Reboarding – Amit mindenkinek tudnia kell a visszatérés kapcsán (employer branding szempontok)

A kijárási korlátozások feloldásával a cégek ráfordultak az irodába való visszatérés előkészítésére. Ebben a helyzetben számtalan kérdés merül fel a HR területen dolgozókban és az employer branding esetében is.

Mire kell figyelnünk, ha employer brandingről beszélünk a visszatérés után?  Milyen a biztonságos munkahelyi visszatérés? Hogyan tartsuk be az egészségügyi szempontokat? Milyen a sikeres és hatékony belső kommunikáció ebben az időben? Mit érdemes tenni employer branding területen? Mi a menedzsment és a vezetők feladata, ha szóba jöna  visszatéréskor az employer branding? Hogyan tegyük elkötelezetté a kollégákat ebben az időben és mi az értékeink szerepe? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ Horváth Ádámmal, a Facebook LIVE sorozatunk záró bejelentkezésén.

Hat témakörben gyűjtöttük össze azt a 33 szempontot (köztük employer branding témában is), amelyeket érdemes végig gondolni a visszatérés előtt. A vezetők számára a fennálló helyzet egy nagyszerű lehetőség arra, hogy az aktivitásokat, belső kommunikációt összehangolják a vállalat értékeivel, az EVP-kkel. Ezek mind employer branding megoldások, amelyeket alkalmazni lehet. Letölthető segédanyagunk ennek a 6 témakörnek az áttekintésében, esetleges bővítésében, valamint az értékekkel való összehangolásban segít.

Egészséges munkahely – mit tegyünk?

A korlátozások feloldása mellett természetesen megmaradtak bizonyos személyes higiéniát is támogató szabályozások. Vonatkoznak ezek a munkahelyre is. A 1,5 méteres távolság betartása, rendszeres fertőtlenítés, takarítás, kézfertőtlenítők kihelyezése elengedhetetlen. Az alapvető eszközök beszerzése mellett természetesen vannak cégek, akik segítséget tudnak nyújtani akár a hőkamerás beléptetésben, illetve a légkondícionálók fertőtlenítésében is, innovatív megoldásaikkal. Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció – a rendszeres tájékoztatás elengedhetetlen a bevezetett intézkedésekkel kapcsolatban.

Biztonságos működés – hogyan?

A kollégák számára segítség, ha összefoglaljuk a policy-t arra vonatkozóan, milyen az elvárt, biztonságos magatartás az irodában (maszk viselése, kézfogás, szokásaink, stb), akár munkakörspecifikusan. A beléptetés, kiléptetés rendszerét érdemes kidolgozni, valamint meghatározni érkezési időablakokat is. A policy része kell legyen a közös terek használatának szabályozása, az étkezések megszervezése, valamint az egy légtérben tartózkodók számának maximalizálása is.

Munkaeszközökre vonatkozó változások

A Brandfizz offizzerek esetében felmerült az igény, hogy esetleg az irodai széket / asztalt haza lehet-e vinni a home offizz idejére – ugyanis nem mindenki van berendezkedve a hosszabb távú otthoni munkavégzésre bútorügyileg. Ez remek példa arra, miért lehet szükség a „Home Office kit” kialakítására és beszerzésére. Az irodai munkaállomások átalakítására visszatérés után lehet sor: igény szerint a távolságok növelése lesz a cél. A nap során gondoskodnunk kell a használt eszközök rendszeres fertőtlenítéséről is, illetve egyszer használatos eszközök beszerzéséről is, de szükség lehet a hulladékkezelés megváltoztatására.

Munkaszervezés

Kövessük a fokozatos visszatérés elvét, emellett alakítsuk ki a Home Office policy-t is. Amellett, hogy fokozatosan egyre több napot töltünk bent az irodában, érdemes eleinte kötelező, valamint opcionális home office-ra kijelölt napokat meghatározni. Ennek megfelelően alakítsuk és szervezzük át futó projektjeinket is. Utazásaink, ügyféllátogatások kezelésében mindig kövessük, mi az aktuális szabályozás, de ugyanezt az elvet kövessük a külsős vendégek fogadása esetében is.

Vezetői és belső kommunikáció

Mit sem ér a rengeteg aktivitás, a meghozott intézkedések, a kollégák érdekében bevezetett változások, ha nem tudjuk azokat megfelelően a célcsoport tudtára adni. Ebben játszik rendkívül nagy szerepet a szervezett, tervezett, strukturált belső kommunikáció, amely egy helyre gyűjti az információt. Az employer branding stratégia egyik alapköve a strukturált belső kommunikáció. Fontos a cél: kommunikáljunk őszintén a helyzetről, és adjuk át a jövőképünket vezetőként. Legyünk transzparensek: mi változott az üzleti helyzetben? Hogyan folytatjuk a projekteket? Mit tesz a menedzsment? Mik az előttünk álló lépések? Mi az egyén felelőssége? ezek mind mind olyan kérdések. amelyeket vezetőként meg KELL tudnunk válaszolni.

Ugyanakkor fontos, hogy a kollégák számíthassanak a kommunikáció rendszerességére, a vezetői láthatóságra – a belső kommunikációs calendar kialakítása ebben tud segíteni.

A kommunikáció pedig kölcsönös kell, hogy legyen: biztosítanunk kell a megfelelő felületet a kollégák számára, ahol (akár anoním módon, ha szükséges) vissza tudják jelezni javaslataikat, gondolataikat, ötleteiket.

Elkötelezés

Fizikai és információs szükségleteink mellett fontos, hogy a csapat egységére is fókuszáljunk a reboarding során. Ne felejtsünk el köszönetet mondani! Meg kell találni a cég eszközeit – legyen az day off, prémium vagy tárgyi elismerés. Adjunk visszajelzést vezetőként – a 3+1 keretrendszer ebben hatalmas segítséget nyújt számunkra. Készítsünk munkán kívüli programajánlót, és szervezzünk csapatépítőket, akár coachingot, reziliencia tréninget, de szóba jöhet közös fröccsözés, kávézás, játékok. Egy a lényeg: térjen vissza az életünkbe a szórakozás és az ünneplés is!

A fenti témakörök áttekintése segítséget ad abban, hogy a lehető legprofibb módon szervezzük meg a reboardingot cégünknél. Ne felejtsük el, hogy minden aktivitásunkkal egy lépéssel közelebb vagyunk egy erős, jövőálló employer branding stratégia és koncepció kialakításához és megtartásához.

A nap végén álljunk meg, és gondoljuk végig, miért tesszük mindezt! Kössük össze értékeinket a kollégák védelme érdekében meghozott intézkedéseinkkel, és akkor egészen biztosan nem rólunk szólnak majd a kritikus hírek. Így lesz a cégünk egyre jobb és biztosabb munkahely, ami az employer branding egyik legfőbb küldetése

Bár Facebook eseménysorozatunk véget ért, a European Association of Employer Branding Agencies következő eseményére még tudsz regisztrálni, ne maradj le!

Ha tetszett a cikk, vagy kíváncsi vagy, hogy van-e csirke a Brandfizz irodai sütőjében nézd meg ezt a videót és oszd meg azokkal akiket érdekelhet!

Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.