NN Biztosító: Igazi emberek igazi történetei

Céljaink

Az együttműködésünk első szakaszában könnyedén felfigyeltünk arra, hogy az NN-nél az összpontosítás és a hangsúly az embereken van és itt nem csak a biztosítottakra gondolunk, hanem a munkatársakra is. A céget csupa igazi ember igazi történettel töltötte fel, ha becsuktuk a szemünket, már láttuk magunk előtt azt, ahogy ráébresztjük erre a szervezetet is, és a célcsoportjukat is. Ahhoz, hogy ezt elérjük úgy kellett üzleti igényekre reagáló és üzleti célokat támogató stratégiát építenünk, hogy az EVP lokális értékeivel minden kolléga tudjon azonosulni. A fenntarthatósághoz elengedhetetlen szempont volt, hogy a munkavállalói élmény, az első napok tapasztalata, a toborzó események, a munkáltatóimárka nagykövet program, a közösségi toborzás és a HR kommunikáció felpezsdítésével biztosítsuk a stratégia fenntarthatóságát.

  • Partner: NN Biztosító Zrt.
  • Szektor: Biztosítás
  • Magyar piaci jelenlét: 20 éve
  • Nemzetiség: Holland
  • Létszám: 1200
  • Lokáció: Az organizáció lefedi az egész országot, Budapesti központ
  • Projekt időtartama: 2018 január – 2019 február

2018. január

Megkérdeztük és megértettük a vezetőket, hogy nekik mire van szükségük, ők mit várnak a stratégiától illetve szerintük az hogyan tudja szolgálni az üzleti célokat.

2018. február

Átfogó kutatásunk során összehasonlítottuk az NN célcsoportjának eredményeit a munkavállalók eredményével, ennek nyomán alakítottuk ki a stratégia főbb lépéseit. A minta földrajzilag és karrier inspirációk, szakmák szerint is kifejezetten széles volt, ennek megfelelően különböző eredmények születtek, végül 5 szegmenst tudtunk meghatározni. Kevés dologban egyeztek az igényeik, vágyaik – viszont a munkahelyi hangulat, atmoszféra, közösségi élet és olyan céges platformok (események, közösségi média csatornák, közösségi terek) különösen fontos helyet foglalnak el minden megkérdezett mindennapjában.

2018. április

A kutatásból kieső igényekre reagálva megteremtettük a környezetet arra, hogy a földrajzi távolságok ellenére a kollégák kapcsolatot építsenek, sőt inspirálják egymást – így jött létre az NN Inspire day, egy teljes napnyi workshop inspirációs előadókkal, és Storytelling tréninggel.

A potenciális munkáltatói márka nagykövetek bevonzásának érdekében az előkommunikáció minden egyes lépést egy kis extra sparkle-el kellett támogatnunk. A következő módokon találkozhattak a kollégák az eseménnyel:

  • NN Inspire Library installáció, egyedi külsővel
  • 122 inspiráló könyv
  • 300 Inspire Note könyvjelző, amire bárki felírhatja, őt mi inspirálja
  • 20 A3-mas poszter az irodában belső hírlevél, amiben meghívásra kerültek a munkatársak, biztosítva, hogy ő maguk dönthetik el, szeretnének-e részt venni az eseményen, vagy sem.

Végül 104 részvevő kollégából 30 megosztotta saját történetét, miután bátorságot merítettek az előttük felszólaló TEDx előadók és vezetőik inspiráló sztorijából.

2018. július

Ekkorra már pontosan láttuk, hogy milyen élmények meghatározóak a szervezetben ha employee experience-ről beszélünk, ezért, hogy támogassuk a HR-t és a vezetőket, a legfontosabb pontokat vizuálisan is megjelenítettük, majd elhelyeztük az irodájukban. A legfontosabb pontokat vizuálisan is megjelenítettük és most is ott díszeleg a HR iroda falán a 12 méter hosszú NN Employee Experience térkép.

