HR szakmából az üzleti stratégia részévé vált az Employer Branding

Home / Blog / HR szakmából az üzleti stratégia részévé vált az Employer Branding
HR szakmából az üzleti stratégia részévé vált az Employer Branding

HR szakmából az üzleti stratégia részévé vált az Employer Branding

40 országból közel 400 szakember látogatott el Budapestre 2017. április 27-én a World Employer Branding Day alkalmából. A munkáltatói márkaépítés legjelentősebb nemzetközi eseményén előadtak többek között a Facebook, Virgin Media, Brandfizz és a Tommy Hilfiger employer branding szakemberei.

Nem mindennapi élményben lehetett része azoknak, akik az év elsőszámú munkáltatói márka eseményének résztvevői, vendégei voltak. Az Employer Brand International idén is megszervezte a szakma legnagyobb showját, sztárfellépők sorát hozta el a magyar fővárosba. Brett Minchington, a globális munkáltatói márka szakma megmondóembere és egyben a rendezvény megálmodója kiemelte: amióta az employer branding üzleti eredményei egyértelműen láthatóvá és mérhetővé váltak, a cégvezetők világszerte stratégiai szinten kezdték el kezelni a 20 évvel ezelőtt még nem is létező szakmát. Ráadásul ma már nem egyszerűen a tehetségek megtalálása jelenti a legnagyobb kihívást, hanem az, hogy a vállalati kultúrába leginkább illeszkedő jelöltek minél rövidebb idő alatt rendelkezésre álljanak és őket hosszú távon is sikerüljön elkötelezni.


A rendezvény magyar házigazdái nyitóbeszédükben hangsúlyozták: az utóbbi években egyfajta forradalom tapasztalható employer brandingben. Csak azok lesznek képesek lépést tartani a szakma élvonalával, akik innovatív módon és a téma iránti szenvedéllyel közelítik meg a mindennapi kihívásokat. Horváth Ádám (Brandfizz), Zvezdovics Anita (Brandfizz) és dr. Blaski Judit (HVG HR Center) köszöntőjét követően elstartoltak a világszerte ismert márkák vezetőinek előadásai, elsőként Niel Chivers-t, a Virgin Media Employer Branding és Marketing Mangere osztotta meg gondolatait a nagyérdeművel.

A Virgin Media számára kiemelten fontos az elsőosztályú jelöltélmény, hiszen ez a tehetségek megtalálásának, elkötelezésének és megtartásának kulcsa. Chivers hangsúlyozta: a vállalattal kapcsolatos elvárások és tapasztalások közötti relációs jelet érdemes megfordítani, a valóságban jobb élményt kell adni a jelölteknek, mint amire előzetesen számítanak. Ezt a célt támogatja a Virgin Media VOLT nevű oldala, ahol a kandidálók információt kaphatnak a kiválasztási folyamatukkal kapcsolatban, és a céghez köthető érzelmeik is mérhetők.

Mit üzennek a világmárkák employer brand vezetői?

Niel után Caoimhe Stephard állt a Corvin Mozi hatalmas kivetítője elé. Napközben számos alkalommal említésre került az employer branding és a social media kapcsolata, a Facebook EMEA Employer Brand Managerétől elsőkézből kaphattunk tippeket a munkavállalói élmény színesítésére. A jövő a vizuális tartalmaké, hiszen globális nyelvként bárki számára érthetővé válik az üzenet. Mind a 360 fokos videók, mind a kiterjesztett valósággal kapcsolatos fejlesztések beépíthetők a márkaismertséget növelő folyamatokba és ezek szerepe az elkövetkezendő években tovább fog erősödni.

Sok érdeklődőt vonzottak a szekcióelőadások is, ahol globális brandek szakembereitől a legfrissebb munkáltatói márka praktikák ellesésére is alkalom nyílt. A budapesti World Employer Branding Day 2017- en képviseltette magát a LinkedIn, KPMG, Heineken, Ferrero és a Swarovski, hogy csak a legnagyobb márkákat említsük. Záró előadásában Lindsay Ross, a Tommy Hilfiger Global Employer Branding & Internal Communications igazgatója emlékeztetett: a HR szakma egyik kihívása, hogy a fogyasztói és a munkáltatói márka közötti határvonal elmosódott. Egy olyan vállalat, amely a küldetése által vezérelt hosszú távon is képes lesz lojális munkavállalókat a csapatában tudni.

Záróakkordként Brett Minchington, az Employer Brand International nevében megköszönte a magyar szervezőcsapat eredményes munkáját, kiemelve, hogy a Brandfizz Employer Branding meghatározó szerepet fog betölteni az elkövetkező években is ezen a piacon. A magyar vállalatok számára Horváth Ádám és Zvezdovics Anita jelenthetik a kapcsolódási pontot a világ legfrissebb employer branding tudásához és az alapítók üzleti eredményekre fókuszáló szemlélete pontosan egybevág a nemzetközi színtéren tapasztalható trendekkel.

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content.
Copyright © 2017 Brandfizz. All rights reserved.