeresen informálják az eredményekről, illetve önként jelentkezhetnek különböző aktivitásokra, például fotózásra, videóforgatásra vagy állásbörzén való részvételre.

3. lépés Innovatív megoldások a munkáltatói márka fejlesztésében

A Thermo Fisher munkáltatói márka stratégiájának legjelentősebb innovációja a “Career Stories Behind the Science” című podcast sorozat. Ezt az egyedi formátumot Magyarországon korábban még sosem használták a munkáltatói márkaépítés területén SSC szektorban.

A podcast a vállalat kollégáit ülteti mikrofon elé és valódi karriertörténeteikbe enged betekintést. A 10-15 perces beszélgetések személyes történeteken keresztül mutatják be egy SSC mindennapjait és mindazt, ami egy karrierjét építő pályakezdő vagy tapasztalt szakember számára érdekes: önfejlesztés, szabadidő, munka-magánélet egyensúly. Az epizódok kéthetente jelennek meg a Spotify, SoundCloud és Apple Music felületén és a Thermo Fisher munkáltatói márka ismertségét erősítik a nyelveket beszélő fiatal felnőtt célcsoportjuk körében. 

Mi lett az eredmény? Bebizonyosodott, hogy a vállalati munkáltatói márkaépítő podcast az üzleti stratégia erősítése mellett a munkavállalói élményciklus minden pontjába integrálható. Támogatja a jövendőbeli kollégák megszólítását, az új belépők elkötelezését és a kulcsemberek megtartását. Nem utolsó sorban egy podcast felvétel a résztvevők számára is nagyon különleges élmény, így a jelentkezők száma egyre csak bővül. Eddig összesen 28 epizód született 3 évadba foglalva. 

+1 Vezetői bevonás

A vezetők bevonása szinteelengedhetetlen a sikeres munkáltatói márkaépítés során. A Thermo Fisher vezetői aktív részt vállalnak szinte minden tevékenységben, kezdve a stratégia alkotástól a nagyköveti eseményeken való részvételig. Példának okán, a szenior vezetőség tagjai egy meglepetés ajándékcsomaggal lepték meg a nagyköveteket, melyeket személyesen vittek házhoz, megköszönve ezzel a munkájukat.

Mik lettek a nagyköveti program eredményei? 

Egyértelmű siker. A vállalat 10%-a mára már aktív márka nagykövet, hiszen egy jól funkcionált munkáltatói márkaépítő közösség szerves részét alkotják. Karriertörténeteikkel már több, mint 2 millió embert értek el a közösségi média felületein keresztül. 

Ez a siker milyen üzleti eredményeket vont maga után? 

A Thermo Fisher megtartotta az eddigi legalacsonyabb fluktuációt a pandémia alatt, illetve több, mint 60 IT szakembert vett fel. 2 év alatt 250-ről 600-ra nőtt a munkavállalóik száma. Az emberközpontú kultúra miatt a vállalat növekedése kéz a kézben jár a személyes fejlődéssel, melynek eredményeképpen átlagosan a dolgozók 30%-a előléptetésben részesül az első két évben.  

Somogyi Vivien

Employer Branding Sparkle Manager

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.