Kevesen kérdőjeleznék meg, hogy a Dumaszínház humoristája sikeres-e a saját szakmájában, ám vajon értékesítőként is megállná a helyét? A Telenor Magyarország új koncepcióval erősíti integrált munkáltatóimárka-stratégiáját.
Az eredeti cikk a kreativ.hu portálon is megjelent:
Célkeresztben a munkavállalói élmény a Telenor Magyarországnál
Immár egy éve újította meg lokális vállalati értékeit a Telenor Magyarország. Az „Our nature connects us”, azaz a „Természetünk összeköt” értékkampány esszenciája, hogy a zsigeri ösztöneik, a legalapvetőbb értékeik kötik össze a Telenornál dolgozó kollégákat. A farkas falka szelleme, az oroszlán bátorsága, a kolibri gyorsasága, az agár kitartása és a ló szenvedélye inspirálja őket nap mint nap. Ennek a szimbolikának az ötlete kollégáktól jövő kezdeményezésből, fókuszcsoportos beszélgetésekből indult. Az élőlények karakterei, legfőbb tulajdonságai testesítik meg az adott munkahelyi értékeket, könnyebben érthetővé, befogadhatóvá téve az üzeneteket.
Ezek elmélyítésére belső kommunikációban számos aktiváció történt: cégen belül 11, kollégák által kiválasztott ambassador népszerűsíti a Telenor értékeket, valamint időről-időre különböző, az értékekhez kapcsolódó játékos kihívások elé állítják a cég vezetőit. Az értékek külső kommunikációs stratégiájának első lépéseként a Telenor Karrier Facebook oldalán már január óta nyújt betekintést a céges munkanapokba.
„A Telenor munkáltatói márkája a kollégáink valós, mindennapi megélésére és munkahelyi élményére épít. Arról kommunikálunk, amire munkatársaink büszkék és amiért másoknak is ajánlják a céges karrierlehetőségeket. Az ügyfélközpontúság az egyik legfontosabb vállalati értékünk, amely az üzleteink és ügyfélszolgálatunk mellett az irodai dolgozóink mindennapjait is átszövi.”– fejti ki Müller Diána, a Telenor Magyarország szervezetfejlesztési vezetője.
Videósorozattal startolt a Próbanap Kampány, melynek első része az ügyfélközpontúság érték köré épül. A kampány elsődleges célja, hogy a kollégák élményein keresztül hitelesen mutassa be, milyen a Telenornál dolgozni; továbbá láthatóvá váljon, hogy mit jelent a gyakorlatban az ügyfélcentrikusság.
Kreatív koncepció
„Ki ne képzelte volna már legalább egyszer életében, hogy egy hírességgel találkozik, vagy azt, hogy a közösségi média felületeken sokat szívecskézett példaképe betoppan az ajtón, akár váratlanul megjelenik a munkahelyén? A Telenor Próbanap koncepció erre a meglepetésszerű élményre épül. Az volt a célunk, hogy ismert személyiségek szemüvegén, Próbanapján keresztül minél többen felfedezzék, milyen a Telenoros életérzés.” – meséli Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding ügynökség társalapítója.
A kampány középpontjában álló első Próbanap a Customer Oriented érték köré épül, melyet a telekommunikációs nagyvállalatnál a kolibri szimbolizál. A kolibri rendkívül gyors, ugyanakkor barátságos. Ezekre a tulajdonságokra minden Telenoros kollégának szüksége van a mindennapokban.
„Nem is volt kérdés, hogy ki az ügyfélközpontúság bemutatására a megfelelő influencer. Kiss Ádámra ezúttal nemcsak humoristaként tekintettünk, hanem példaképként, aki nap mint nap az ügyfelei előtt teljesít magas színvonalon. Ádámnak is gyorsan kell reagálnia és nincs két egyforma napja. Célja, hogy nézői jól érezzék magukat és pozitív élménnyel távozzanak fellépéseiről.”– teszi hozzá Anita.
Kiss Ádám a kampány keretein belül egy napra csatlakozott a Telenor Astoria üzletének csapatához, mely során különböző hétköznapi – és kevésbé hétköznapi – kihívásokkal kellett megbirkóznia, valódi körülmények között. A Telenoros kollégák számos, általuk kitalált feladattal és megmérettetéssel várták. Olyan helyzetekkel, amikkel ők maguk is gyakran találkoznak, vagy amik őket is próbára tették már munkájuk során. A népszerű humorista ugyanakkor ezeket a feladatokat csak a helyszínen tudta meg, rögtönöznie kellett. A Telenor célja az volt, hogy ezzel a megközelítésével kilépjen a megszokott „Én azért szeretek a cégnél dolgozni, mert…” keretekből. A megszokott employer branding eszközök helyett a szórakoztatva tudatosítás és informálás útján indult el.
Telenor kampány felületei és időzítése
A kampányvideó, illetve a kiegészítő teaser és behind the scenes tartalmak online organikusan a Telenor Karrier Facebook és a Telenor Hungary LinkedIn oldalon futnak, kiegészülve a Telenor Hungary Facebook és Instagram oldalával. A kampányt targetált közösségi média hirdetésekkel, YouTube videókampánnyal támogatják.
Megbízó: Telenor Hungary
Ügynökség: Brandfizz Employer Branding
Zvezdovics Anita – Chief Fizz Offizzer
Bakos Imola – Employer Branding Sparkle Manager
Orovicz Lilla – Employer Branding Offizzer
Kiss Katalin – grafika
Produkció
Video: Trambulinfilm
Operatőr: Zöldi-Kovács Máté
Vágó és utómunka: Vörös Dénes
Fotó: Chripkó Lili
Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!