Mazars: Adj hozzá! – Közös történeteink ereje

ADJ HOZZÁ! – KÖZÖS TÖRTÉNETEINK EREJE-sikeres employer branding stratégia a storytelling eszközével

Integrált Employer Branding stratégia felépítése és céljai

A Mazars-al közös munkánk során fő célunk az volt, hogy hangot adjunk a cégben rejlő értékeknek egy big4-októl hangos munkaerőpiacon. Szerettük volna megmutatni, milyen a valódi Mazars élmény szakmai és emberi szemszögből a storytelling eszközével.

108 fővel végzett belső kutatásunkból kiderült, hogy a kollégák az egyik legnagyobb értékként azt tekintik, hogy egyéni hozzájárulásuk van a szervezethez, részt vehetnek a folyamatok kialakításában és az ügyfelekre is hatással lehetnek. Az erős szakmaiság mellett barátságos, nyitott közegben dolgozhatnak a munkavállalók, ahol nagy hangsúlyt kap a fejlődés, az elismerés és a támogatás. A kollégák olyan helynek látják a céget, ahol a személyüknek emberileg és szakmailag is jelentős hatása lehet. Így született meg az Adj hozzá! program és az a hiteles munkáltatói kommunikáció, amit az értékek köré csoportosítottunk.

  • Partner: Mazars Kft.
  • Szektor: Pénzügyi tanácsadás
  • Magyar piaci jelenlét: 29 éve
  • Nemzetiség: Francia
  • Létszám: 150
  • Lokáció: Budapest
  • Projekt időtartama: 2019 március – 2019 december

Fókuszterületek:

Az Adj hozzá! program keretein belül a következő fókuszterületekkel foglalkoztunk:

 értékek feltárása és kommunikációja,
 lokális tartalmak készítése, ambassadorok bevonásával,
 külső kommunikáció egységesítése, modernizálása és lokalizálása az értékek mentén,
 belső kommunikáció rendszeresítése és strukturálása,
 csapatok és szakterületek bemutatása a közös történetmesélés erejével,
 munkavállalói élménypontok fejlesztése és munkáltatói márka stratégia felépítése mind kívülre, mind belülre

3 fő érték:

A bevonzás mellett a megtartásra és a munkavállalói elköteleződésre is nagy hangsúlyt fektettünk, így külső és belső kommunikációra egyaránt fókuszáltunk. Célunk az volt, hogy olyan értékeket hangosítsunk ki kifelé, amiket a kollégák magukénak éreznek és amit gyakorlati példákkal is alá tudnak támasztani.

Ez a három fő érték kutatásunk alapján, a következő lett:

Hogyan jutottunk el idáig?

2019. április : kvalitatív + kvantitatív kutatás

A szervezeti diagnózis és megtapasztalt értékek kapcsán megkérdeztük és megértettük a vezetőket, hogy nekik mire van szükségük, mit várnak a stratégiától. Megnéztük, hogyan tudja támogatni az employer branding az üzleti célokat.
Kvalitatív és kvantitatív kutatásra egyaránt sor került 108 kolléga bevonásával. Csapatokkal és vezetőkkel külön-külön beszélgettünk a szervezetről, fókuszcsoportos interjúk keretein belül. 

2019. június-július: lokalizált EVP, Ambassador közösség

A kollégáink visszajelzése alapján megfogalmaztuk a lokalizált munkáltatói értékígéretünket, ami megkülönböztetővé tesz minket a piacon. A cég értékeit hangsúlyozva, megszületett az “Adj hozzá!” szlogen. 

A kutatás eredményeire támaszkodva felépítettük az éves employer branding stratégiánkat, melynek fókuszpontjait kollégáink visszajelzései alapján választottuk meg.

Létrehoztuk a Mazars ambassador közösséget. Segítségükkel új, lokalizált álláshirdetéseket és belsős tartalmakat készítettünk. Ambassador WS keretein belül meghallgattuk kollégáink ötleteit és javaslatait a kialakított stratégiánkról. 

