Miről szól az employer branding 2023-ban?
A világ legnagyobb munkáltatóinak vezetői gyűltek össze Lisszabonban az október 12-14-én megrendezett World Employer Branding Day-en, hogy megosszák a legújabb employer branding trendeket a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására.
A Vodafone, Microsoft, Unilever és Deloitte vezetői mellett további 600+ employer branding szakember és vállalatvezető vett részt a rendezvényen a világ különböző pontjairól. Magyarországot a Brandfizz csapata képviselte, és olyan témákban mélyültünk el a szakma élvonalával, minthogy milyen lesz a jövő munkahelye? Hogyan alkalmazkodunk a folyamatosan változó környezethez? Mi a teendő, ha a tehetségekért folytatott harcot megnyerték a tehetségek?
Íme a legújabb employer branding trendek a munkáltatói márkaépítés legnagyobb nemzetközi eseményéről. Ha a rendezvényen tartott előadásunk anyagát szeretnéd megnézni, itt tudod letölteni az ”EVP alkotás 3 lépését”.
#1 Employer branding trend: Toborzás és átképzés
Sok szervezet számára könnyebb a piacról felvenni munkaerőt, mint házon belülről. Miért? Házon belül nem mindig világos, hogy mely készségek állnak rendelkezésre. A tehetségekért folytatott harcot megnyerték a tehetségek. A jövő munkahelyei a külső toborzás fenntartása mellett belső erőforrásaik átképzésére és fejlesztésére helyezik a hangsúlyt.
A Delloitte például munkavállalóinak erősségeihez igazítja az elvégzendő feladatokat és teret ad a szervezeten belüli rugalmas váltásoknak. A toborzásban pedig az IQ-ról egyre inkább az LQ-ra, “learnability quotient”, azaz a tanulási intelligenciára helyeződik a hangsúly, hangzott el Svante Randlert, a Wisory alapítója és Svédország legkeresettebb vezető- és szervezetfejlesztési tanácsadója előadásából. Azon tehetségekre nő meg a kereslet, akik képesek alkalmazkodni a változásokhoz és a világ új kihívásait, új megoldási módszerekkel közelítik meg.
#2 Employer branding trend: Elkötelezés és a Metaverzum
A legfuturisztikusabb gondolatok, employer branding trendek Marlene de Koningtől hangzottak el, aki a Microsoft Future of Work Igazgatójaként a HR és a technológia közötti hidat építi. Előadása közben jelentette be, hogy a Microsoft és a Meta azon dolgoznak, hogy alapjaiban átformálják a munkavállalói élményt a toborzástól kezdve a megtartásig.
De hogyan hat ez az elkötelezésre? A válasz a perszonalizációban rejlik. A jelentkezők és munkavállalók elkötelezésének a kulcsa a perszonalizált élmény. Képzelj el egy világot, ahol jelentkezőként ‘A’ vállalat VR szemüveggel körbevezet az irodában és megismerheted leendő kollégáid, ‘B’ vállalat a helyi állásportálon szöveges álláshirdetéssel toboroz. Melyik céghez jelentkezel?
És ez nem a jövő, ez már nagyon is a jelen. A technológia már rendelkezésre áll, már csak a bevezetés tempója a kérdés. A Z és millenials generáció 50%-a úgy látja, hogy munkája egy részét a Metaverzumban végzi majd a következő két évben. Azon vállalatok lesznek képesek elkötelezni a számukra fontos munkaerőt, akik a leginkább perszonalizált jelölt- és munkavállalói élményt tudják nyújtani.
#3 Employer Branding trend: Megtartás és hibrid munkavégzés
Az elmúlt évek legvitatottabb témája az otthoni és hibrid munkavégzés, amiről már kiderült, hogy igencsak eltérnek az egyéni igények. A Microsoft arra világított rá, hogy míg a munkavállalók 87%-a úgy véli hatékonyabban dolgozik otthonról, mint az irodából, a vezetők csupán 12%-a érzi hatékonynak csapata otthoni munkavégzését. A rugalmas, hibrid munkavégzés viszont egyre nagyobb megtartó erővel bír a munkavállalók számára.
Hogyan tehető hatékonyabbá a hibrid munkavégzés? A hibrid munka nem egyszerűen a régi munkavégzés áthelyezése a digitális térbe. A feladatok egyre komplexebbek, a hibrid pedig teljesen új munkamódszert igényel. A hibrid munkavégzés azáltal növeli a munkavállalói élményt, hogy egyszerre tapasztalhatjuk meg a személyes jelenlét és az irodától való távolmaradás előnyeit. Így mindenki megtalálja a számára ideális környezetet. Hogy valóban hatékonyan tudjunk dolgozni ebben a formában, az nagyon erős, digitális stratégiai fejlesztéseket igényel a munkahelyek részéről.
2025-re a vállalatok 40%-a elérhetővé teszi munkavállalói számára a digitális készségek fejlesztésére irányuló képzéseket, ezzel megnégyszerezve a hibrid munkavégzéshez szükséges digitális fejlesztések megvalósulási tempóját. A tehetségek bevonzásában és magtartásában előtérbe kerül a tanulási készség. A perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény pedig a következő szintre léphet a Metaverzum elterjedésével. Azok a szervezetek jutnak versenyelőnyhöz, akik rugalmasan állnak a változásokhoz és újraértelmezik a digitális munkavégzést.
Ha érdekelnek további employer branding trendek, szeretnél gyakorlati tapasztalatot szerezni employer branding területen, csatlakozz következő employer branding képzésünkhöz.
Szörcsök Szilvia
Employer Branding Sparkle Manager