Brandfizz

Employer branding trendek a World Employer Branding Day-ről

Employer Branding trendek

Miről szól az employer branding 2023-ban?

A világ legnagyobb munkáltatóinak vezetői gyűltek össze Lisszabonban az október 12-14-én megrendezett World Employer Branding Day-en, hogy megosszák a legújabb employer branding trendeket a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására. 

A Vodafone, Microsoft, Unilever és Deloitte vezetői mellett további 600+ employer branding szakember és vállalatvezető vett részt a rendezvényen a világ különböző pontjairól. Magyarországot a Brandfizz csapata képviselte, és olyan témákban mélyültünk el a szakma élvonalával, minthogy milyen lesz a jövő munkahelye? Hogyan alkalmazkodunk a folyamatosan változó környezethez? Mi a teendő, ha a tehetségekért folytatott harcot megnyerték a tehetségek?

Íme a legújabb employer branding trendek a munkáltatói márkaépítés legnagyobb nemzetközi eseményéről. Ha a rendezvényen tartott előadásunk anyagát szeretnéd megnézni, itt tudod letölteni az ”EVP alkotás 3 lépését”.

#1 Employer branding trend: Toborzás és átképzés

Sok szervezet számára könnyebb a piacról felvenni munkaerőt, mint házon belülről. Miért? Házon belül nem mindig világos, hogy mely készségek állnak rendelkezésre. A tehetségekért folytatott harcot megnyerték a tehetségek. A jövő munkahelyei a külső toborzás fenntartása mellett belső erőforrásaik átképzésére és fejlesztésére helyezik a hangsúlyt. 

A Delloitte például munkavállalóinak erősségeihez igazítja az elvégzendő feladatokat és teret ad a szervezeten belüli rugalmas váltásoknak. A toborzásban pedig az IQ-ról egyre inkább az LQ-ra, “learnability quotient”, azaz a tanulási intelligenciára helyeződik a hangsúly, hangzott el Svante Randlert, a Wisory alapítója és Svédország legkeresettebb vezető- és szervezetfejlesztési tanácsadója előadásából. Azon tehetségekre nő meg a kereslet, akik képesek alkalmazkodni a változásokhoz és a világ új kihívásait, új megoldási módszerekkel közelítik meg.

#2 Employer branding trend: Elkötelezés és a Metaverzum

A legfuturisztikusabb gondolatok, employer branding trendek Marlene de Koningtől hangzottak el, aki a Microsoft Future of Work Igazgatójaként a HR és a technológia közötti hidat építi. Előadása közben jelentette be, hogy a Microsoft és a Meta azon dolgoznak, hogy alapjaiban átformálják a munkavállalói élményt a toborzástól kezdve a megtartásig. 

De hogyan hat ez az elkötelezésre? A válasz a perszonalizációban rejlik. A jelentkezők és munkavállalók elkötelezésének a kulcsa a perszonalizált élmény. Képzelj el egy világot, ahol jelentkezőként ‘A’ vállalat VR szemüveggel körbevezet az irodában és megismerheted leendő kollégáid, ‘B’ vállalat a helyi állásportálon szöveges álláshirdetéssel toboroz. Melyik céghez jelentkezel? 

És ez nem a jövő, ez már nagyon is a jelen. A technológia már rendelkezésre áll, már csak a bevezetés tempója a kérdés. A Z és millenials generáció 50%-a úgy látja, hogy munkája egy részét a Metaverzumban végzi majd a következő két évben. Azon vállalatok lesznek képesek elkötelezni a számukra fontos munkaerőt, akik a leginkább perszonalizált jelölt- és munkavállalói élményt tudják nyújtani.

#3 Employer Branding trend: Megtartás és hibrid munkavégzés

Az elmúlt évek legvitatottabb témája az otthoni és hibrid munkavégzés, amiről már kiderült, hogy igencsak eltérnek az egyéni igények. A Microsoft arra világított rá, hogy míg a munkavállalók 87%-a úgy véli hatékonyabban dolgozik otthonról, mint az irodából, a vezetők csupán 12%-a érzi hatékonynak csapata otthoni munkavégzését. A rugalmas, hibrid munkavégzés viszont egyre nagyobb megtartó erővel bír a munkavállalók számára. 

Hogyan tehető hatékonyabbá a hibrid munkavégzés? A hibrid munka nem egyszerűen a régi munkavégzés áthelyezése a digitális térbe. A feladatok egyre komplexebbek, a hibrid pedig teljesen új munkamódszert igényel. A hibrid munkavégzés azáltal növeli a munkavállalói élményt, hogy egyszerre tapasztalhatjuk meg a személyes jelenlét és az irodától való távolmaradás előnyeit. Így mindenki megtalálja a számára ideális környezetet. Hogy valóban hatékonyan tudjunk dolgozni ebben a formában, az nagyon erős, digitális stratégiai fejlesztéseket igényel a munkahelyek részéről.

2025-re a vállalatok 40%-a elérhetővé teszi munkavállalói számára a digitális készségek fejlesztésére irányuló képzéseket, ezzel megnégyszerezve a hibrid munkavégzéshez szükséges digitális fejlesztések megvalósulási tempóját. A tehetségek bevonzásában és magtartásában előtérbe kerül a tanulási készség. A perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény pedig a következő szintre léphet a Metaverzum elterjedésével. Azok a szervezetek jutnak versenyelőnyhöz, akik rugalmasan állnak a változásokhoz és újraértelmezik a digitális munkavégzést.

Ha érdekelnek további employer branding trendek, szeretnél gyakorlati tapasztalatot szerezni employer branding területen, csatlakozz következő employer branding képzésünkhöz.

Szörcsök Szilvia

Employer Branding Sparkle Manager

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.