40 országból közel 400 szakember látogatott el Budapestre 2017. április 27-én a World Employer Branding Day alkalmából. A munkáltatói márkaépítés legjelentősebb nemzetközi eseményén előadtak többek között a Facebook, Virgin Media, Brandfizz és a Tommy Hilfiger employer branding szakemberei.
Nem mindennapi élményben lehetett része azoknak, akik az év elsőszámú munkáltatói márka eseményének résztvevői, vendégei voltak. Az Employer Brand International idén is megszervezte a szakma legnagyobb showját, sztárfellépők sorát hozta el a magyar fővárosba. Brett Minchington, a globális munkáltatói márka szakma megmondóembere és egyben a rendezvény megálmodója kiemelte: amióta az employer branding üzleti eredményei egyértelműen láthatóvá és mérhetővé váltak, a cégvezetők világszerte stratégiai szinten kezdték el kezelni a 20 évvel ezelőtt még nem is létező szakmát. Ráadásul ma már nem egyszerűen a tehetségek megtalálása jelenti a legnagyobb kihívást. Hanem az, hogy a vállalati kultúrába leginkább illeszkedő jelöltek minél rövidebb idő alatt rendelkezésre álljanak és őket hosszú távon is sikerüljön elkötelezni.
A rendezvény magyar házigazdái nyitóbeszédükben hangsúlyozták: az utóbbi években egyfajta forradalom tapasztalható employer brandingben. Csak azok lesznek képesek lépést tartani a szakma élvonalával, akik innovatív módon és a téma iránti szenvedéllyel közelítik meg a mindennapi kihívásokat. Horváth Ádám (Brandfizz), Zvezdovics Anita (Brandfizz) és dr. Blaski Judit (HVG HR Center) köszöntőjét követően elstartoltak a világszerte ismert márkák vezetőinek előadásai. Elsőként Niel Chivers-t, a Virgin Media Employer Branding és Marketing Mangere osztotta meg gondolatait a nagyérdeművel.
A Virgin Media számára kiemelten fontos az elsőosztályú jelöltélmény, hiszen ez a tehetségek megtalálásának, elkötelezésének és megtartásának kulcsa. Chivers hangsúlyozta: a vállalattal kapcsolatos elvárások és tapasztalások közötti relációs jelet érdemes megfordítani. A valóságban jobb élményt kell adni a jelölteknek, mint amire előzetesen számítanak. Ezt a célt támogatja a Virgin Media VOLT nevű oldala, ahol a kandidálók információt kaphatnak a kiválasztási folyamatukkal kapcsolatban, és a céghez köthető érzelmeik is mérhetők.
Mit üzennek a világmárkák employer brand vezetői?
Niel után Caoimhe Stephard állt a Corvin Mozi hatalmas kivetítője elé. Napközben számos alkalommal említésre került az employer branding és a social media kapcsolata. A Facebook EMEA Employer Brand Managerétől elsőkézből kaphattunk tippeket a munkavállalói élmény színesítésére. A jövő a vizuális tartalmaké, hiszen globális nyelvként bárki számára érthetővé válik az üzenet. Mind a 360 fokos videók, mind a kiterjesztett valósággal kapcsolatos fejlesztések beépíthetők a márkaismertséget növelő folyamatokba. Ezek szerepe az elkövetkezendő években tovább fog erősödni.
Sok érdeklődőt vonzottak a szekcióelőadások is, ahol globális brandek szakembereitől a legfrissebb munkáltatói márka praktikák ellesésére is alkalom nyílt. A budapesti World Employer Branding Day 2017- en képviseltette magát a LinkedIn, KPMG, Heineken, Ferrero és a Swarovski, hogy csak a legnagyobb márkákat említsük. Záró előadásában Lindsay Ross, a Tommy Hilfiger Global Employer Branding & Internal Communications igazgatója emlékeztetett: a HR szakma egyik kihívása, hogy a fogyasztói és a munkáltatói márka közötti határvonal elmosódott. Egy olyan vállalat, amely a küldetése által vezérelt hosszú távon is képes lesz lojális munkavállalókat a csapatában tudni.
Záróakkordként Brett Minchington, az Employer Brand International nevében megköszönte a magyar szervezőcsapat eredményes munkáját. Kiemelte, hogy a Brandfizz Employer Branding meghatározó szerepet fog betölteni az elkövetkező években is ezen a piacon. A magyar vállalatok számára Horváth Ádám és Zvezdovics Anita jelenthetik a kapcsolódási pontot a világ legfrissebb employer branding tudásához. Az alapítók üzleti eredményekre fókuszáló szemlélete pontosan egybevág a nemzetközi színtéren tapasztalható trendekkel.