Mik a munkáltatói márkaépítés legjobb eszközei? A szomszéd fűje mindig zöldebb? Mit csinálnak a versenytársaid? Mérhető employer branding stratégián dolgozol és inspirációt gyűjtenél? Cikkünkből megtudhatod, milyen munkálatói márkaépítés eszközöket érdemes alkalmaznod.
Miért építsek munkáltatói márkát?
A munkahelyek rengeteg munkáltatói márka aktivitással vannak jelen a piacon. Legyen szó akár toborzásról, elkötelezésről vagy megtartásról, a verseny már régóta tart a tehetségekért. Sokan vitatkoznának, hogy a versenyt a tehetségek már meg is nyerték.
Mik a munkáltatói márkaépítés eszközei?
A munkáltatói márkaépítés eszközeit két csoportba sorolhatjuk. Ide tartoznak egyrészt a szervezeti működést támogató HR megoldások, másrészt maguk a kommunikációs eszközöket, melyek cégen belül és azon kívül is hordozzák munkáltatói márkánk DNS-ét. Utóbbinak vannak látható lenyomatai, melyből érdemes versenytársaid employer brand aktivitásait feltérképezni.
Marketfizz: munkáltatói márka versenytárs elemzés
A Marketfizz, munkáltatói márka versenytárs elemzés célja a versenytársak és saját employer brand aktivitásaink eredményeinek számszerűsítése és összehasonlítása. Egy elemzés azoknak lehet hasznos, akik nagy versenyben vannak a munkaerő piacon. Az elemzésből kiderül, pontosan mit csinálnak a versenytársaid online felületeiken, a social mediában elérésben valamint elkötelezésben. Az adatok segítenek a vezetői döntéshozásban és stratégia alkotásban. Megtudhatjuk mely felületeken, milyen üzenetekkel és milyen típusú tartalommal érdemes kommunikálnunk munkáltatóként. A Brandfizzben évente több milliós adatsort elemzünk, hogy átfogó és big data alapú következtetéseket vonhassunk le. Ismerd meg Magyarország top 120 munkáltatói márka kommunikációs tartalmát.
Munkáltatói márkaépítés eszközei: Marketfizz, munkáltatói márka versenytárs elemzés
Munkáltatói márkaépítés eszközei: döntéshozás adatalapon
A közösségi média és a jelöltek online lábnyomának elemzésével a vállalatok big data alapon építhetik fel kommunikációs keretrendszerüket. A Big Data segítségével mérhetővé válik jelöltjeink online viselkedése. A hagyományos piackutatási felmérések és fókuszcsoportok visszatérő kihívása, hogy évente csak néhány száz fő válaszát kapjuk belőlük. Ennél lehetünk gyorsabbak. Átfogó képet szerezhetünk munkáltatói márkánk teljesítményéről és gyorsabban hozhatunk átfogó döntést arról, hogy hol allokáljuk a költségvetést a munkáltatói márkastratégiában vagy akár a napi működésben.
Ha többet szeretnél tanulni arról, hogy akár házon belül milyen eszközökkel támogathatod a versenytársaid monitorozását, akkor nézd meg mit tanulhatsz háromnapos képzésünkön az Employer Brand Akadémián vagy online a Webuni employer brand alapozó képzését!