Brandfizz

A generációk együttműködésének lehetőségei. Ilyen volt az első Generációk Éjszakája a culTUNEration szervezésében.

Az első Generációk Éjszakáján ült “kerekasztalhoz”, Horváth Ádám (Brandfizz, Chief Sparkle Offizzer), Márton Kata (Praktiker korábbi HR Igazgatója) vállalati oldalról, Baranyai Barna (Z generációs szövegíró, humorista, tartalomgyártó), dr. Surányi Noé (vállalati jogász, TikTok influencer), Bereczki Enikő moderálásával a különböző kultúrák és generációk vállalati összehangolásának témakörében. 

A beszélgetés fő témája a Z generáció és a régebb óta fiatalok igényeit dolgozta fel, a sikeres, hosszú távú együttműködés érdekében, mind ezt kötetlen stílusban. 

Horváth Ádám (Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz) a CulTUNEration Generációk Éjszakája esemény panelbeszélgetésében vállalati és Z generációs szakértőkkel beszélgetett.

Noé és Barna – mint a Z generáció képviselői – követőik számára tettek fel kérdéseket social media platformjaikra és ezeket hozták be Ádámnak és Katának, a szakmai vállalati szereplőinek, akiktől választ is kaphattak kérdéseikre egy kritikusabb lencsén keresztül.

A Z generációt leginkább megmozgató munkahelyi témakörök a következők voltak:

  •  home office lehetősége, 
  • flexibilis munkavégzés és 
  • a bérigény, fizetés, kompenzáció voltak. 

A Z generációs influenerek kiemelték, hogy a fiatalabb generáció már ezeket a témákat alapnak veszi és tabumentesen tárgyalnák meg, hiszen a COVID-19 járvány óta teljesen átalakultak a mindennapok és ez kihat a munka világára is. 

A kérdések és kérések alapján Márton Kata, a Praktiker korábbi HR igazgatója elmondta, hogy a társas kapcsolatok értéke megkerülhetetlen a generációs együttműködések terén is. Tapasztalatai alapján a téma megközelítése és fontossága nagyon különbözhet a munkakörök függvényében. Például a home office is akkor tud hatékonyan működni, ha 1) a kolléga munkaköre erre alkalmas, 2) végletek helyett valamilyen hibrid megoldást keresünk. Továbbra is lesznek olyan fizikai munkakörök, amelyeknél ez nem opció, ilyen esetben a csapaton belüli egyenlőtlenségeket kezelni kell. 

Ádám a generációs témakör kapcsán elmondta, hogy mindig érdemes perspektívát adva megközelíteni a generációk együttműködését. Ha a híres évezredes Babiloni cserépüzenetre gondolunk (“A fiatalság velejéig romlott.”) vagy Szókratész panaszára, láthatjuk, hogy a téma nem újkeletű: 

“A fiatalok elvetemültek és semmirekellők. Sohasem lesznek olyanok, mint a régi idők fiatalsága. A mai fiatalok nem lesznek képesek megőrizni kultúránkat.” – Szókratész

Kicsit messzebbről ránézve láthatjuk, hogy a generációs kérdéskör mindig is foglalkoztatta az emberiséget már a az ősidőktől kezdve. 

Horváth Ádám (Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz), dr. Surányi Noé (vállalati jogász, TikTok influencer),  Márton Kata (Praktiker korábbi HR Igazgatója), Bereczki Enikő (generációs tréner) és Baranyai Barna (Z generációs szövegíró, humorista, tartalomgyártó) a beszélgetés után.

Na de akkor mégis, mi a megoldás?

Mit tehetünk egy vállalaton belül a generációk eredményesebb együttműködése érdekében? 

Ádám említett 6+1 aranyszabályt, amire érdemes figyelnie azoknak a cégeknek, akik Z generációs munkavállalaókat szeretnének bevonzani és megtartani, valamit összehangolni egymással a különböző generációk munkáját:

  1. Visszajelzések gyakoriságának növelése és tartalmassága, különösen az onboarding időszakban segítheti a Z generáció munkahelyi megtartását. Képzéssel fejleszthető ez a képesség.
  2. Egyértelmű, lépésekre lebontott elvárások a vezetőktől.
  3. Cross-generációs együttműködések fejlesztése program szinten, nem csak ad hoc és reaktív módon.
  4. Címkézős generációs tréningek elhagyása. Fókuszba tenni a generációk közötti együttműködés viselkedési szintre történő implementálását.
  5. Reverse mentoring program egymás erősségeinek megismerésére. Egy teljes képzési nap helyett a falatokra bontott, bite-sized fejlesztés is működőképes.
  6. Empátia fejlesztése 1-on-1 alkalmakon. Értő figyelem és hallgatás fontossága.

+1:  Az élő, fizikai személyes találkozások bizonyítottan csökkentik az előítéleteket és növelik az együttműködési hajlandóságot. 

Ádám tapasztalatai szerint felsővezetői szinten előbb a téma iránti empatikus érzékenyítés, majd a számszerű üzleti érdekek paradoxnak látszó kombinációja nyitja ki a kaput generációs témában. 

Az online generációs tréningek helyett in-person, jelenlétet igénylő alkalmak hozhatnak valódi eredményt – zárta a beszélgetést. 

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és gyakorlati employer branding tudást szerezni, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!

Szerző: Allardyce Lilla Rose (Brandfizz, Employer Branding Offizer)
Szakmai lektor: Jónás Orsolya (Brandfizz, Senior Marketing & People Offizzer)

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.