A vállalati élménytervezés 3 eszköze, az Employer Brand Akadémiáról

A vállalati élménytervezés 3 eszköze, az Employer Brand Akadémiáról

A vállalati élménytervezés 3 eszköze, az Employer Brand Akadémiáról

A vállalati élménytervezés 3 eszköze, az Employer Brand Akadémiáról

Ősszel hetedik alkalommal kerül megrendezésre az Employer Brand Akadémia, amely idén is egy 3 napos egyedülálló képzési tematikával várja a tanulni vágyó vállalati HR szakembereket, HR vezetőket, marketingeseket. A kurzus keretében a résztvevők megismerik az integrált employer brand stratégia alapköveit és a megvalósításához vezető lépéseket. Mindezeket gyakorlati példákkal, feladatokkal és vállalati esettanulmányokkal felpezsdítve.

Employer Branding Akadémia és vállalati élménytervezés

ELŐZETES: LETÖLTHETŐ ÉLMÉNYTERVEZŐ MUNKAFÜZETEK

Bármelyik terület is legyen fókuszban vállalati élménytervezés kapcsán, az ingyenesen letölthető és kinyomtatható munkafüzetek segítségével most egy önvizsgálatot tarthatunk és megtervezhetjük a fejlesztési prioritásainkat.

A munkafüzetek segítenek munkavállalói értékígéretünk fókuszálásában, az élménypontok felmérésében, a priorizálásban, valamint a munkáltatói márka stratégia tervezésben.

Jelöltélmény

Tudtad, hogy egy jelölt akár 24 ponton is kapcsolatba kerülhet cégeddel mielőtt még felvennék őt? Az egyik legjobb példa arra, hogy a rossz jelöltélmény hogyan befolyásolhatja közvetlenül a bevételeket, a Virgin Media esete, akik évente közel 5 millió fontot veszítettek, mert jelöltjeik negatív élményben részesültek a jelentkezés során (World Employer Branding Day esettanulmány, 2017).

Kiderült, hogy az elutasított jelöltek 18 százaléka lemondta a Virgin Media előfizetését, és átszerződött a versenytársakhoz. Szerencsére a Virgin Media vezetői felismerték a helyzet fontosságát, és úgy döntöttek, hogy átfogó stratégia és vállalati élménytervezés mentén kezdik el fejleszteni a jelöltélményüket.

És hogy milyen eredményei vannak a pozitív élménynek?

(Forrás: https://www.talentlyft.com/en/resources/what-is-candidate-experience)

Ha a jelentkezők jó élményben részesülnek:

  • sikertelen jelentkezés esetén 95%-uk a jövőben újra jelentkezne a céghez
  • 97%-uk ajánlja ismerőseinek a munkahelyet
  • 55%-uk meg is osztja ezt az élményt a közösségi média felületein

Új belépő élmény

Egy ajándékcsomag az első napon, egy welcome ebéd vagy az irodaház bemutatása apró dolognak tűnik, pedig igenis nagy hatással van az új belépők élményére. Képzeljük el, hogy ezek az élménypontok egy logikusan felépített, lépésekkel és felelősökkel meghatározott stratégiába, folyamatba vannak beleépítve, aminek egyetlen célja az új belépő teljeskörű integrálása és elköteleződése.

És hogy ez miért fontos nekünk? Azok az új belépők, akik pozitív élményben részesültek a céghez való csatlakozáskor sokkal nagyobb valószínűséggel, pontosabban 69%-uk marad a cégnél 3 vagy annál több évig is, mint azok, akik negatív élményben részesültek. Ellenőrizd le, hogy nálad mennyire tudatos ez a stratégia ingyenesen letölthető élménytervezőnkkel.

Munkavállalói élmény

A pozitív munkavállalói élmény megtervezése és nyújtása kulcsfontosságú a tehetségek bevonzása és megtartása szempontjából. Ezenkívül javítja a munkavállalók elkötelezettségét és produktivitását is. A munkavállalói élmény magába foglalja a munkavállaló teljes útját az adott cégnél a belépéstől az exit utáni alumni csoportba való csatlakozásig. Azoknál a szervezeteknél, ahol jól teljesítenek munkavállalói élmény területén, mérhetően javulnak az üzleti eredmények. Az MIT Sloan Business School kutatása három fő összefüggést talált a jól teljesítők üzleti eredményeinél:

  • dupla akkora innovációs képesség
  • 2x nagyobb ügyfélelégedettség (NPS)
  • +25% profitabilitás

Szerencsére sok cég prioritásként kezeli ezt a területet és stratégiai szinten kezelik a munkavállalói élményt mivel tisztában vannak azzal, hogy mekkora megtérülést jelent ez a szemlélet a jövőben.

Employer Branding Akadémia és vállalati élménytervezés

Az Employer Brand Akadémia szakmai tartalmáért Zvezdovics Anita és Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding alapítói felelnek. A Brandfizz csapata az Akadémia tudásanyagára alapozva egy új felfrissített élménytérképen, 88 élményponton keresztül vezeti végig a résztvevőket. Élménypontnak tekintünk minden olyan interakciós pontot, ahol a szervezet kapcsolatba kerül a leendő vagy már meglévő munkavállalóval.

A cég álláshirdetésétől elkezdve a karrier oldalon át a belső hírlevelek és az éves csapatépítők is ilyen élménypontoknak számítanak. A 88 élménypont 3 kategóriába sorolható: jelölt-, újbelépő- és munkavállalói élménypontokat különböztetünk meg egymástól.

Az Employer Brand Akadémián mindhárom terület fejlesztése fókuszba kerül idén. Számos vállalati előadó, esettanulmány és több mint 20 eszköz (kérdőív, segédlet, checklist, form, összefoglaló) segíti a munkáltatói márka iránt érdeklődők fejlődését. Elsőnek ismerd meg ingyenesen letölthető élménytervező munkafüzetünket, amely segítségével tudatosan megtervezheted az élménypontokat.

Ha többet szeretnél megtudni arról, milyen konkrét aktivitások lehetnek egy élménypont mögött és milyen eredményt hozhatnak, vegyél részt a Brandfizz Employer Brand Akadémia őszi képzésén. Szeptember 30-ig 20% early bird kedvezménnyel lehet még jelentkezni az Akadémia oldalán keresztül: https://employerbrandakademia.hu/

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

        Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

        Copyright © 2016-2020 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
        Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

        Copyright © 2016-2020 Brandfizz. All rights reserved.