Ilyen volt a Stevie 2024 – Employer branding kiadásban

Az eredeti cikk a HRPOWER oldalán jelent meg.

Helyszíni beszámoló a 9. alkalommal megrendezett The Stevie Awards for Great Employers eseményről. Az ismert globális verseny idén Manhattanben díjazta a nemzetközi szinten kiemelkedő munkaadókat és employer branding megoldásokat. 

A new york-i Times Square ikonikus Marriott hotelében tartották meg a 9. The Stevie Awards for Great Employers díjátadót, ahol a világ legjobb munkaadói és HR szakemberei gyűltek össze, hogy elismerjék azokat a vállalatokat, amelyek kiemelkedően teljesítenek a munkáltatói márkaépítés és HR területén. Az esemény több szempontból is különleges volt: a teljes versenynaptár során a Stevie-re több mint 12 000 nevezést adtak be a világ minden tájáról, amelyeket több mint 130 szakértő értékelt.

Mutatja a díj presztízsét, hogy évente több mint 70 ország szervezetei adnak be nevezést, ezzel is jelezve, mennyire fontos a munkáltatói értékek és a munkahelyi környezet fejlesztése világszerte. 

Munkáltatói oldalról a Great Employers díj került fókuszba, a Stevie szervezői idén is megadták a módját az ünneplésnek. 7+1 főkategóriában 150-nél több díjat adtak át élőben az alábbi főkategóriákban:

  • Az Év Munkaadója
  • HR Eredmények
  • HR Egyéni Kategóriák
  • HR Csapat Kategóriák
  • Megoldás, Implementáció, Képzési Program vagy Média
  • Szolgáltatói Kategóriák
  • Élenjáró “Thought Leadership” Kategóriák
  • HiBob alkalmazások (szponzorált)

Kiemelkedő szereplők a színpadon

Az idei év díjazottjai között olyan óriáscégek is szerepeltek, mint a Google, a Wells Fargo, és a fődíjas Bank of America. Az este folyamán a vállalatok képviselői nemcsak díjakat vehettek át, hanem megoszthatták tapasztalataikat is arról, hogyan segítik elő a munkavállalók elkötelezettségét, jóllétét és szakmai fejlődését. 

Ahogy Maggie Miller, a Stevie Awards elnöke fogalmazott: 

„A Stevie Awards for Great Employers elismeri a világ legjobb cégeit, amelyek nagyszerű munkahelyeket teremtenek, valamint azokat a HR csapatokat és szakembereket, akik mindezt megvalósítják.” 

Nem csak a legnagyobbak versenye

Sikerült szót váltanom Michael Gallagherrel, a Stevie Awards alapítójával, aki két, nem elhanyagolható aspektusra világított rá: 

„Azok a cégek, akik nem akkora globális brandek, mint a Google vagy az Amazon, más helyzetben vannak a munkaerőpiacon. Egy cég kereskedelmi brandje és a munkáltatói brandje nem egy és ugyanaz, noha természetesen erős a kapcsolat a kettő között. Ez a díj egy lehetőség a cégeknek, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaiktól, és örülök, hogy évről évre egyre több európai szervezet méretteti meg magát a globális piacon. 

Nyilván nem nektek kell ezt magyaráznom, hiszen nem véletlenül kapott díjat a KUKA Hungária sem: nagyon színvonalas anyag volt az ambassador programjuk Magyarországon. Ti, a Brandfizzben, ezzel foglalkoztok, nyilván a többi ügynökség is érti ennek a jelentőségét. Láthatóságot kapnak a díjazottak. Ugyanakkor a Great Employer versenyünknek van egy másik vetülete is: ezek pedig a kollégák. Ki ne akarna egy olyan cégnél dolgozni, akit globális szinten a legjobb munkáltatóként ismernek el?”

Külön öröm magyar szempontból, hogy 3 sorban is szerepelt a „Hungary” a díjazotti listán:

Ezüst:

  • IBM, Armonk, New York, United States: Inside the Big Blue Rainbow: Catalyzing Connections and #workingpositively at IBM Hungary 
  • Körber Hungária, Pécs, Baranya, Hungary: Where colleagues like to go in the morning – Employee Wellbeing at Körber Hungary

Bronz: 

  • KUKA Hungária, Budapest, Pest, Hungary: 2in1 KUKA Ambassador Program: with recruitment and engagement focus 100% employee-driven
Horváth Ádám, a Brandfizz
társalapítója a Stevie Award
díjátadóján 2024-ben (Manhattan,
New York City)

Üzleti cél, mint alapelvárás

4 százalékkal csökkentette a fluktuációt a KUKA Hungária ambassador programja. A kezdeményezés egyedülálló módon ötvözi a toborzási és munkavállalói elkötelezettséget, 100 százalékban munkavállalói irányítással. A KUKA programja azon törekvést testesíti meg, hogy a tehetségek ne suhanjanak el észrevétlenül a szervezet mellett, hanem valódi és hiteles munkáltatói márkát építve vonzzák magukhoz a legjobb munkaerőt.

