Legyen helye az employer brandingnek a vállalati stratégiában!

Hosszu Róbert és Horváth Ádám beszélgettek arról, hogy hogyan tud versenyképes maradni a debreceni régióban az NI Hungary, a munkáltatói márka segítségével.

Interjú Hosszu Róberttel, az NI Hungary Kft. VP of EMEA Manufacturing and NI Hungary Managing Director-ával.

Az Brandfizz Employer Brand Akadémia képzés első napján az előkészítésen volt a hangsúly és azokat a módszereket, kutatási eljárásokat tekintettük át, amik elengedhetetlenek egy több évig működtethető employer branding stratégia kialakításához. Hosszu Róberttel, az NI Hungary Kft. VP of EMEA Manufacturing and NI Hungary Managing Director-ával beszélgettünk arról, milyen módon tud versenyképes maradni a debreceni régióban az NI Hungary, mint munkáltató és milyen toborzási, megtartási kihívásokra kell hatékonyan reagálnia.

Hosszu Róbert (NI Hungary Kft.) és Horváth Ádám (Brandfizz) az Employer Brand Akadémia 1. napján

Az amerikai National Instruments Corporation 2001-ben alapította gyártóbázisát Debrecenben.  Elsősorban mérőműszereket, vezérlőeszközöket gyártanak, emellett különböző gyártói szolgáltatásokat nyújtanak. Nagy büszkeség a magyar egységnek, hogy az NI a hardvertermékeinek 90%-át Magyarországon gyártja ma már több mint 1500 munkavállalóval. Az elmúlt időszak több üzleti kihívást is előidézett, ugyanis 2023-ban az Emerson felvásárolta az NI magyar üzletágát.

Melyik employer brand aktivitásotokra és eredményetekre vagy a legbüszkébb?

“Mindig azokra a tartalmakra vagyok a legbüszkébb, amelyekben a kollégák szólalnak meg vagy az ő véleményük olvasható. A videókban az NI munkavállalói őszintén, a kamerába nézve mondják el az élményeiket, tapasztalataikat. Ezeket szeretem visszalátni a social media felületeinken és ilyenkor érzem igazán hitelesnek az employer brandingünket.” – mondja Róbert.

Milyen további eredményeket hozhat az üzlet számára egy erős employer branding?

Az employer branding keretrendszerének illeszkednie kell a cég átfogó vállalati stratégiájába. Ezen a szinten kell kezelni és nem kampány jelleggel.  Így a vezetőség számára is egyértelmű lesz, hogy miért van szükség a munkáltatói márkára a szervezeten belül. Azonban nem mindegy, hogy mi az üzenetünk és mihez kapcsoljuk azt .“Korábban házon belül nekikezdtünk egy employer branding toborzási kampánynak ügyfélszolgálati pozícióra, aminek hatására egy rendezvényen úgy jöttek a standunkhoz, hogy – Ja igen, ti ilyen ügyfélszolgálatosok vagytok, nem? –. Tudtuk, hogy a kampány annyira jól sikerült a régióban, hogy teljesen megváltoztatta az NI brandjét és átformálta a közvéleményt, bár ez pont kicsit félrement.” Pozitív és negatív vonzata is lehet egy intenzív employer branding tevékenységnek, ezért van szükség arra, hogy rendszerben, ernyőkoncepció mentén legyen megtervezve minden aktivitás. 

Miért fontos számodra, hogy egy stratégia mentén haladjon az employer branding?

“Így tudja összekapcsolni szervezeten belüli a többi területet. Hiszen egy erős employer branding csak akkor igazán erős, ha összehangolva működik a toborzással, a HR-rel, a marketinggel és az érintett egységekkel.” 

Mi az az üzleti környezet, amiben Neked employer brandinget kell építened? Mik a jellegzetességek?

“Debrecenben, energetikai hardver és szoftver fejlesztéssel foglalkozunk most már huszonkét éve. Régebben, amíg nem volt velünk azonos munkavállalói csoportot célzó cég a régióban, addig igazából elég volt kirakni az állásajánlatainkat és pillanatok alatt be is töltöttük a nyitott pozíciókat. Ma azonban ez nem így van. Debrecen teljesen átalakult és már nem elég azt kommunikálni, hogy mi vagyunk a legmodernebb szervezet a régióban. Azt pedig már korábban is megállapítottuk a menedzsmenttel, hogy rengeteg vonzó szervezeti kultúra jellemzőnk van, csak egyszerűen nem tudtuk, hogy hogyan kommunikáljunk ezekről a piac felé.” 

Zoom in NI employer branding stratégia: célcsoportok szerint szegmentál karrier oldalak  

Házon belül kiknek a maximális elköteleződésre van szükség, hogy elérjétek a kitűzött  employer branding célokat? Hogyan állnak ők most a témához?

“A vezetőségen belül az employer branding témaköre mindig nehéz. Kezdetben házon belül a vezetőkkel együtt álltunk neki az employer branding stratégiának és megvalósításnak. Be kellett látnunk, hogy összetett és komplex tevékenységről van szó. Nem elég lendületből és jóindulatból employer brandinget csinálni, hanem igenis szükség van valódi szakértelemre. Közben a tulajdonosváltás révén átalakultunk szervezetileg is, így még komplexebb lett ez a terület.”

“Éveken keresztül próbáltam megszerezni az új, minden munkakört átfogó munkáltatói márka stratégiát, de sajnos mindig átirányítottak más szervezeti egységhez és nyugtattak, hogy hamarosan érkezik. Ennek hiányában nem akartunk tovább várni, mert szükség volt a lokális pozicionálásra. A Brandfizzel közösen elkészítettünk egy célcsoport kutatást, aminek a segítségével pontosan szegmentálni tudtuk, hogy milyen igényekre kell reagálnunk a potenciális munkavállalók megszólításakor. A globális employer branding csapat is figyelemmel kísérte a munkát, a környező országok pedig referenciaként használták helyi szinten.”

Ki a fő célcsoport? Készült-e bármilyen elemzés róluk és az EB aktivitásaikról, szükségleteikről? 

“Jelenleg öt persona csoportunk van az NI-nál: operátor, technikus, mérnök, IT fejlesztő és közgazdász. Ha a tervezést definiálni szeretném, akkor két szó jut eszembe: részletesség és modularitás. Megkezdődtek az auditok, ezek alapján tudtuk felmérni a personák szükségleteit. Kialakításra került a hiteles és a hozzájuk legjobban illeszkedő szegmentált kommunikáció is. Nagyon fontos szempont volt számunkra, hogy a munkavállalói célcsoport nyelvén tudjuk megszólítani őket.”

Mit tanácsolsz azoknak, akik most állnak neki?

“Nem elég a belső kapacitás és lelkesedés. A legfontosabb cél a mérhetőség kell, hogy legyen. Szükség van adatalapú eredményekre, hogy a vezetők számára is alátámasztható legyen az aktivitások jelentősége. Ez nálunk, mérnököknél kifejezetten fontos. Szükséges a külső szakértelem, hogy értelmezni tudjuk a számok jelentéstartalmát. Látni kell a benchmarkokat is a saját eredményeink mellett, hogy pozícionálni tudjuk a munkáltatói márkánkat a piacon és a versenytársak között. Én azt tudom ajánlani, ami nekünk is bevált: ügynökséggel közösen érdemes stratégiát megalkotni és elkezdeni annak a működtetését.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és gyakorlati employer branding tudást szerezni, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!

Szerző: Allardyce Lilla Rose (Brandfizz, Employer Branding Offizer)
Szakmai lektor: Jónás Orsolya (Brandfizz, Senior Marketing & People Offizzer)

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.