Brandfizz

Lokálisan releváns munkáltatói márkaépítés nagyvállalati értékekre 3 lépésben

Lokálisan releváns munkáltatói márkaépítés nagyvállalati értékekre

Tudtad, hogy az általunk is ismert oké jel????Japánban a pénzt jelenti, Brazíliában viszont ez olyan mintha itthon a középső ujjunkat mutatnánk valakinek?

Ugyanaz a kifejezés, mégis mást jelent lokációtól függően. Nincs ez másképp az EVP-vel (employee value proposition), vagyis a munkáltatói értékígérettel sem. A vállalat értékeit már két különböző pozícióban dolgozó kolléga is másként éli meg, gondolj bele, mi van akkor, ha még másik országban is dolgoznak.

Ebben a cikkben arra keressük a választ, mit tudunk tenni abban az esetben, ha egy előre meghatározott – általában a globális vezetőség által – munkáltatói értékígéretet kapunk, amit szeretnénk ha helyi kollégáink is megélnének.

Mielőtt azonban belevetnénk magunkat a munkáltatói márkaépítés téma közepébe, tegyünk egy lépést hátrébb és nézzük meg mi is az az EVP.

EVP jelentése

Az EVP, vagy másként munkáltatói értékígéret a munkáltatói márkaépítés eszköze, amely a jelenlegi illetve leendő munkavállalók számára egy olyan meghatározó, átélhető és továbbadható üzenet, ami megkülönbözteti az adott vállalatot, márkát a többitől.

Az EVP egy jó deal. A célcsoportunknak vannak bizonyos munkavállalói szükségletei, amikre mi reagálni tudunk a munkáltatói értékígéretünkkel, vagyis azzal, amit mi ígérni, adni tudunk nekik, ha cégünkhöz csatlakoznak.

Ha szeretnél többet megtudni az EVP-ről és annak jelentőségéről akkor kattints ide.

Most, hogy egy lapról indulunk és mindenkinek ugyanaz az értéke az EVP-ről, 3 lépésben bemutatjuk hogyan lehet az előre meghatározott értékeinket relevánssá tenni a célcsoportunk számára.

  1. lépés: Találd meg mi különböztet meg a versenytársaktól!

Ahhoz, hogy elérjük, a jelöltjeink minket válasszanak, ki kell tűnnünk a versenytársaink közül. Ennek nulladik lépése, hogy tudjuk kik is a versenytársaink. Ha ez a lista megvan, akkor kezdődik a versenytárs elemzés. Ennek számos módja létezik már, mi a Marketfizz adatalapú munkáltatói versenytárs elemzést szoktuk alkalmazni, melynek lényege, hogy meghatározott szempontok alapján pontozzuk a saját és versenytársaink munkáltatói márkájának teljesítményét. Ha szeretnél többet megtudni az Marketfizz-ről, akkor kattints ide.

  1. lépés: Tudd meg mi releváns a célcsoportod számára és Te mit tudsz nekik adni!

A kérdésünk megválaszolásának egyik eszköze a célcsoport kutatás. Vizsgáld meg a célcsoportodat és a szükségleteit, majd nézd meg, hogy házon belül mi az, ami a cégednél megvan. Például az IT célcsoport fontos motivátora a folyamatos szakmai fejlődés. Nézd meg, hogy házon belül mi az, ami ezt támogathatja! Ha évente 2 szakmai továbbképzést biztosítasz kollégáidnak, van házon belüli tréning rendszer és külön mentort kapnak, akkor ez egy döntő szempont lesz, amikor választania kell a jelöltnek közted és versenytársaid közöttt.

  1. lépés: A munkáltató márkaépítés kulcsa: Kommunikáció!

Ha már tudjuk mi az, ami megkülönböztet minket a versenytársainktól, mi az, ami megvan házon belül és releváns a célcsoportunk számára, akkor már csak egy nagyon fontos lépés van előttünk, hogy erről kommunikáljunk. Bár magától értetődő lépésnek tűnik, mégis sokan elfelejtik. 

A leghitelesebb kommunikáció, ha cégünk munkatársainak vagy nagyköveteinek bevonásával életre keltetjük az értékeket, méghozzá úgy, hogy konkrét élményekkel támasztjuk őket alá, tesszük őket “megfoghatóvá”. Ennek a tartalomnak a kidolgozásának az egyik legjobb módszere a storytelling, vagyis történetmesélés, ahol a résztvevők egy workshop keretein belül megtanulják, hogy mitől jó egy történet és ők hogyan tegyék relevánssá és vonzóvá a saját történetüket.

Ezután jön ezeknek a történeteknek a vizuális megjelenítése, ami lehet statikus kép, carousel, animáció, videó, podcast vagy akár óriásplakát is. Amit érdemes szem előtt tartani, hogy a mi célcsoportunk melyik kommunikációs csatornákon tájékozódik. A LinkedIn-en közzé tett hirdetés vagy egy podcast epizód valószínűleg könnyebben eljut egy fehérgalléroshoz, mint egy kékgalléroshoz. Ha frissdiplomások a célcsoportom érdemes egyetemi hírlevelet kiküldeni vagy az épületet kiplakátolni.

Mielőtt tehát neki látunk kiplakátolni minden egyetemet fontos, hogy végig gondoljuk ki a célcsoportunk és őket hol tudjuk a leghatékonyabban megszólítani.

Ha tehát a globális vezetők egységesíteni akarják a vállalat értékeit, a fenti 3 lépés használatával lehetséges az értékek lokalizálása és relevánssá tétele a mi célcsoportunk számára.Ha szeretnél jobban elmélyülni a munkáltatói márkaépítés témakörében és gyakorlati employer branding tudást szerezni, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.