Hamarosan vége a nyárnak és beköszönt az ősz, ami nem mást jelent a munkáltatóknak, mint hogy itt az állásbörze szezon. Ősszel több 10.000 diák vesz részt a különböző egyetemek állásbörzéjén, hogy megtalálja jövőbeni munkahelyét.
Cikkünkben 3 tippet adunk, hogy a hallgatók ne csak a repi ajándékokat markolják fel a standodról, hanem a te cégedet válasszák egyetem után első munkahelyként.
I. Lépés: Válaszd ki és készítsd fel a résztvevőket!
Ki vegyen részt az állásbörzén? HR-esek mert ők ismerik legjobban a céget? Gyakornokok, mert ők fiatalok? A vezetők, mert nekik kell ember?
Sok szempont alapján lehet dönteni. A mi javaslatunk, hogy mielőtt választanál, két kérdést tegyél fel magadnak.
- Melyik területre kell toboroznom a legtöbb friss diplomást?
- Mi a cégünk küldetése és az értékeink, EVP-ink?
Az első válasz viszonylag könnyű. Ahol a legnagyobb a szükséglet, annak a területnek a képviselőit hívom el az állásbörze eseményére. A második válasznál azt gondold át kik azok a kollégák, akik megtestesítik a cég értékeit. Ha neked a sokszínűség az egyik értéked, akkor vegyen részt az állásbörzén senior, junior, nő, férfi, külföldi és belföldi kolléga. Ha az értékeid között szerepel, hogy jó vezetők vannak a cégnél, akkor minél több vezetőt hívj meg.
Ha összeállt a csapat, utolsó lépésként készítsd fel őket. Fontos, hogy a hallgatók ugyanazt az információkat, üzenetet hallják a kollégáidtól. Gyűjtsd össze a leggyakrabban feltett kérdéseket és válaszoljátok meg együtt őket egy közös meetingen.
Employer branding tipp: Tedd fel magadnak az alábbi két kérdést:
- Melyik területre kell toboroznom a legtöbb friss diplomást?
- Mi a cégünk küldetése és az értékeink?
II. Lépés: Turbózd fel a megjelenésed!
Világító pult, fánkfal, strandzászlók, lufi csokrok, juice bár, végtelen a lehetőségek száma, amivel oda vonzod a standodhoz a hallgatókat egy állásbörzén. De ilyet mindenki tud.
A kérdés, hogy hogyan tudod felhasználni ezeket az eszközöket annak érdekében, hogy a diákok a te cégedet válasszák. A válasz az első ponthoz hasonlóan a kollégákban és értékekben rejlik.
Kollégák: Amikor megtervezed a standod megjelenését gondold végig van-e olyan fotód amin egy olyan kollégád szerepel, aki az egyetem alumnija. Így akár az összes egyetemre perszonalizálhatod a megjelenésed. A hallgatók jobban fognak kapcsolódni egy olyan kollégához, aki az egyetemen tanult, mint egy idegen stock fotóhoz.
Értékek: Ha a céged küldetése, hogy a világot egészségesebbé tegyétek munkátokkal, akkor a fánkfal nem bizonyul a legjobb választásnak. De egy logózott alma, amivel mindenki fotót készít a közösségi oldalaira átadja azt az üzenetet mi különbözteti meg a te cégedet a versenytársaidtól.
Balluff – állásbörze megjelenés
Employer branding tipp:
- Gondold végig van-e olyan kollégád, aki az adott egyetem alumnija.
- Tervezz az értékeidhez igazodó megjelenést, merch ajándékot.
III. Lépés: Call To Action – avagy hova konvertáld az érdeklődőket?
A standodnál háromféle ember fog megfordulni:
- Nem érdekli vagy nem ismeri a céged, nem vág bele abba a profilba amit ő keres, nem jelentkezik.
- Érdekli a céged, de nem biztos abban, hogy azonnal jelentkezne valamelyik nyitott pozícióra, vagy szeretne benne lenni a talent poolban.
- Érdekli a céged és jelentkezik.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak a harmadik típusú érdeklődőre koncentrálnak, ezzel elveszítve sok potenciális jelöltet. Ugyanis aki nekünk kell az a második és harmadik típus. Hova konvertáld azt, aki még nem biztos a döntésben? Szervezz eseményt! Hangold össze az állásbörzét egy in-house eseménnyel és konvertáld oda a résztvevőket. Meet Up, Open office day, gyárlátogatás, kerekasztal beszélgetés, bármilyen esemény jó. A cél, hogy az érdeklődők jobban megismerjék a céget, a kollégákat, lássák az irodát, vagyis tapasztalják meg milyen lenne a Te cégednél dolgozni.
Balluff – Fejlesztőmérnök szakmai reggeli eseménysorozat
Employer branding tipp: Kapcsold össze az állásbörzédet egy jövőbeni eseménnyel. Konvertáld oda a jelentkezőket!
Összegezve, ha az állásbörzét nem különálló eseményként, hanem az employer brand stratégiád integrált részeként kezeled, nagyobb eséllyel tudsz releváns és hiteles lenni a célcsoportod számára, ami az eseményre költött budget megtérülésével is járhat.