Employer branding: nem minden arany, ami fénylik?

employer branding

Rövid távon lehet csak sikeres az a cég, amelynek munkáltatói márkája kizárólag a jelöltek lépre csalását szolgálja.

Mire figyeljenek az álláskeresők? Kutasi Judit készített a témában interjút Zvezdovics Anita és Horváth Ádám employer branding szakértőinkkel. (forrás: HVG Karrier Plusz)

Top 5 tanács álláskeresőknek, hogyan lássanak át a szitán.

Nem csak a kézzelfogható ígéretek számítanak egy-egy cég megítélésénél. Ha nem esnek egybe a vállalat által sugallt értékek a valósággal, a tehetséges pályázók hamar továbbállnak. Jelöltként érdemes nyitott szemmel járni – vallja Zvezdovics Anita és Horváth Ádám employer branding szakember, a Brandfizz alapítói.

  • Mit kell tudniuk a fiataloknak az employer brandingről?

Zvezdovics Anita, Partner & Chief Fizz Officer: Alapvetően nem muszáj tudniuk róla semmit. Ahogyan ahhoz sem kell marketing szakértőnek lenned, hogy megvegyél egy telefont. El tudod dönteni, hogy mi az, ami neked fontos: milyen gyors, milyen a felhasználói felülete, mennyi ideig bírja az aksija, milyen applikációk futnak rajta. Ezen információk alapján meghozol egy vásárlói döntést, amivel hosszú távon elégedett leszel, vagy előbb-utóbb csalódsz. Ezért sem szükséges employer branding tudás ahhoz, hogy eldöntsd, hol szeretnél dolgozni.

Ha tudod mi az, ami neked fontos: van home office, díjnyertes irodában töltheted a mindennapjaidat, van ingyen kávé, jók a juttatások, közösségi programok, és a szakma legjobbjai mellett fejlődhetsz.

– Miért jó számukra, hogy egyre többet foglalkoznak ezzel a cégek?

Horváth Ádám, Partner & Chief Sparkle Officer: Sokkal megalapozottabb döntést tudsz meghozni a munkahelyválasztás során. Az employer brandingnek köszönhetően reflektorfény irányul azokra a témákra, amik téged érdekelnek. Már nem csak a kirakatot látod, hanem be tudsz nézni a színfalak mögé is. Ez motiválja a cégeket arra, hogy ne csak egy mézes-mázos marketing kampánnyal azonosítsák az employer brandinget. Az igazán vonzó munkáltatók a toborzáson túl az elkötelezésre és a megtartásra is odafigyelnek. Ezek a cégek már most Integrált Employer Branding Stratégiával rendelkeznek. Náluk, amit az álláshirdetésben megígérnek, azt meg is tapasztalod az ott töltött minden napok részeként.

– Lehet-e tudni, hogy hiteles-e az, amit állít magáról egyik vagy másik cég?

Zvezdovics Anita, Partner & Chief Fizz Officer: Persze. Az új telefonodnál is már az első nap kiderül, hogy az ígéretek beváltak-e. Amikor háromszor befagy napközben, vagy a buli után hazafele lemerül, és nem tudsz taxit hívni. Na, akkor tudod, hogy hazudtak neked és jön a garanciális csere. Ez a munkahelyeken a próbaidő alatti felmondást jelenti. Ahhoz, hogy elkerüld ezt a helyzetet, mára számtalan lehetőség rendelkezésedre áll (pl. HVG állásbörze, social és online felületek, nyílt nap). Így tudsz már a belépés előtt belenézni egy cég mindennapjaiba.

– Hogyan lássanak át a fiatal álláskeresők a szitán?

[success]Öt tanácsot mindenképpen szeretnénk a pályázók figyelmébe ajánlani:

  1. Állj szóba cégekkel. Kérdezd őket a saját sztorijaikról, és kérj konkrét, személyes példákat az ígéreteikkel kapcsolatban.
  2. Nézd meg, hogy a cég vezetői ott vannak-e a megjelenésekben, rendezvényeken. Ebből láthatod, hogy Te mennyire leszel fontos nekik.
  3. Ellenőrizd le a social és online felületek aktivitásait: időszakos kampánytemetőt látsz, vagy rendszeres, hiteles tartalmakat?
  4. Kövesd őket és figyeld, szoktak-e élőben bejelentkezni. Ebben a formátumban nagyon nehéz mást mutatni, mint ami valójában van.
  5. Vegyél részt! Ha egy cég lehetőséget kínál, ragadd meg. Menj el az állásbörzére, nyílt napra és a szakmai előadásokra. Minél több helyről informálódsz, annál jobb döntést tudsz hozni![/success]

Ha tetszett a cikk, oszd meg azokkal akiket érdekelhet!

Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.