Brandfizz

„Olyan prezentációt érdemes leadni, mint amit a vállalati felsővezetőknek mutatnánk be…”

Prezentálás munkahelyen

Közeleg a legrégebbi és legnagyobb hazai HR-kommunikációs megoldások versenye, a HRKOMM AWARD, melyet idén hetedik alkalommal rendezünk meg. Korábbi zsűritagjaink segítségével idén megújítottuk a kategóriarendszert, frissítettük az értékelési szempontokat és új, elismert szakmai bírálók is várják pályázataitokat. Most pedig hoztunk néhány tippet online zsűritagjainktól, melyek segíthetnek abban, hogy minél esélyesebb és sikeresebb pályázatokat tudjatok benyújtani. Horváth Ádámmal, a Brandfizz Chief Sparkle Offizzerével és az Európai Employer Brand Szövetség elnökségi tagjával készült interjúnk és az ő tanácsai következnek a versennyel kapcsolatban.

Az eredeti interjú a HRPWR felületén jelent meg.

Horváth Ádám, Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség

Hogyan értékeled az elmúlt időszakot Magyarországon a HR oldaláról?

Ha szabad a kérdést közelítenem a verseny tematikájához, akkor hadd idézzem ide az Universum 2023-as trendriportját, amit közel 2000 nemzetközi HR vezető töltött ki néhány hónapja. Az adatok azt mutatják, hogy a HR kommunikáció virágkorát éli, soha nem volt még ekkora fókusz azon, hogy a vállalatok munkáltatói márkája mennyire eredményes. 

Az Universumnál a munkáltatói márka jelentőségének 11 százalékpontos növekedését mérték, ami a legmagasabb érték a felmérés történetében. Továbbá a világ legvonzóbb munkaadói stratégiai szinten kezelik az employer brandinget és ezzel megelőzik a versenytársaikat, ill. jobb üzleti eredményeket érnek el. (Forrás: The Rising Importance of Employer Branding in 2023, Universum, 2023. június)

Aki ma döntéshozó HR-es, nem teheti meg, hogy nem foglalkozik kiemelten a munkáltatói márkájával. Hamarosan ezzel kapcsolatban publikáljuk Employer Branding Compass felmérésünk eredményeit, ami reményeink szerint iránytűként segíti a hazai szakembereket, vezetőket munkáltatói márka területen.

Mit gondolsz, milyen kihívások előtt áll jelenleg a HR szakma?

5-10 évvel ezelőtt még egészen másról beszéltünk, amikor employer branding volt a téma. Akkoriban az volt a kérdés, hogy

❓ Mi ez pontosan?

❓ Mire jó a munkáltatói márka?

❓ Kell-e egyáltalán?

Ma pedig már olyan témákra ad választ ez a szakma, mint pl.

???? Mekkora az ideális employer branding büdzsé?

???? Hogyan működik jól #MunkáltatóiMárka területen a HR és a marketing?

???? Milyen ROI várható egy toborzási aktivitás során, ha erős a cég employer brandje?

A HR kommunikációs szakma folyamatosan nő és fejlődik, a vállalatok belső kommunikációs ill. toborzási marketing eszköztára is villámtempóban erősödik. Érezhető a növekvő elvárás a vezetők részéről és kihívás, hogy erre a szakma hogyan reagál. Egy esetleges megoldásnak látom, hogy rengeteg helyen már board szintre riportál az employer branding, sokszor önmagában ez a riportútvonal döntés is katalizálhatja a téma fejlődését a cégen belül.

Ma már nincs olyan jelentős munkaadó Magyarországon, aki ne kezelné kiemelt fókuszként a munkáltatói márka témakörét és a középmezőny is szépen zárkózik fel a legvonzóbb vállalatokhoz. 

Mely kiemelt HR kommunikációs megoldás az, amelyet te vagy az általad képviselt vállalat az elmúlt egy évben elért?