Megvalósítás

2018. április

A megvalósítás szakaszában a következő pontok kerültek fő fókuszba:

  • a munkavállalói élménypontok fejlesztése
  • A toborzó csatornák kiépítése összpontosítva az online és közösségi média csatornákra
  • Igényekre szabott és proaktív HR kommunikációs stratégia felépítése

2018. július

Elindult a karrier fókuszú Facebook oldal annak érdekében, hogy hiteles információkat tudjuk közvetíteni a vállalatról és ezzel párhuzamosan bevonzzuk a Y és Z generáció munkavállalóit, az NN fő célcsoportját. A hitelesség és mérhetőség érdekében a meglévő stock fotók helyett saját fotógyűjteménnyel és az ambassadorok bemutatásával kísérleteztünk, hogy megtaláljuk pontosan azokat a történeteket, azt a hangot, ami aztán a személyességével, hitelességével könnyűszerrel közvetíti üzeneteinket közönségünkhöz. Meghatároztuk az oldal működési kereteit:

  • hétre előre megtervezett kontent mátrix
  • a tartalom 80%-20% szabálya, ahol maximum 20% az álláshirdetés
  • hashtag policy és gondosan válogatott emoji szelekció, personákra szabva

2018. november

Miből áll a tartalom a közösségi oldalon? Fontos alapköve az nagykövetekkel készült videó és fotó anyag. Ezek az NN Inspire Day nyomán születtek – megkértük a munkatársakat, hogy ne csak kollégáinknak, de immár az egész világnak meséljék el történetüket. Négy egész napos forgatás alatt segítettük őket – Storytelling Tréner, forgatókönyv és egymás támogatása állt rendelkezésükre, hogy aztán tényleg hiteles történetek jelenjenek meg a vizuális anyagokon.

2019. február

Az elkészült anyagokat közösen néztük meg, egy mindenki számára nyitott – de a nagykövetek számára VIP minőségű – rendezvényen, pattogatott kukoricával és üdítővel a kezünkben.

HOVÁ JUTOTTUNK?

A kiindulóponthoz képest 104 inspirált résztvevővel 30 inspiráló történettel és 17 videóval később egy csapat elkötelezett, motivált és aktív munkáltatóimárka nagykövet közvetíti a célcsoportunk felé, hogy milyen az NN-nél dolgozni – hitelesen, kézzel foghatóan és nem utolsó sorban eredményesen. Az első negyedévben az oldal több, mint 130.000 felhasználóhoz jutott el és több mint 510.000 ember látta a nagykövetekkel készült videókat. A HR kommunikáció hatékonyabb, relevánsabb lett. Ennek is köszönhetően az NN hivatalosan is egy díjnyertes munkáltatói márkával rendelkezik: HR Komm Awardon shortlistre került, emellett Szerethető Munkahelyek Díj 2018Top Employer 2018 MagyarországMPRSZ bronz minősítés és 20.000 szavazat alapján a Top 10 “Dolgoznék itt” díj büszke tulajdonosa.

ÜZLETI EREDMÉNYEK

A gondos előkészítés, megfontolás és tervezés után a szervezet világosan látja az elért eredményeket. Azt, hogy a nagykövet közösség nem csupán a Facebook, vagy bármilyen külső kommunikációt szolgálja, de egy belső, elkötelezett közösséget épít, ami nem csak tagjaira, de a többi kollégára is hatással van. Azt, hogy szép számokban mérjük az employer brandinget, hogy az NN Inspire events NPS értéke +63. Az elfogadott állásajánlatok száma 50%-al nőtt, a megújított toborzási folyamatok részeként az ajánlatok jóváhagyási ideje hétről 1,8 hétre csökkent. Saját toborzási csatornák elindításával releváns és hiteles kommunikációval nem csak elérjük, de meg is szólítjuk a célcsoportunkat.

Dolgozzunk együtt

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.