Nemrég debütált employer branding fókuszú vállalati podcastje a Brandfizz Employer Branding ügynökség gondozásában. A Thermo Fisher „Career Stories Behind The Science” címet viselő podcast a vállalat kollégáit ülteti mikrofon elé és valódi karrier történeteikbe enged betekintést.
A 10-15 perces beszélgetések személyes történeteken keresztül mutatják be egy szolgáltató központ (SSC) mindennapjait és mindazt, ami egy karrierjét építő pályakezdő vagy tapasztalt szakember számára érdekes: önfejlesztés, szabadidő, munka-magánélet egyensúly.
Az epizódok kéthetente jelennek meg a Spotify felületén és a Thermo Fisher munkáltatói márka ismertségét erősítik a nyelveket beszélő fiatal felnőtt célcsoportjuk körében. Miért fontos a munkáltatói márka és miért fordulnak a vállalatok az audió formátum felé? Erről beszélgettünk a Brandfizz Employer Branding csapatával.
Vágjunk is bele: honnét jött az ötlet, miért pont a podcast formátumot választottátok?
Az employer branding podcastok előnye kettős más formátumokkal szemben. Egyrészt míg egy videó, szakmai blogcikk vagy social media álláshirdetés odaköti az embert a monitor elé, addig a podcast lehetővé teszi, hogy más tevékenységek közben érjük el a számunkra releváns célcsoportot. Továbbá lehetőséget ad, hogy elmélyüljünk egy témában. Nem is akármilyen szinten! Employer branding videók és szövegek tekintetében évek óta a rövid és tömör tartalmakra törekszünk, hiszen pár másodpercnyi figyelem, amit meg lehet ragadni. A podcast azonban képes 15-30 percig vagy akár órákon át lekötni a hallgatóságot. Ha van érdekes mondanivalónk, persze.
Hiteles employer branding tartalom lehet egy podcast?
Míg egy videó forgatásakor vagy álláshirdetés szövegezésekor a tökéletességre csiszolás egy fő szempont, az employer branding podcast egy direkt és közvetlenebb formátum. Akkor lesz hiteles, ha tényleges beszélgetés alakul ki a résztvevők között. A valódi történetek pedig a hallgatóknak is imponálnak, kíváncsian hallgatják végig az epizódokat, mert sokszor azonosulni tudnak a szereplőkkel.
Kinek érdemes employer branding podcast-ot indítania?
Azoknak, akik vállalatként szeretnék bevonzani, elkötelezni vagy megtartani a számukra fontos munkaerőt.
Szeretjük az olyan employer branding megoldásokat, amelyek a munkavállalói élményciklus minden pontjába integrálhatóak. Így a munkáltatói márka nemcsak egy kampány lesz, hanem illeszkedik a vállalati stratégiához.
Egy vállalati employer branding podcast pedig a vezetők üzleti igényétől és a vállalat stratégiai céljaitól függően támogathatja a jövendőbeli kollégák megszólítását a bevonzási szakaszban, új belépők elkötelezését az onboarding folyamatban vagy a kulcsemberek megtartását. Ráadásul munkavállalói élménynek sem utolsó, erről a résztvevőket érdemes megkérdezni.
Mennyire elterjedt ez a formátum a munkáltatói márka szakmában?
Teljesen úttörő, valószínűleg ez az első vállalati employer branding csatorna, ami rendszeres tartalmakkal jelentkezik Magyarországon. Bár az employer branding podcastek idehaza még gyerekcipőben járnak, a formátumuk miatt egyre nagyobb népszerűségre tesznek majd szert. Azok a vállalatok fognak kitűnni versenytársaik tömegéből, akik a stratégiai tervezésen túl, képesek az ehhez hasonló innovációkat gyorsan megvalósítani, implementálni.
Hallgasd meg a Career Stories Behind the Science employer branding podcast epizódjait!
Megbízó: Thermo Fisher Scientific
Ügynökség: Brandfizz Employer Branding
Hang és recording: Brocasterz podcast stúdió
Kreatív producer: Szörcsök Szilvia
Executive Producer: Horváth Ádám
Fotó: Chripkó Lili
Arculat & grafika: Tamás Kata Laura
Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!