A megváltozott helyzet mindenkit kihívások elé állított. Kilencedik webinarunkban Zvezdovics Anita, a Brandfizz Chief Fizz Offizzere elhozta azon cégek gyakorlatait, akik sikeresen vették az akadályokat és mutatták meg az elkötelezettségüket az emberek iránt, miközben garantálják a biztonságot. LIVE bejelentkezésünkben konkrét példákat találhattok, amelyek a külső, illetve belső kommunikáció esetében nagyon jól alkalmazhatók annak érdekében, hogy a cég pozitív reputációja megmaradjon, a kollégák bizalma pedig növekedjen.
A social media felületeken megjelent tartalmak ebben az időszakban kiemelten befolyásolják a cég reputációját. Hogyan reagálunk a helyzetre? Mire figyeljünk a kommunikáció során? Milyen üzeneteket kommunikáljunk nyilvános online felületeinken? Ezekre a kérdésekre adott válaszaink mind-mind befolyásolják, hogy „miből fogunk főzni” a következő fél-, egy évben.
Strukturáltság, tervezhetőség, megbízhatóság
Bár az online toborzási hatékonyság most nem minden cég esetében jelent fókuszterületet, az online kommunikáció nem halkulhat el. A Brandfizznél ügyfeleink esetében content mátrixokban gondolkodunk és dolgozunk. Létrehoztunk egy, a COVID-19 idején használható „megváltozott” content mátrixot. Ebben a mátrixban olyan témák szerepelnek, amelyek a célcsoport számára a pandémia kapcsán is érdekesek lehetnek. Ezeken keresztül befolyásolhatjuk, milyen kép alakul ki cégünkről a potenciális új kollégákban, a meglévő kollégáinkban. Az emberek kíváncsiak, hogyan reagálunk a pánikra – reagáljunk megfelelően!
A kommunikáció nem szűnt meg, csak átalakul
Az elmúlt hetekben egy globális felmérés során kérdezték meg a cégek vezetőit, mi lenne az a három szó, amit szeretnének, ha a célcsoportjuk eszébe jutna a COVID után. Míg a lockdown előtt főleg az üzleti célok, agilitás voltak a legnépszerűbb kifejezések, mára a COVID hatására a gondoskodás lett a legfontosabb. Fontos, a vezetők felismerték (ha eddig ez még nem történ meg), hogy a humánus, emberi értékek milyen kiemelten fontosak egy cég működésében.
Annak érdekében, hogy ne Indexen, kritikaként olvassunk a cég helyzetkezeléséről – ahogy az az elmúlt időszakban több magyarországi vállalattal is megtörtént – proaktívan figyeljünk oda a kommunikációnkra. A legfontosabb célunk, hogy célcsoportunkban a cégünk felé való bizalmat növeljük és fenntartsuk. Megosztunk veletek pár példát, ha pedig még több tartalomhoz szeretnétek inspirációt gyűjteni, nézzétek meg LIVE bejelentkezésünket!
#Thankyou – Személyes köszönet
A Barilla Group, akiknél Olaszországban a lockdown alatt is folyt a munkavégzés, kommunikációjukban név szerint köszönték meg kollégáiknak a munkát. Ügyfelünknél, a GrandVisionnél (Vision Express, Ofotért) már a járvány kitörése előtt is szerves részét képezte vállalati értékeiknek a törődés – employer branding stratégiájuk elnevezése is a We Care Program nevet kapta. Nem változott ez a járvány idején sem, sőt, még nagyobb hangsúlyt kapott. Az ő esetükben is találunk példát a személyes köszönetnyilvánításra.
#Keepgoing – Számíthattok kollégáinkra
Business goes on! Megtettünk a kollégánk védelme érdekében mindent, továbbra is számíthatnak ránk ügyfeleink. Home Office-ból, vagy terepen, jelezzük ügyfeleink felé is, hogy elérhetőek vagyunk. Ügyfelünk, a H1 Systems szintén „pinned post”-ban rögzítettük Facebookon illetve a weboldalon is az információt ezzel kapcsolatban. Ha pedig kommunikáltuk, hogyan működünk tovább, kommunikáljuk azt is, milyen óvintézkedéseket tettünk meg a kollégák érdekében – hiszen a projektek nélkülük nem működhetnek.
#Recruitingfromhome – A toborzás otthonról is folytatódik
Sajnos a leépítések nem ritkák, azonban vannak cégek, akik a megváltozott helyzetben is folytatják a toborzásukat. Érdemes megmutatni a külső kommunikációban, hogyan toborzunk. A jelentkezők nyugalmát erősíti, ha látják, hogy a felvételi folyamatok nem álltak le, van lehetőség a céghez pályázni.
A Toray Hungary esetében szintén „pinned post”-ban kommunikáltuk, hogy a toborzási folyamataik nem álltak le, csak átalakultak. Fontos ez egy olyan cég életében, aki jelenleg is a bővülésre koncentrál.
Ügyfelünknél az EY-nál az elmúlt egy hónapban 7 jobinart szerveztünk és bonyolítottunk le, amelyek során több, mint 160 regisztrált jelentkezőnk volt. Az egyetemspecifikus jobinarokon olyan kollégák beszéltek a diákoknak, akik maguk is az adott egyetemen végeztek. Fontos, hogy a jelöltek tudják, kanapéjukról is beindíthatják a karrierüket!
Videós tartalmak
Ne feletjstük el a tartalom mellett azt sem, hogy a figyelemfelkeltő technológiákat továbbra is alkalmazhatjuk! Ügyfelünk, a H1 Systems esetében összefoglaló videóban kommunikáltuk, milyen aktivitásaik voltak az elmúlt 2-3 hónap leforgása alatt. A videó szépen összefoglalja, hogyan támogatták a kollégákat, milyen óvintézkedéseket tettek, de kitér a CSR-ra és az ügyfélprojektekre is.
https://www.facebook.com/h1systems/videos/2759107710984081/
#Afterlockdown – Az élet megy tovább, számítunk és vigyázunk egymásra
Az Audi Hungária már május elején azon dolgozott, hogyan térjenek vissza kollégáik a gyártásba. Ennek megfelelő óvintézkedéseiket időben kommunikálták.
Arról pedig, hogy mit kell mindenkinek tudni a reboardingról, Horváth Ádám, a Brandfizz Chief Sparkle Offizere fog beszélni csütörtöki bejelentkezésünkben.
Ha tetszett a cikk, vagy kíváncsi vagy, hogy van-e csirke a Brandfizz irodai sütőjében nézd meg ezt a videót és oszd meg azokkal akiket érdekelhet!
Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!
[/ms_column][/ms_row]