A Harvard Business Review szerint az egységesített onboarding folyamattal rendelkező cégek 50%-kal magasabb munkaerő-megtartást tapasztalnak. Az SHRM cikkéből pedig az is kiderült, hogy az alkalmazottak 69 %-a nagyobb valószínűséggel marad 3 évig egy vállalatnál, ha jó onboarding élményt tapasztal meg. Azok a vállalatok, amelyek több időt és energiát fektetnek az új munkavállalókba, előnyt szereznek a versenytársakkal szemben.
Mit jelent az onboarding?
Az „onboarding” folyamat azon a élmények sorozata, amelyek során az új alkalmazottakat integráljuk a szervezetbe. Olyan tevékenységek, amelyek lehetővé teszik, hogy az új alkalmazottak megismerjék a szervezetet és annak struktúráját, kultúráját, jövőképét és értékeit. Egyes szervezeteknél az onboarding egy vagy két napos tevékenység; más szervezetek esetében ez a folyamat egy vagy több hónapig is eltarthat.
EVP az onboarding során is?
EVP (Employer Value Proposition) vagy más néven munkáltatói értékígéret. Lényegében az ok, amiért valaki csatlakozik a vállalathoz és ott is marad. Az EVP célja, hogy olyan munkahelyet teremtsünk, ahol az emberek megtapasztalják, megélikk azokat az ígért értékeket, amiket megígértünk nekik a toborzási folyamat során,. Az EVP nem egy rövid távú megoldás, hanem egy hosszú távú befektetés.
Amikor munkavállalói élményt fejlesztünk, az EVP az, amit törekszünk a munkavállalói élmény minden egyes pontjában betartani már az onboarding folyamat során is. Töltsd le az onboarding élmény térképünket és tervezd meg az új belépő elkötelezéséhez szükséges élménypontokat!
Onboarding tippek, eszközök
Milyen eszközökkel tehetünk azért, hogy a kezdetleges benyomások a vállalatról a lehető legpozitívabbak legyenek új kollégáink számára? Elhoztunk neked 6+1 leghatékonyabb onboarding tippet, amivel felejthetetlenné teheted az új munkavállalód első napjait:
1. Pre-boarding email
Érdemes arra figyelni, hogy ne érezze azt a leendő munkavállaló, hogy megfeledkeztünk róla az interjú után. Küldj neki egy kedves és részletes emailt, amely tartalmazza a legfontosabb információkat az első munkanapjával kapcsolatban (kezdés időpontja, munkahely címe és megközelítése, első feladatai, stb.)
2. Onboarding csomag
Ugye téged is jó érzéssel töltene el, ha látnád mennyire várták az érkezésed? Gondoskodj az új kolléga érkezéséről úgy, hogy összeállítasz neki egy Onboarding csomagot, ami tartalmaz mindent, amire szüksége lehet az első napján, hetén!
Ez lehet például: A munkához szükséges telefon, laptop. De érdemes meglepni az új munkavállalót egy egyedi névreszóló/perszonalizált bögrével.
3. Új belépő kézikönyv
Az új belépő kézikönyv tartalmaz minden nélkülözhetetlen információt, amire az új kollégának szüksége lehet. Ez lehet online vagy nyomtatott formátumú. Érdemes beletenni egy cégbemutatót, a belépéshez szükséges információkat, a juttatásokat, az előírásokat, a szervezeti felépítést, a munkaidőt, stb.
4. Új belépő ebéd
Tedd felejthetetlenné az új kolléga érkezését és szervezz egy új belépő ebédet közösen a csapattal, ahol lehetőségetek nyílik arra, hogy jobban megismerjétek egymást!
5. Onboarding tréningek
Az új belépő könnyebben tud becsatlakozni, felzárkózni a többiekhez, ha onboarding tréningek segítségével megtanulja a cég által használt programokat, rendszereket és eszközöket. Emellett elsajátíthatja a jól bevált praktikákat és erősítheti a munkához szükséges skilljeit.
6. Mentor program
Egy másik egyszerű módszer az új munkavállaló beilleszkedésének elősegítésére az, hogy mentort biztosítasz számára, így már az első napjától kezdve tud egy kijelölt emberhez fordulni kérdéseivel, kéréseivel kapcsolatban.
A mentorprogram részét képezi még a személyes fejlesztés és visszajelzés. Ezek a közös beszélgetések segíti a mentoráltat céljai kitűzésében, a mentorával közösen egyeztetett eszközökkel.
+1 onboarding tipp: Podcast
Ahogy korábbi cikkünkben említettük, a vezetőkkel, kollégákkal készült podcast adások segítik az új belépő integrációját a közösségbe. Egy jól felépített employer branding podcast adásban a vállalat dolgozói mesélik el valódi karrier történeteiket, melyek segítik az új belépők elköteleződését és megtartását az onboarding folyamat során.
Hogyha a fent felsorolt eszközök közül legalább egyet beépítesz az új belépő folyamatba, már sokkal jobb és pozitívabb lesz az új belépők élménye! Az implementációs képesség gyakran sokkal előrébb juttat minket mintha csak stratégiát terveznél. Ha szeretnéd magasabb szintre emelni az onboarding folyamatot és növelni a munkaerő-megtartást, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!