2019 augusztus – szeptember: kollégák aktivizálása

Annak érdekében, hogy megmutassuk a csapatmunka és a támogató közeg erejét, meghirdettük a Mazars Adj hozzá challenge-t a kollégák között. A challenge-ben minden csapatnak el kellett készítenie egy közösen elért sikeres projektjük forgatókönyvét, amit később videóra vettünk egy egységes koncepció szerint. 


Belsős célunk az volt, hogy aktivizáljuk a kollégáinkat az employer brand awareness növelésében és kihangosítsuk a piac felé, hogy a Mazars kevésbé az individuális, törtető közeget képviseli. Emellett célunk volt az elköteleződés és a csapatbüszkeség növelése is. 

2019. október: Mazars + TE Storytelling day

Az Adj hozzá challenge, egy egész napos storytelling tréninggel folytatódott. A program keretén belül segítettük 49 résztvevő szakmai történetmesélésének elsajátítását, történetmesélési- és vizuális tréninggel. 
A nap második felében a csapatok az előzetesen már kitöltött csapatos történeteikkel dolgoztak, és véglegesítették annak videós forgatókönyvét a külsős tanácsadók segítségével. A videókhoz montázsok és art boardok is készültek, ezzel is segítve a kreatív videók megvalósulását egy egységes koncepció mentén.

Olyan videókat szerettünk volna, amelyek kifejezetten a kívánt célcsoportot szólítják meg, így szándékosan használtunk néha olyan szakzsargont,#-et, amit csak a szakmabeliek értenek. 

2019. október: 2 nap, 49 résztvevő, 8 videó

Hosszas előzetes felkészülés után és a storytelling tréningen elkészült forgatókönyvek véglegesítése után, 2 forgatási nap alatt 49 résztevővel forgattunk le 8 videót, amelyekben bemutattuk a csapatok szakmai impact-jét. 

A forgatás megszervezése hatalmas munkát igényelt HR oldalról, hiszen naponta 24-25 kollégát kellett kamera elé ültetnünk, mindenki időbeosztásához, ügyfél meetingjéhez és egyéb elfoglaltságához igazodva. Emellett mindenkit olyan módon, formában és szöveggel szerettünk volna kamerára venni, ami az alany szerint is hiteles, így minden forgatást még megelőzött egy rövid felkészítés és szöveggyakorlás.

Nagyon örültünk annak, hogy a Mazars vezetőségi tagjai is maximális erőbedobással vettek részt a projektben és szuperül alakítottak a videókban is. 

2019. november: elérések növelése

A challenge keretein belül, egy versenyt is hirdettünk ki, miszerint a legnagyobb elérést hozó videó csapattagjai egy közös utazást nyerhettek egy külföldi Mazars irodába – ez pedig kellően nagy motiváló erőnek bizonyult a szervezetben, a videókban való aktív részvételben.

Az, hogy nem csak a csapatok, de a departmentek is versenyeztek egymással, nagyobb szinten összekovácsolta az egyes részlegeket. Az elkészült videókat Facebookon launcholtuk, a Mazars in Hungary Facebook oldalon.  Az eléréseket mind organikus úton értük el, kollégáink megosztásainak és aktivitásának köszönhetően.

Eredmények:

Az Adj hozzá challenge megkoronázásaként, a karácsonyi vacsorán Oscar díjátadót tartottunk, ahol a filmek levetítése után díjaztuk a nyertes csapatokat (1-3.) és egyéni meglepetés kategóriákban, a filmcsillagainkat is.  A nyeremények között szerepelt utazás, IMAX mozi és VIP mozi is. 

Célunk az aktivizálás és az employer brand awareness növelése, meghozták a kívánt eredményt: sikerült kihangosítanunk az értékeinket és megmutatni magunkat egy hirdetésektől zajos piacon – mindezt hitelesen, csapataink, kollégáink sikertörténeteivel a storytelling eszközén keresztül.

Az Adj hozzá! challenge projektünket 2020-ban a HR Komm Awardon a zsűri átfogó Employer Branding kategóriában ezüst minősítéssel díjazta

Dolgozzunk együtt

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.