A program eredményeként jelentős mértékben, 19 ponttal nőtt a dolgozói ajánlási hajlandóság (Employee Net Promoter Score), csökkent a fluktuáció, és az új felvételek száma is meghaladta a kitűzött éves célokat.  A Stevie® Awards zsűrije szerint: „A KUKA Hungária Kft. pályázata kiváló példa a munkavállalói elkötelezettség növelésére irányuló, jól strukturált és eredményorientált programokra.”

Czétényi Róbert, a KUKA Hungária Kft. HR vezetője szerint „nem ez az első nemzetközi elismerése a programunknak, de ismét megerősítést kaptunk abban, hogy a hatékony toborzási folyamatok, a munkavállalók bevonása és a transzparens belső kommunikáció alapvető fontosságú a további sikerekhez mind vállalatként, mind munkahelyként. Büszkék vagyunk arra, hogy a Stevie Awards zsűrije is értékelte erőfeszítéseinket, amely további motivációt jelent számunkra, hogy innovatív HR megoldásokkal tegyük még vonzóbbá a KUKA Hungária Kft-t meglévő és leendő munkavállalóink számára.”

HR, marketing vagy PR? – Kalapács a dobozban

Mindig felmerül a kérdés, hogy kihez tartozik az employer branding. A helyszínen jelenlévők száma, megoszlása erősen visszatükrözi azt, amit a World Employer Branding Day-en évek óta tapasztalunk: 70 százalékban a HR-nél horgonyoz le a téma (Compass 2023 Országos Munkáltatói Márka felmérésünkben Magyarországon 68 százalékos adatot mértünk a HR javára, a szervezetek 15 százaléka a marketinghez, 11 százaléka a kommunikációs funkcióhoz rendeli az employer brandinget). 

Természetesen a kommunikációs, PR területek együttműködése megkerülhetetlen az employer brandingben és vannak nagyszerű vállalati esetek, amikor a marketing oldal fogja a kormányrudat munkáltatói márkában. 

Mindkét esetben láthatunk nagyon jó megoldásokat, talán nem is a téma „tulajdonlása” a legfontosabb kérdés. Ahogy Michael Gallagher, a Stevie Awards alapítója megfogalmazta: 

„Minden eszköz, módszer, esettanulmány, amiket itt ma díjaztunk, csak akkor ér valamit másoknak, ha átveszik, eltanulják és kipróbálják. Egy jó ambassador program csak egy »kalapács a dobozban« – ha a dobozban hagyjátok és nem használjátok, nem sokat ér a cég számára.”

Merre van az előre az employer brandingben? – Globális trendek

Az idei Stevie Awards for Great Employers díjátadó nemcsak a díjazottakról szólt, hanem olyan aktuális trendekről is, amelyek alapvetően formálják a munkáltatói márkaépítés jövőjét. Az eseményen kiemelt figyelmet kapott a fogyasztói és munkáltatói márka összehangolásának fontossága. A vállalatok egyre inkább felismerik, hogy a fogyasztói márka ereje és ismertsége nem mindig jelenti azt, hogy vonzó munkahelynek is tekintik őket a tehetségek. Ahogy a Google esetében is látható, noha a világ egyik legismertebb márkája, mégsem vezető a legjobb munkahelyek globális listáin már évek óta. A Bank of America nagyszerű esettanulmánya (ők vitték el a show fődíját is) azt húzza alá, hogy sikeresen integrálhatók a kereskedelmi márka elemei a munkáltatói márkába, például az ambassador programokon keresztül. Ez nemcsak a munkavállalói elkötelezettséget növeli, hanem a toborzás hatékonyságát is.

Employee Advocacy és a közösségi média szerepe

Egy másik fontos trend a munkavállalói advocacy és a közösségi média egyre nagyobb szerepe a munkáltatói márkaépítésben. A szervezetek felismerik, hogy a munkavállalók által megosztott tartalom sokkal nagyobb elérést és hitelességet biztosít, mint a hivatalos vállalati kommunikáció. Egy jól működő ambassador program, mint amilyen például az Amazoné, évente több millió elérést eredményezhet. Az új social media platformok, mint a TikTok, és az ezen belüli #WORKTOK trend egyre népszerűbb, így a cégeknek érdemes minél hamarabb bekapcsolódni ezekbe a csatornákba.

Mesterséges intelligencia a munkáltatói márkák szolgálatában

A mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb szerepet kap a munkáltatói márkaépítésben, különösen a kreatív és ismétlődő feladatok automatizálásában. Bár az AI nem helyettesíti a stratégiai gondolkodást vagy a kreatív ötleteket, rengeteg időt spórolhat meg a HR csapatoknak azzal, hogy támogatja a szövegírást, képgenerálást, vagy akár a belső kommunikációt és ügyfélszolgálatot. Az AI lehetőségeit egyre több szervezet ismeri fel, és kezdi el integrálni a toborzási folyamataiba, ezzel növelve a hatékonyságot. Ugyanakkor az AI nem lesz kreatív igazgató, érdemes rá úgy gondolni, mint egy ügyes gyakornokra.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.