Brandfizz

Interjú Dr. Lázár Gáborral, az EY HR igazgatójával

Interjú Dr. Lázár Gáborral, az EY HR igazgatójával

Vezetői interjú: Dr. Lázár Gábor

Az EY napjaink egyik legismertebb könyvvizsgáló, adó-, tranzakciós, jogi és üzleti tanácsadást nyújtó vállalata. A Big4-ok egyikeként azon dolgozik, hogy megoldja ügyfelei legnagyobb kihívásait, és hozzájáruljon egy jobban működő világ építéséhez. Magyarországon több mint 30 éve van jelen, és már több éve folytat sikeresen saját, lokális munkáltatói márkaépítést. Az Employer Brand Akadémia 3. napjának vendége Dr. Lázár Gábor, az EY HR igazgatója. A nap folyamán beszélgettünk az employer brandingről, a kezdetektől egészen az eredményekig.

Dr. Lázár Gábor és Horváth Ádám az Employer Brand Akadémia 3. napján

Mivel foglalkozol jelenleg? Mi a kapcsolódásod az employer brandinghez? Hogyan jött az employer branding?

Dr. Lázár Gábor: Jogász végzettséggel rendelkezem, és adótanácsadóként kezdtem az EY-nál még 2008 elején, majd átkerültem HR területre. 2018 óta vagyok az EY Magyarország HR igazgatója. A múlt év eleje óta már az úgynevezett klaszter országok (Csehország, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország és Szerbia) HR támogatásáért is felelek.

Amikor átkerültem a HR területre, az EY Magyarországnak még nem volt dedikált employer branding szakembere. Nem gondoltuk, hogy különösebben foglalkozni  kellene a témával, hiszen toborzásban nagyon erősek voltunk, nagyon sokan szerették volna nálunk kezdeni a karrierjüket. 

Érzékeltük azonban, hogy változik a munkaerő piac, és így kezdtünk el aktívan foglalkozni a munkáltatói márkaépítéssel. Arra is hamar rájöttünk, hogy a munkáltatói márka építése nem csak a toborzásban, de a megtartásban is tud minket segíteni. Habár az adómenedzserként megtanult üzletfejlesztés és tárgyalástechnika jó alapot adott HR vezetőként az employer brandingben való elmélyülésre, de az is egyértelmű volt, hogy nulladik lépésként szükségünk van egy külső szemre, aki hozzáértő módon tud segédkezni az első lépések megtételében. Emiatt indítottuk el az együttműködésünket a Brandfizzel.

Melyik employer brand aktivitásotokra és melyik eredményetekre vagy a legbüszkébb?

Dr. Lázár Gábor: Több mindenre is nagyon büszke vagyok. 

Egyrészt, nagyon sokan dolgoznak stock fotókkal és sablonos üzenetekkel a piacon. Mi nem így csináljuk, mi a toborzási kommunikációban igazi, élő embereket mutatunk, akik szeretik a munkájukat. Büszkék a saját történetükre, és fel is vállalják azt. Egy-egy ilyen karriersztori az állásbörzéken is sokkal személyesebb és hitelesebb élményt ad az érdeklődőknek és segíti az elhelyezkedéssel kapcsolatos döntésük meghozatalát.

Másrészt, folyamatosan törekszünk arra, hogy különleges aktivitásokkal tűnjünk ki a piacon. Ilyen például az EY By Night sorozat. Az EY By Nighton az érdeklődők egy nappali irodabejárás helyett este tekinthetnek be az EY Hungary irodájába, és gamifikált, azaz játékos módon ismerhetik meg az ágazataink lényegét. Nehéz dolgunk van, mert egy irodaházat nem feltétlenül könnyű érdekesen bemutatni, és sok, egyébként izgalmas projektünket titoktartás védi, ezért keressük mindig az ilyen egyedi megoldásokat. 

Ehhez kapcsolódik az EY Accelerator Online Course Summer Camp is, amely keretén belül a fiatal pályakezdők, egyetemisták számára kézzelfogható értéket adunk, és lehetőséget biztosítunk, hogy több héten keresztül tanuljanak az EY szakembereitől. 

Lázár Gábor az EY HR Igazgatója
Dr. Lázár Gábor

Egy másik kedvenc példa, amit kiemelnék, az az Ambassador Bootcamp volt. Megkérdeztük a legjobb eredményeket elérő ambassadorainkat, hogyha bárkivel leülhetnének beszélgetni, kit választanának. Volt közöttük olyan, akinek a főzés a hobbija, ő Rácz Jenőt választotta. Más Béres Alexandrát említette, vagy az egyik kollégánk Gerendai Károllyal szeretett volna találkozni. Ezt a kollégáink előzetesen nem tudták, de a háttérben mi lebeszéltünk egy találkozót, és csak az utolsó pillanatokban derült ki, hogy az általuk megnevezett példaképekkel fognak találkozni. Nagyon őszinte és szép emlékek születtek. Sok olyan tartalmat készítettünk, amelyekkel később lehetett inspirálni az újonnan érkező nagyköveteket is.

Miben méritek az employer branding sikerét?