Ahogy az előbb aláhúztam, azt tapasztaljuk a Brandfizzben, hogy a legvonzóbb munkaadók gyorsan felzárkóztak a nemzetközi élvonalhoz employer brandingben. Integrált employer brand stratégiák épülnek, nem csak egyszerű kampányokban gondolkodnak a cégek. A kiemelkedően jó munkaadók között van olyan is, aki világszinten is elismeréseket zsebelt be munkáltatói márka aktivitásai miatt. Példaként a Thermo Fisher Scientific budapesti site-jának Employer Brand Management Award arany díját mindenképpen megemlíteném, hiszen az egész hazai szakma számára szereztek elismerést. Nagy öröm a számunkra, hogy ebben a folyamatban partnerek lehetünk. 

A magyar munkáltatói márka tudás versenyképes határainkon túl is, októberben 270 nemzetközi szakember tanulta hazai esettanulmány alapján az EVP lokalizáció folyamatát a World Employer Branding Day-en Lisszabonban. De az sem titok, hogy egyre több nemzetközi megbízás találja meg a magyar ügynökségeket, ami mindenképpen örömteli folyamat. Sokan meglepődnek, amikor megtudják, hogy egyes nemzetközi top márkák globális színtéren használt employer brand anyagai valójában a Szent Gellért tér 3. szám alatt készülnek, Brandfizzes offizzerek munkájaként. 

Zárásként pedig az AI alapú fejlesztéseket említeném. Már érkeznek a jelentkezők arra a hazai toborzási kommunikációnkra, aminek a kreatívjait mesterséges intelligencia tervezte és rajzolta meg egy IT területre fókuszáló partnerünk számára. Onboarding folyamatot támogató digitális eszközünk szintén AI alapon épül. 

Ez már nem a jövő, hanem a jelen. Izgalmas idők elé nézünk mindannyian.

Mit tanácsolnál a pályázóknak?

A pályázatok sikere egyre inkább az aktivitások mérhetőségén, üzleti eredményekben kifejezhető hatékonyságon túl is múlik, látványos kreatívokkal kiegészítve. A Brandfizz csapatánál naponta ezekre a tényezőkre összpontosítunk, ami a zsűriben is magas pontszámot jelent az eredmények valódisága miatt. Egy HRKOMM pályázati anyag esetében javaslom, hogy olyan prezentációt érdemes leadni, mint amit a boardnak, vállalati felsővezetőknek mutatnánk be, beleértve a CEO-t és a pénzügyi vezetőt is.

Mi a számodra legfontosabb szempont a zsűrizés során?

Az Európai Employer Branding Szövetség elnökségi tagjaként szerencsére eljutnak hozzám a jelentős nemzetközi pályázatok díjnyertes anyagai, valamint közvetlen kapcsolatunk van a globális employer branding szakma legjobb szakembereivel. Ezen a szemüvegen keresztül értékelem a HRKOMM pályázatokat is. 

Az utóbbi években örömmel láttam, hogy a legjobb magyar munkáltatói márka aktivitások elértek a nemzetközi élvonalba. 2023-ben egy nyertes HRKOMM pályázatnak mérhető módon kell hatást gyakorolnia a jelölt-, újbelépő-, és/vagy munkavállalói élményre, valamint erős digitális eszközhasználatot kell felmutatni. Azonban ami igazán kiemelkedő a legjobb pályázatokban, az az integrált szemlélet, a koncepció és az üzleti igények hatékony összekapcsolása.

Véleményed szerint mit kell tennie egy pályázónak, hogy a HRKOMM-on arany díjban részesüljön?

Egyértelműen a mérhető eredményeket érdemes kiemelni. Aki arany díjat szeretne elnyerni, annak érdemes egy toborzási kampányban a lájkokon túl a jelentkezők számát, felvettek arányát és üzleti értékét számszerűen megmutatnia. Egy onboarding pályázatnál a próbaidő alatti felmondások számának csökkenése, a teljes szervezetre vetített fluktuáció csökkenése lehet egy ilyen kulcs mérőszám. De ugyanez igaz a megtartásra is: előtte-utána számadatok, egyértelmű ok-okozati összefüggések és a kommunikációs aktivitások pénzügyi megtérülése kiemeli a mezőnyből a legjobbakat. 

Egy aranyérmes HRKOMM versenyanyag olyan, mint egy jó board riport: röviden fogalmaz és az elért számszerű eredményekről szól. Megmutatja honnét-hova jutottunk és mik voltak a sikert okozó eszközeink. A szép kreatívoknak mindig nagyon örül a zsűri, a pontosan számolt ROI-nak még inkább.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.