Hogyan ahtákony a kommunikáció a COVID-19 idején social felületeinken?

A megváltozott helyzet mindenkit kihívások elé állított. Kilencedik webinarunkban Zvezdovics Anita, a Brandfizz Chief Fizz Offizzere elhozta azon cégek gyakorlatait, akik sikeresen vették az akadályokat és mutatták meg az elkötelezettségüket az emberek iránt, miközben garantálják a biztonságot. LIVE bejelentkezésünkben konkrét példákat találhattok, amelyek a külső, illetve belső kommunikáció esetében nagyon jól alkalmazhatók annak érdekében, hogy a cég pozitív reputációja megmaradjon, a kollégák bizalma pedig növekedjen.

A social media felületeken megjelent tartalmak ebben az időszakban kiemelten befolyásolják a cég reputációját. Hogyan reagálunk a helyzetre? Mire figyeljünk a kommunikáció során? Milyen üzeneteket kommunikáljunk nyilvános online felületeinken? Ezekre a kérdésekre adott válaszaink mind-mind befolyásolják, hogy „miből fogunk főzni” a következő fél-, egy évben.

Strukturáltság, tervezhetőség, megbízhatóság

Bár az online toborzási hatékonyság most nem minden cég esetében jelent fókuszterületet, az online kommunikáció nem halkulhat el. A Brandfizznél ügyfeleink esetében content mátrixokban gondolkodunk és dolgozunk. Létrehoztunk egy, a COVID-19 idején használható „megváltozott” content mátrixot. Ebben a mátrixban olyan témák szerepelnek, amelyek a célcsoport számára a pandémia kapcsán is érdekesek lehetnek. Ezeken keresztül befolyásolhatjuk, milyen kép alakul ki cégünkről a potenciális új kollégákban, a meglévő kollégáinkban. Az emberek kíváncsiak, hogyan reagálunk a pánikra – reagáljunk megfelelően!

A kommunikáció nem szűnt meg, csak átalakul

Az elmúlt hetekben egy globális felmérés során kérdezték meg a cégek vezetőit, mi lenne az  a három szó, amit szeretnének, ha a célcsoportjuk eszébe jutna a COVID után. Míg a lockdown előtt főleg az üzleti célok, agilitás voltak a legnépszerűbb kifejezések, mára a COVID hatására a gondoskodás lett a legfontosabb. Fontos, a vezetők felismerték (ha eddig ez még nem történ meg), hogy a humánus, emberi értékek milyen kiemelten fontosak egy cég működésében.

Annak érdekében, hogy ne Indexen, kritikaként olvassunk a cég helyzetkezeléséről – ahogy az az elmúlt időszakban több magyarországi vállalattal is megtörtént – proaktívan figyeljünk oda a kommunikációnkra. A legfontosabb célunk, hogy célcsoportunkban a cégünk felé való bizalmat növeljük és fenntartsuk. Megosztunk veletek pár példát, ha pedig még több tartalomhoz szeretnétek inspirációt gyűjteni, nézzétek meg LIVE bejelentkezésünket! 

#Thankyou – Személyes köszönet

A Barilla Group, akiknél Olaszországban a lockdown alatt is folyt a munkavégzés, kommunikációjukban név szerint köszönték meg kollégáiknak a munkát. Ügyfelünknél, a GrandVisionnél (Vision Express, Ofotért) már a járvány kitörése előtt is szerves részét képezte vállalati értékeiknek a törődés – employer branding stratégiájuk elnevezése is a We Care Program nevet kapta. Nem változott ez a járvány idején sem, sőt, még nagyobb hangsúlyt kapott. Az ő esetükben is találunk példát a személyes köszönetnyilvánításra.

#Keepgoing – Számíthattok kollégáinkra

Business goes on! Megtettünk a kollégánk védelme érdekében mindent, továbbra is számíthatnak ránk ügyfeleink. Home Office-ból, vagy terepen, jelezzük ügyfeleink felé is, hogy elérhetőek vagyunk. Ügyfelünk, a H1 Systems szintén „pinned post”-ban rögzítettük Facebookon illetve a weboldalon is az információt ezzel kapcsolatban. Ha pedig kommunikáltuk, hogyan működünk tovább, kommunikáljuk azt is, milyen óvintézkedéseket tettünk meg a kollégák érdekében – hiszen a projektek nélkülük nem működhetnek.

#Recruitingfromhome – A toborzás otthonról is folytatódik

Sajnos a leépítések nem ritkák, azonban vannak cégek, akik a megváltozott helyzetben is folytatják a toborzásukat. Érdemes megmutatni a külső kommunikációban, hogyan toborzunk. A jelentkezők nyugalmát erősíti, ha látják, hogy a felvételi folyamatok nem álltak le, van lehetőség a céghez pályázni.

A Toray Hungary esetében szintén „pinned post”-ban kommunikáltuk, hogy a toborzási folyamataik nem álltak le, csak átalakultak. Fontos ez egy olyan cég életében, aki jelenleg is a bővülésre koncentrál.

Ügyfelünknél az EY-nál az elmúlt egy hónapban 7 jobinart szerveztünk és bonyolítottunk le, amelyek során több, mint 160 regisztrált jelentkezőnk volt. Az egyetemspecifikus jobinarokon olyan kollégák beszéltek a diákoknak, akik maguk is az adott egyetemen végeztek. Fontos, hogy a jelöltek tudják, kanapéjukról is beindíthatják a karrierüket!

Videós tartalmak

Ne feletjstük el a tartalom mellett azt sem, hogy a figyelemfelkeltő technológiákat továbbra is alkalmazhatjuk! Ügyfelünk, a H1 Systems esetében összefoglaló videóban kommunikáltuk, milyen aktivitásaik voltak az elmúlt 2-3 hónap leforgása alatt. A videó szépen összefoglalja, hogyan támogatták a kollégákat, milyen óvintézkedéseket tettek, de kitér a CSR-ra és az ügyfélprojektekre is.

https://www.facebook.com/h1systems/videos/2759107710984081/

#Afterlockdown – Az élet megy tovább, számítunk és vigyázunk egymásra

Az Audi Hungária már május elején azon dolgozott, hogyan térjenek vissza kollégáik a gyártásba. Ennek megfelelő óvintézkedéseiket időben kommunikálták.

Arról pedig, hogy mit kell mindenkinek tudni a reboardingról, Horváth Ádám, a Brandfizz Chief Sparkle Offizere fog beszélni csütörtöki bejelentkezésünkben.

Ha tetszett a cikk, vagy kíváncsi vagy, hogy van-e csirke a Brandfizz irodai sütőjében nézd meg ezt a videót és oszd meg azokkal akiket érdekelhet!

Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

[/ms_column][/ms_row]

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.