Az idei évben 9. alkalommal került megrendezésre a META-INF Atlassian Day, kétnapos konferencia Budapesten. Európa egyik legnagyobb, Atlassian-nel kapcsolatos rendezvényén IT vezetők és szakértők vizsgálták a vállalati produktivitást ill. a hatékony ügyfélkezelési megoldásokat. Évről-évre a szakma hazai és nemzetközi képviselői, Atlassian vendorai Budapesten gyűlnek össze, hogy megvitassák a jövő trendjeit és valóban használható megoldásokról értekezzenek.
Többnyire mérnökökből, IT szakemberekből álló közönség fogadta Horváth Ádámot, a Brandfizz társalapítóját, aki az Employer Branding témát a „Nem elég vonzó munkahelynek lenni, annak is kell látszani” című előadásában járta körbe.
Horváth Ádám – a META-INF Atlassian Day színpadán
“Digitalizációs eszközökkel például a jelentkezés folyamatát, az onboardingot vagy a HR adminisztrációt is sokkal jobb élménnyé tudjuk varázsolni. Ennek eredménye a megtartási számokban látszik.” – húzta alá Ádám.
Miért érdekes IT szektorban az employer branding?
HR adminisztrációs területen az adatok és felelősök nyomon követése kulcsfontosságú. Ez nemcsak a vállalat hatékonysága, de az ügyfélélmény szempontjából is meghatározó. Ha egy jelölt állásinterjú után nem kap értesítést, az rossz képet fest a vállalatról, csökkentve ezzel az ügyfélélményt és az érdeklődőkben kialakuló pozitív képet. Ez akár a jelölt elvesztéséhez is vezethet.
Emellett a belső elégedettség is sérülhet, hiszen ki az, aki szeret lomha, rosszul működő rendszereket használni, vagy duplán-triplán adminolni bármit is? Jól működő vállalati HR rendszerek és ezeknek az eredményes összekapcsolása: ma már alapszükséglet minden cégben, aki a fejlesztőket, mérnököket foglalkoztat.
A digitalizáció elhanyagolása komoly költségeket vonhat maga után.. Nem csak a munkafolyamatok lassulnak, de a versenyképesség is csökkenhet, ami hosszú távon súlyosan érintheti a vállalat profitabilitását és hírnevét.
“Csak a gyenge jelöltélmény miatt elvesztett jelentkezők négy és fél millió fontba kerülnek évente az esettanulmányban bemutatott vállalatnak. A rossz jelöltélmény tehát elképesztően drága mulatság. A vállalatvezetőknek üzleti hatás és megtérülés mentén kell priorizálniuk a HR fejlesztéseket. Lehet, hogy ez a terület valójában nagyobb jelentőséggel bír annál, mint amit elsőre gondolnak.” – emelte ki a konklúziót Ádám.”
Egy jól felépített digitalizációs stratégia lehetővé teszi az adatok hatékonyabb kezelését, a folyamatok optimalizálását és a jelöltélmény javítását, ami hosszú távon megtérülő befektetésnek bizonyulhat a vállalat számára.
Horváth Ádám – a META-INF Atlassian Day színpadán
Sokszor egyszerű lépésekkel is elkezdhetjük a fejlesztést. Ilyen módszer az experience mapping, amikor lépésről-lépésre végigvesszük a jelöltélmény pontjait, majd ehhez önálló fejlesztési javaslatokat írunk. Ezt követően minden élményponthoz rögzítjük a mérőszámokat. Meg fogunk lepődni, mennyire sok helyen tudnánk mérni a jelöltek élményét, sokszor mégsem tesszük. Az utolsó lépésben pedig priorizálni érdemes a fejlesztési javaslatokat.
Az élményfejlesztésnél Ádám azt javasolja, hogy a menedzsment által kedvelt ‘low-hanging-fruit’ megközelítésen kívül, érdemes legalább egy – de maximum három – kulcsterületet kijelölni, amihez viszont valódi forrásokat is rendelünk és 3-6 hónapon belül be is tudjuk fejezni a fejlesztést.
Ádám gyakorlati tapasztalatai alapján tipikus felsővezetői zsákutcáknak tartja, amikor:
- 1. a problémát a HR-re toljuk, és azt várjuk, hogy oldja meg ő maga egyedül,
- 2. csak a ‘nulla investment’ megoldások maradnak az asztalon, így ugyanis nem lehet érdemi változást elvárni,
- 3. mindent IS egyszerre akarunk megváltoztatni, ezért a végén akkora projekt kerekedik egy karrier oldal fejlesztésből, ami egy év múlva sem lesz kész,
- +1 elhisszük, hogy majd a global központ megoldja a problémát és nem teszünk semmi érdemlegeset helyi szinten, csak várunk.
“Az employer branding nem egy rakétatudomány: egyszerű dolgokat teszünk, viszont azt következetesen és rendszeresen. Akkor miért van mégis olyan kevés nagyszerű munkáltató? Úgy tapasztaltam, hogy a legkiválóbb munkahelyek valódi megkülönböztetője a hitelesség: az történik a jelöltekkel a valóságban, amit az elején ígértek nekik. Ehhez elkötelezett felsővezetők és az üzlet-HR együttműködése nélkülözhetetlen.” – zárja gondolatait Ádám.
Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és gyakorlati employer branding tudást szerezni, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!
Szerző: Allardyce Lilla Rose (Brandfizz, Employer Branding Offizer)
Szakmai lektor: Jónás Orsolya (Brandfizz, Senior Marketing & People Offizzer)