Employer branding: nem minden arany, ami fénylik?

Home / Blog / Employer branding: nem minden arany, ami fénylik?
Employer branding: nem minden arany, ami fénylik?

Employer branding: nem minden arany, ami fénylik?

Rövid távon lehet csak sikeres az a cég, amelynek munkáltatói márkája kizárólag a jelöltek lépre csalását szolgálja.

Mire figyeljenek az álláskeresők? Kutasi Judit készített a témában interjút Zvezdovics Anita és Horváth Ádám employer branding szakértőinkkel. (forrás: HVG Karrier Plusz)

employer branding

 

Top 5 tanács álláskeresőknek, hogyan lássanak át a szitán.

Nem csak a kézzelfogható ígéretek számítanak egy-egy cég megítélésénél. Ha nem esnek egybe a vállalat által sugallt értékek a valósággal, a tehetséges pályázók hamar továbbállnak. Jelöltként érdemes nyitott szemmel járni – vallja Zvezdovics Anita és Horváth Ádám employer branding szakember, a Brandfizz alapítói.

  • Mit kell tudniuk a fiataloknak az employer brandingről?

Zvezdovics Anita, Partner & Chief Fizz Officer: Alapvetően nem muszáj tudniuk róla semmit. Ahogyan ahhoz sem kell marketing szakértőnek lenned, hogy megvegyél egy telefont. El tudod dönteni, hogy mi az, ami neked fontos: milyen gyors, milyen a felhasználói felülete, mennyi ideig bírja az aksija, milyen applikációk futnak rajta. Ezen információk alapján meghozol egy vásárlói döntést, amivel hosszú távon elégedett leszel, vagy előbb-utóbb csalódsz. Ezért sem szükséges employer branding tudás ahhoz, hogy eldöntsd, hol szeretnél dolgozni.

Ha tudod mi az, ami neked fontos: van home office, díjnyertes irodában töltheted a mindennapjaidat, van ingyen kávé, jók a juttatások, közösségi programok, és a szakma legjobbjai mellett fejlődhetsz.

employer branding preferenciak

– Miért jó számukra, hogy egyre többet foglalkoznak ezzel a cégek?

Horváth Ádám, Partner & Chief Sparkle Officer: Sokkal megalapozottabb döntést tudsz meghozni a munkahelyválasztás során. Az employer brandingnek köszönhetően reflektorfény irányul azokra a témákra, amik téged érdekelnek. Már nem csak a kirakatot látod, hanem be tudsz nézni a színfalak mögé is. Ez motiválja a cégeket arra, hogy ne csak egy mézes-mázos marketing kampánnyal azonosítsák az employer brandinget. Az igazán vonzó munkáltatók a toborzáson túl az elkötelezésre és a megtartásra is odafigyelnek. Ezek a cégek már most Integrált Employer Branding Stratégiával rendelkeznek. Náluk, amit az álláshirdetésben megígérnek, azt meg is tapasztalod az ott töltött minden napok részeként.

– Lehet-e tudni, hogy hiteles-e az, amit állít magáról egyik vagy másik cég?

Zvezdovics Anita, Partner & Chief Fizz Officer: Persze. Az új telefonodnál is már az első nap kiderül, hogy az ígéretek beváltak-e. Amikor háromszor befagy napközben, vagy a buli után hazafele lemerül, és nem tudsz taxit hívni. Na, akkor tudod, hogy hazudtak neked és jön a garanciális csere. Ez a munkahelyeken a próbaidő alatti felmondást jelenti. Ahhoz, hogy elkerüld ezt a helyzetet, mára számtalan lehetőség rendelkezésedre áll (pl. HVG állásbörze, social és online felületek, nyílt nap). Így tudsz már a belépés előtt belenézni egy cég mindennapjaiba.

– Hogyan lássanak át a fiatal álláskeresők a szitán?

Öt tanácsot mindenképpen szeretnénk a pályázók figyelmébe ajánlani:

  1. Állj szóba cégekkel. Kérdezd őket a saját sztorijaikról, és kérj konkrét, személyes példákat az ígéreteikkel kapcsolatban.
  2. Nézd meg, hogy a cég vezetői ott vannak-e a megjelenésekben, rendezvényeken. Ebből láthatod, hogy Te mennyire leszel fontos nekik.
  3. Ellenőrizd le a social és online felületek aktivitásait: időszakos kampánytemetőt látsz, vagy rendszeres, hiteles tartalmakat?
  4. Kövesd őket és figyeld, szoktak-e élőben bejelentkezni. Ebben a formátumban nagyon nehéz mást mutatni, mint ami valójában van.
  5. Vegyél részt! Ha egy cég lehetőséget kínál, ragadd meg. Menj el az állásbörzére, nyílt napra és a szakmai előadásokra. Minél több helyről informálódsz, annál jobb döntést tudsz hozni!

Ha tetszett a cikk, oszd meg azokkal akiket érdekelhet!

Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

Copyright © 2016-2018 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

Copyright © 2016-2018 Brandfizz. All rights reserved.