Atlassian + Employer Branding? A META-INF Atlassian Day tanulságairól, röviden!

Atlassian és Employer Branding

Az idei évben 9. alkalommal került megrendezésre a META-INF Atlassian Day, kétnapos konferencia Budapesten. Európa egyik legnagyobb, Atlassian-nel kapcsolatos rendezvényén IT vezetők és szakértők vizsgálták a vállalati produktivitást ill. a hatékony ügyfélkezelési megoldásokat. Évről-évre a szakma hazai és nemzetközi képviselői, Atlassian vendorai Budapesten gyűlnek össze, hogy megvitassák a jövő trendjeit és valóban használható megoldásokról értekezzenek.

Többnyire mérnökökből, IT szakemberekből álló közönség fogadta Horváth Ádámot, a Brandfizz társalapítóját, aki az Employer Branding témát a „Nem elég vonzó munkahelynek lenni, annak is kell látszani” című előadásában járta körbe.

Horváth Ádám – a META-INF Atlassian Day színpadán

“Digitalizációs eszközökkel például a jelentkezés folyamatát, az onboardingot vagy a HR adminisztrációt is sokkal jobb élménnyé tudjuk varázsolni. Ennek eredménye a megtartási számokban látszik.” – húzta alá Ádám.

Miért érdekes  IT szektorban az employer branding?

HR adminisztrációs területen az adatok és felelősök nyomon követése kulcsfontosságú. Ez nemcsak a vállalat hatékonysága, de az ügyfélélmény szempontjából is meghatározó. Ha egy jelölt állásinterjú után nem kap értesítést, az rossz képet fest a vállalatról, csökkentve ezzel az ügyfélélményt és az érdeklődőkben kialakuló pozitív képet. Ez akár a jelölt elvesztéséhez is vezethet.

Emellett a belső elégedettség is sérülhet, hiszen ki az, aki szeret lomha, rosszul működő rendszereket használni, vagy duplán-triplán adminolni bármit is? Jól működő vállalati HR rendszerek és ezeknek az eredményes összekapcsolása: ma már alapszükséglet minden cégben, aki a fejlesztőket, mérnököket foglalkoztat.

A digitalizáció elhanyagolása komoly költségeket vonhat maga után.. Nem csak a munkafolyamatok lassulnak, de a versenyképesség is csökkenhet, ami hosszú távon súlyosan érintheti a vállalat profitabilitását és hírnevét. 

“Csak a gyenge jelöltélmény miatt elvesztett jelentkezők négy és fél millió fontba kerülnek évente az esettanulmányban bemutatott vállalatnak. A rossz jelöltélmény tehát elképesztően drága mulatság. A vállalatvezetőknek üzleti hatás és megtérülés mentén kell priorizálniuk a HR fejlesztéseket. Lehet, hogy ez a terület valójában nagyobb jelentőséggel bír annál, mint amit elsőre gondolnak.” – emelte ki a konklúziót Ádám.”

Egy jól felépített digitalizációs stratégia lehetővé teszi az adatok hatékonyabb kezelését, a folyamatok optimalizálását és a jelöltélmény javítását, ami hosszú távon megtérülő befektetésnek bizonyulhat a vállalat számára.

Horváth Ádám – a META-INF Atlassian Day színpadán

Sokszor egyszerű lépésekkel is elkezdhetjük a fejlesztést. Ilyen módszer az experience mapping, amikor lépésről-lépésre végigvesszük a jelöltélmény pontjait, majd ehhez önálló fejlesztési javaslatokat írunk. Ezt követően minden élményponthoz rögzítjük a mérőszámokat. Meg fogunk lepődni, mennyire sok helyen tudnánk mérni a jelöltek élményét, sokszor mégsem tesszük. Az utolsó lépésben pedig priorizálni érdemes a fejlesztési javaslatokat.
Az élményfejlesztésnél Ádám azt javasolja, hogy a menedzsment által kedvelt ‘low-hanging-fruit’ megközelítésen kívül, érdemes legalább egy – de maximum három – kulcsterületet kijelölni, amihez viszont valódi forrásokat is rendelünk és 3-6 hónapon belül be is tudjuk fejezni a fejlesztést.

Ádám gyakorlati tapasztalatai alapján tipikus felsővezetői zsákutcáknak tartja, amikor:

  • 1. a problémát a HR-re toljuk, és azt várjuk, hogy oldja meg ő maga egyedül,
  • 2. csak a ‘nulla investment’ megoldások maradnak az asztalon, így ugyanis nem lehet érdemi változást elvárni,
  • 3. mindent IS egyszerre akarunk megváltoztatni, ezért a végén akkora projekt kerekedik egy karrier oldal fejlesztésből, ami egy év múlva sem lesz kész,
  • +1 elhisszük, hogy majd a global központ megoldja a problémát és nem teszünk semmi érdemlegeset helyi szinten, csak várunk. 

“Az employer branding nem egy rakétatudomány: egyszerű dolgokat teszünk, viszont azt következetesen és rendszeresen. Akkor miért van mégis olyan kevés nagyszerű munkáltató? Úgy tapasztaltam, hogy a legkiválóbb munkahelyek valódi megkülönböztetője a hitelesség: az történik a jelöltekkel a valóságban, amit az elején ígértek nekik. Ehhez elkötelezett felsővezetők és az üzlet-HR együttműködése nélkülözhetetlen.” – zárja gondolatait Ádám.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és gyakorlati employer branding tudást szerezni, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!

Szerző: Allardyce Lilla Rose (Brandfizz, Employer Branding Offizer)
Szakmai lektor: Jónás Orsolya (Brandfizz, Senior Marketing & People Offizzer)

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.