Brandfizz

Employer Branding-HR szakmától az üzleti stratégiáig

40 országból közel 400 szakember látogatott el Budapestre 2017. április 27-én a World Employer Branding Day alkalmából. A munkáltatói márkaépítés legjelentősebb nemzetközi eseményén előadtak többek között a Facebook, Virgin Media, Brandfizz és a Tommy Hilfiger employer branding szakemberei.

Nem mindennapi élményben lehetett része azoknak, akik az év elsőszámú munkáltatói márka eseményének résztvevői, vendégei voltak. Az Employer Brand International idén is megszervezte a szakma legnagyobb showját, sztárfellépők sorát hozta el a magyar fővárosba. Brett Minchington, a globális munkáltatói márka szakma megmondóembere és egyben a rendezvény megálmodója kiemelte: amióta az employer branding üzleti eredményei egyértelműen láthatóvá és mérhetővé váltak, a cégvezetők világszerte stratégiai szinten kezdték el kezelni a 20 évvel ezelőtt még nem is létező szakmát. Ráadásul ma már nem egyszerűen a tehetségek megtalálása jelenti a legnagyobb kihívást. Hanem az, hogy a vállalati kultúrába leginkább illeszkedő jelöltek minél rövidebb idő alatt rendelkezésre álljanak és őket hosszú távon is sikerüljön elkötelezni.

A rendezvény magyar házigazdái nyitóbeszédükben hangsúlyozták: az utóbbi években egyfajta forradalom tapasztalható employer brandingben. Csak azok lesznek képesek lépést tartani a szakma élvonalával, akik innovatív módon és a téma iránti szenvedéllyel közelítik meg a mindennapi kihívásokat. Horváth Ádám (Brandfizz), Zvezdovics Anita (Brandfizz) és dr. Blaski Judit (HVG HR Center) köszöntőjét követően elstartoltak a világszerte ismert márkák vezetőinek előadásai. Elsőként Niel Chivers-t, a Virgin Media Employer Branding és Marketing Mangere osztotta meg gondolatait a nagyérdeművel.

A Virgin Media számára kiemelten fontos az elsőosztályú jelöltélmény, hiszen ez a tehetségek megtalálásának, elkötelezésének és megtartásának kulcsa. Chivers hangsúlyozta: a vállalattal kapcsolatos elvárások és tapasztalások közötti relációs jelet érdemes megfordítani. A valóságban jobb élményt kell adni a jelölteknek, mint amire előzetesen számítanak. Ezt a célt támogatja a Virgin Media VOLT nevű oldala, ahol a kandidálók információt kaphatnak a kiválasztási folyamatukkal kapcsolatban, és a céghez köthető érzelmeik is mérhetők.

Mit üzennek a világmárkák employer brand vezetői?

Niel után Caoimhe Stephard állt a Corvin Mozi hatalmas kivetítője elé. Napközben számos alkalommal említésre került az employer branding és a social media kapcsolata. A Facebook EMEA Employer Brand Managerétől elsőkézből kaphattunk tippeket a munkavállalói élmény színesítésére. A jövő a vizuális tartalmaké, hiszen globális nyelvként bárki számára érthetővé válik az üzenet. Mind a 360 fokos videók, mind a kiterjesztett valósággal kapcsolatos fejlesztések beépíthetők a márkaismertséget növelő folyamatokba. Ezek szerepe az elkövetkezendő években tovább fog erősödni.

Sok érdeklődőt vonzottak a szekcióelőadások is, ahol globális brandek szakembereitől a legfrissebb munkáltatói márka praktikák ellesésére is alkalom nyílt. A budapesti World Employer Branding Day 2017- en képviseltette magát a LinkedIn, KPMG, Heineken, Ferrero és a Swarovski, hogy csak a legnagyobb márkákat említsük. Záró előadásában Lindsay Ross, a Tommy Hilfiger Global Employer Branding & Internal Communications igazgatója emlékeztetett: a HR szakma egyik kihívása, hogy a fogyasztói és a munkáltatói márka közötti határvonal elmosódott. Egy olyan vállalat, amely a küldetése által vezérelt hosszú távon is képes lesz lojális munkavállalókat a csapatában tudni.

Záróakkordként Brett Minchington, az Employer Brand International nevében megköszönte a magyar szervezőcsapat eredményes munkáját. Kiemelte, hogy a Brandfizz Employer Branding meghatározó szerepet fog betölteni az elkövetkező években is ezen a piacon. A magyar vállalatok számára Horváth Ádám és Zvezdovics Anita jelenthetik a kapcsolódási pontot a világ legfrissebb employer branding tudásához. Az alapítók üzleti eredményekre fókuszáló szemlélete pontosan egybevág a nemzetközi színtéren tapasztalható trendekkel.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.