Rövid távon lehet csak sikeres az a cég, amelynek munkáltatói márkája kizárólag a jelöltek lépre csalását szolgálja.
Mire figyeljenek az álláskeresők? Kutasi Judit készített a témában interjút Zvezdovics Anita és Horváth Ádám employer branding szakértőinkkel. (forrás: HVG Karrier Plusz)
Top 5 tanács álláskeresőknek, hogyan lássanak át a szitán.
Nem csak a kézzelfogható ígéretek számítanak egy-egy cég megítélésénél. Ha nem esnek egybe a vállalat által sugallt értékek a valósággal, a tehetséges pályázók hamar továbbállnak. Jelöltként érdemes nyitott szemmel járni – vallja Zvezdovics Anita és Horváth Ádám employer branding szakember, a Brandfizz alapítói.
- Mit kell tudniuk a fiataloknak az employer brandingről?
Zvezdovics Anita, Partner & Chief Fizz Officer: Alapvetően nem muszáj tudniuk róla semmit. Ahogyan ahhoz sem kell marketing szakértőnek lenned, hogy megvegyél egy telefont. El tudod dönteni, hogy mi az, ami neked fontos: milyen gyors, milyen a felhasználói felülete, mennyi ideig bírja az aksija, milyen applikációk futnak rajta. Ezen információk alapján meghozol egy vásárlói döntést, amivel hosszú távon elégedett leszel, vagy előbb-utóbb csalódsz. Ezért sem szükséges employer branding tudás ahhoz, hogy eldöntsd, hol szeretnél dolgozni.
Ha tudod mi az, ami neked fontos: van home office, díjnyertes irodában töltheted a mindennapjaidat, van ingyen kávé, jók a juttatások, közösségi programok, és a szakma legjobbjai mellett fejlődhetsz.
– Miért jó számukra, hogy egyre többet foglalkoznak ezzel a cégek?
Horváth Ádám, Partner & Chief Sparkle Officer: Sokkal megalapozottabb döntést tudsz meghozni a munkahelyválasztás során. Az employer brandingnek köszönhetően reflektorfény irányul azokra a témákra, amik téged érdekelnek. Már nem csak a kirakatot látod, hanem be tudsz nézni a színfalak mögé is. Ez motiválja a cégeket arra, hogy ne csak egy mézes-mázos marketing kampánnyal azonosítsák az employer brandinget. Az igazán vonzó munkáltatók a toborzáson túl az elkötelezésre és a megtartásra is odafigyelnek. Ezek a cégek már most Integrált Employer Branding Stratégiával rendelkeznek. Náluk, amit az álláshirdetésben megígérnek, azt meg is tapasztalod az ott töltött minden napok részeként.
– Lehet-e tudni, hogy hiteles-e az, amit állít magáról egyik vagy másik cég?
Zvezdovics Anita, Partner & Chief Fizz Officer: Persze. Az új telefonodnál is már az első nap kiderül, hogy az ígéretek beváltak-e. Amikor háromszor befagy napközben, vagy a buli után hazafele lemerül, és nem tudsz taxit hívni. Na, akkor tudod, hogy hazudtak neked és jön a garanciális csere. Ez a munkahelyeken a próbaidő alatti felmondást jelenti. Ahhoz, hogy elkerüld ezt a helyzetet, mára számtalan lehetőség rendelkezésedre áll (pl. HVG állásbörze, social és online felületek, nyílt nap). Így tudsz már a belépés előtt belenézni egy cég mindennapjaiba.
– Hogyan lássanak át a fiatal álláskeresők a szitán?
[success]Öt tanácsot mindenképpen szeretnénk a pályázók figyelmébe ajánlani:
- Állj szóba cégekkel. Kérdezd őket a saját sztorijaikról, és kérj konkrét, személyes példákat az ígéreteikkel kapcsolatban.
- Nézd meg, hogy a cég vezetői ott vannak-e a megjelenésekben, rendezvényeken. Ebből láthatod, hogy Te mennyire leszel fontos nekik.
- Ellenőrizd le a social és online felületek aktivitásait: időszakos kampánytemetőt látsz, vagy rendszeres, hiteles tartalmakat?
- Kövesd őket és figyeld, szoktak-e élőben bejelentkezni. Ebben a formátumban nagyon nehéz mást mutatni, mint ami valójában van.
- Vegyél részt! Ha egy cég lehetőséget kínál, ragadd meg. Menj el az állásbörzére, nyílt napra és a szakmai előadásokra. Minél több helyről informálódsz, annál jobb döntést tudsz hozni![/success]
Ha tetszett a cikk, oszd meg azokkal akiket érdekelhet!
Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!