Brandfizz

Z-generációs toborzási stratégia 2023-ban

Z-generációs toborzási stratégiák 2023-ban

Az eredeti cikk a karriertrend.hu portálon jelent meg.

A Z-generáció elérése és megtartása már évek óta kulcsfontosságú kérdése a HR szakmának. Ez nem meglepő, hiszen napjaink munkaerőpiacának közel 38%-át teszi ki ez az életkori csoport. Vannak közöttük pályakezdő frissdiplomások, ugyanakkor akár már csoport vagy cégvezetők is lehetnek ebben a korosztályban. Nem szabad címkézni és általánosítani a különböző generációk között, de egy biztos, a Z generáció merőben eltér a korábbiaktól. A Randstad 2022-es kutatásából megtudhattuk, hogy mi az, ami motiválja a Z-generációt munkavállalásnál – ezt kiegészítve, most mi is bemutatunk 3 trükköt, amivel könnyebben be tudjuk vonzani őket, mint munkaerő.

Tipp1: Ismerd meg!

Ahhoz, hogy hatékonyan dolgozzunk együtt a Z-generációval, vezetőként elsődleges feladatunk a nyitottság és megértés. Ne támaszkodjunk cikkekre vagy általánosításokra, hanem személyesen ismerjük meg Z-generációs csapattagjainkat, érdeklődjünk a hobbijaikról, álmaikról, félelmeikről, érdeklődési területeikről, tartalomfogyasztási szokásaikról. A fókuszcsoportos beszélgetések, rendszeres munkavállalói szükséglet felmérések segítenek abban, hogy a Z-generáció szemüvegén keresztül lássuk a mindennapokat. A tartalomgyártási és tervezési folyamat során érdemes bevonni a célcsoport már nálunk dolgozó tagjait – egyetemi ambassadorként vagy social media ambassadorként, hogy teret adjunk az ő ötleteiknek és hogy jobban aktivizáljuk az ő saját networkjüket.

Tipp2: Válassz megfelelő csatornát!

A Z-generáció tagjai a digitális világ szülöttei, akik szinte elválaszthatatlanul kötődnek okostelefonjaikhoz. Naponta átlagosan 6 órát töltenek a telefonjukon, így számos digitális csatorna áll rendelkezésünkre, hogy elérjük őket.  Tiktok, Instagram és Snapchat felületeken kifejezetten aktívak – ezeken a platformokon mind rövid, figyelemfelkeltő üzenetekkel kommunikálnak. A hosszabb és mélyebb tartalmak iránti érdeklődésüket a YouTube videók és a podcast adások elégítik ki. Az üzenetek hatékony eljuttatása érdekében tehát elengedhetetlen, hogy rövid és hosszabb tartalmakat kínáló csatornákat egyaránt használjuk, ha a Z-generációt szeretnénk elérni.

Tipp3: Formátum

A sikeres Z-generációs toborzási stratégia kialakításában az üzenetek és a csatornák kiválasztása mellett a tartalom formátuma is meghatározó szerepet játszik. A short-format tartalmak, mint például a rövid és lendületes TikTok videók lehetővé teszik a gyors és hatékony üzenetközvetítést, amely megragadja a Z-generáció figyelmét. Ugyanakkor nem szabad megfeledkeznünk a long-format tartalmakról sem, mint például a podcast. Az Egyesült Államokban példul 57%-kal növekedett a Z generáció podcast hallgatása az elmúlt 5 évben. Ami érdekes ennél a generációnál, hogy előadók helyett topicokra keresnek rá, ezt a vállalatok rendkívül jól ki tudják használni. A megfelelő tartalomstratégia kulcsfontosságú a Z-generáció számára, de ezzel az eszközzel a cégeknek lehetőségük van mélyebb kapcsolatot kiépíteni a potenciális munkavállalókkal, valamint részletesebben bemutatni a cég kultúráját és a fejlődési lehetőségeket.

Ha szeretnél még jobban elmélyülni a témában és gyakorlati employer branding tudást szerezni, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.