Az employer branding aktivitásaink sikerességét talán azzal tudom a legjobban alátámasztani, hogy volt olyan üzleti évünk, amikor több mint 80 pályakezdő könyvvizsgálót tudtunk bevonzani, nagyrészüket azonos munkábaállási időponttal. A szám komolyságát növeli, hogy a felvettek jellemzően pénzügy-számviteli szakokról érkeztek és több körös kiválasztási folyamaton mentek keresztül.

Figyelembe véve a munkaerőpiac folyamatosan növekvő kapacitás igényét és az ezzel fordítottan arányos demográfiai számokat és a releváns egyetemi szakokról kijövő végzős hallgató létszámát, azt gondolom, hogy sok iparági szereplő örülne ilyen számoknak. Természetesen ezt a sikert csak úgy tudtuk elérni, hogy valóban prémium munkát kínálunk a kollégáknak, amiben maximálisan tudják a képességeiket fejleszteni és egy kiszámítható, biztonságos karriert és egzisztenciát biztosítunk.

Egy üzleti vezetőnek mi dolga van az employer brandinggel?

Dr. Lázár Gábor: Az employer branding nem egy elkülönülő, elvont tevékenység, amelyet a HR-nek vagy a marketingnek kell fenntartania és működtetnie. Az employer brandingben megfogalmazott és hirdetett értékeknek a mindennapokban kell megjelenniük. Ez azt jelenti, hogy egy vezetőnek tisztában kell lennie azzal, hogy mi az az értékígéret, amelyet mi mondunk magunkról, és ezt hogyan fogja megtapasztalni a munkavállaló a hétköznapokban.

A vezetők feladata így inkább a megtartás felé irányul, hogy a kapcsolódási pontokon keresztül képviseljék a munkáltatói értékígéretet. Ezért fontos, hogy a vezetőknek olyan kézzel fogható eszközöket tudjunk nyújtani, amelyek segíteni tudják őket ennek a feladatnak az ellátásában.

Milyen típusú embereket kerestek az EY-hoz? Kik a célcsoportotok?

Dr. Lázár Gábor: Minden évben profilozzuk a célcsoportunkat, meghatározzuk, hogy kik az EY-fit perszónák. 

Nálunk az attitűd a fontos. Az, hogy aki velünk dolgozik, az akarjon tanulni, majd később tanítani. Szoktam mondani a kollégáknak, hogy nem mindegy hogy sodorsz vagy sodródsz. Mi sodró embereket keresünk- olyanokat, akik tanulnak, kihasználják a cég által biztosított különleges lehetőségeket és mernek odaülni a döntéshozók asztalához, hogy segítsenek meghozni a gazdasági, jogi és pénzügyi döntéseket. 

Fontos, hogy évről-évre ellenőrizzük ezeket a célcsoportokat, hiszen nagyon hamar változnak az igények vagy a meglévő profil mellett újak merülhetnek fel. Most például egyre fontosabb, hogy olyan IT területen jártas embereket is felvegyünk, akik integrálni tudják a tanácsadó, könyvvizsgálati munkát az IT képességekkel.

Milyen a közös munka egy ügynökséggel?

Dr. Lázár Gábor: Amikor elkezdtünk közösen dolgozni a munkáltatói márka stratégián, még új volt számomra ez a terület. A Brandfizz irányt mutatott, és együtt elindultunk a közös úton. Ha igazán jó ügynökséggel dolgozol, sokszor challengelnek, megkérdőjelezik az elképzeléseid, és mernek őszinte véleményt mondani. Ez a folyamat azóta is egy folyamatos tanulás.  Azt fontos tudni, hogy honnan hová szeretnél eljutni, mi a stratégiád. A feladatokat pedig lebontani és felosztani aszerint, hogy mi az, amit meg lehet valósítani házon belül, és hol van szükség egy ügynökség segítségére. És természetesen nem szabad megriadni a lábmunkától sem.

Mit tanácsolsz azoknak, akik most állnak neki?

Dr. Lázár Gábor: Egyrészt, ha belekezdesz egy ilyen folyamatba, előnybe kerülhetsz a versenytársaiddal szemben. Azonban ez nem tart sokáig. Egy gyors világban élünk, ezért már amikor elkezded, legyen a fejedben a következő lépés. Fontos, hogy legyen egy víziód, ami tükröződik az értékajánlatodban. Az értékajánlatnak pedig könnyen érthetőnek, hitelesnek és vonzónak kell lennie.

Másrészt pedig nagyon fontos a párhuzamosság az employer branding külső és belső aktivitásai között. Ha nincs megfelelő tájékoztatás befelé, ha a belső és a külső üzenetek nincsenek összhangban, nem csak a jelöltet, hanem a már meglévő kollégát is elveszítheted. Ezért fontos az összhang és a folyamatosság. Ezt pedig úgy lehet megvalósítani, hogy az osztályok között megfelelően tisztázzuk a felelősségeket, feladatköröket és folyamatosan összehangoljuk a külső és belső kommunikációt.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában, látogass el az Employer Brand Akadémia honlapjára!

Szerző: Dani Melinda (Employer Branding Offizzer)

Szakmai lektor: Vörös Dalma (Senior Employer Branding Offizzer)

Brandfizz Employer Branding

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.