Brandfizz

3 lépés, ami segít, hogy az állásbörze alkalmával jelentkezőket is gyűjts

Állásbörze

Hamarosan vége a nyárnak és beköszönt az ősz, ami nem mást jelent a munkáltatóknak, mint hogy itt az állásbörze szezon. Ősszel több 10.000 diák vesz részt a különböző egyetemek állásbörzéjén, hogy megtalálja jövőbeni munkahelyét.

Cikkünkben 3 tippet adunk, hogy a hallgatók ne csak a repi ajándékokat markolják fel a standodról, hanem a te cégedet válasszák egyetem után első munkahelyként.

I. Lépés: Válaszd ki és készítsd fel a résztvevőket!

Ki vegyen részt az állásbörzén? HR-esek mert ők ismerik legjobban a céget? Gyakornokok, mert ők fiatalok? A vezetők, mert nekik kell ember?

Sok szempont alapján lehet dönteni. A mi javaslatunk, hogy mielőtt választanál, két kérdést tegyél fel magadnak.

  • Melyik területre kell toboroznom a legtöbb friss diplomást?
  • Mi a cégünk küldetése és az értékeink, EVP-ink?

Az első válasz viszonylag könnyű. Ahol a legnagyobb a szükséglet, annak a területnek a képviselőit hívom el az állásbörze eseményére. A második válasznál azt gondold át kik azok a kollégák, akik megtestesítik a cég értékeit. Ha neked a sokszínűség az egyik értéked, akkor vegyen részt az állásbörzén senior, junior, nő, férfi, külföldi és belföldi kolléga. Ha az értékeid között szerepel, hogy jó vezetők vannak a cégnél, akkor minél több vezetőt hívj meg.

Ha összeállt a csapat, utolsó lépésként készítsd fel őket. Fontos, hogy a hallgatók ugyanazt az információkat, üzenetet hallják a kollégáidtól. Gyűjtsd össze a leggyakrabban feltett kérdéseket és válaszoljátok meg együtt őket egy közös meetingen.

Employer branding tipp: Tedd fel magadnak az alábbi két kérdést:

  • Melyik területre kell toboroznom a legtöbb friss diplomást?
  • Mi a cégünk küldetése és az értékeink?

II. Lépés: Turbózd fel a megjelenésed!

Világító pult, fánkfal, strandzászlók, lufi csokrok, juice bár, végtelen a lehetőségek száma, amivel oda vonzod a standodhoz a hallgatókat egy állásbörzén. De ilyet mindenki tud.

A kérdés, hogy hogyan tudod felhasználni ezeket az eszközöket annak érdekében, hogy a diákok a te cégedet válasszák. A válasz az első ponthoz hasonlóan a kollégákban és értékekben rejlik.

Kollégák: Amikor megtervezed a standod megjelenését gondold végig van-e olyan fotód amin egy olyan kollégád szerepel, aki az egyetem alumnija. Így akár az összes egyetemre perszonalizálhatod a megjelenésed. A hallgatók jobban fognak kapcsolódni egy olyan kollégához, aki az egyetemen tanult, mint egy idegen stock fotóhoz.

Értékek: Ha a céged küldetése, hogy a világot egészségesebbé tegyétek munkátokkal, akkor a fánkfal nem bizonyul a legjobb választásnak. De egy logózott alma, amivel mindenki fotót készít a közösségi oldalaira átadja azt az üzenetet mi különbözteti meg a te cégedet a versenytársaidtól.

Balluff - állásbörze megjelenés

Balluff – állásbörze megjelenés

Employer branding tipp:

  • Gondold végig van-e olyan kollégád, aki az adott egyetem alumnija.
  • Tervezz az értékeidhez igazodó megjelenést, merch ajándékot.

III. Lépés: Call To Action – avagy hova konvertáld az érdeklődőket?

A standodnál háromféle ember fog megfordulni:

  1. Nem érdekli vagy nem ismeri a céged, nem vág bele abba a profilba amit ő keres, nem jelentkezik.
  2. Érdekli a céged, de nem biztos abban, hogy azonnal jelentkezne valamelyik nyitott pozícióra, vagy szeretne benne lenni a talent poolban.
  3. Érdekli a céged és jelentkezik.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak a harmadik típusú érdeklődőre koncentrálnak, ezzel elveszítve sok potenciális jelöltet. Ugyanis aki nekünk kell az a második és harmadik típus. Hova konvertáld azt, aki még nem biztos a döntésben? Szervezz eseményt! Hangold össze az állásbörzét egy in-house eseménnyel és konvertáld oda a résztvevőket. Meet Up, Open office day, gyárlátogatás, kerekasztal beszélgetés, bármilyen esemény jó. A cél, hogy az érdeklődők jobban megismerjék a céget, a kollégákat, lássák az irodát, vagyis tapasztalják meg milyen lenne a Te cégednél dolgozni.

Balluff - Fejlesztőmérnök szakmai reggeli eseménysorozat

Balluff – Fejlesztőmérnök szakmai reggeli eseménysorozat

Employer branding tipp: Kapcsold össze az állásbörzédet egy jövőbeni eseménnyel. Konvertáld oda a jelentkezőket!

Összegezve, ha az állásbörzét nem különálló eseményként, hanem az employer brand stratégiád integrált részeként kezeled, nagyobb eséllyel tudsz releváns és hiteles lenni a célcsoportod számára, ami az eseményre költött budget megtérülésével is járhat.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.