Brandfizz

6+1 onboarding tipp és eszköz

onboarding

A Harvard Business Review szerint az egységesített onboarding folyamattal rendelkező cégek 50%-kal magasabb munkaerő-megtartást tapasztalnak. Az SHRM cikkéből pedig az is kiderült, hogy az alkalmazottak 69 %-a nagyobb valószínűséggel marad 3 évig egy vállalatnál, ha jó onboarding élményt tapasztal meg. Azok a vállalatok, amelyek több időt és energiát fektetnek az új munkavállalókba, előnyt szereznek a versenytársakkal szemben.

Mit jelent az onboarding?

Az „onboarding” folyamat azon a élmények sorozata, amelyek során az új alkalmazottakat integráljuk a szervezetbe. Olyan tevékenységek, amelyek lehetővé teszik, hogy az új alkalmazottak megismerjék a szervezetet és annak struktúráját, kultúráját, jövőképét és értékeit. Egyes szervezeteknél az onboarding egy vagy két napos tevékenység; más szervezetek esetében ez a folyamat egy vagy több hónapig is eltarthat.

EVP az onboarding során is?

EVP (Employer Value Proposition) vagy más néven munkáltatói értékígéret. Lényegében az ok, amiért valaki csatlakozik a vállalathoz és ott is marad. Az EVP célja, hogy olyan munkahelyet teremtsünk, ahol az emberek megtapasztalják, megélikk azokat az ígért értékeket, amiket megígértünk nekik a toborzási folyamat során,. Az EVP nem egy rövid távú megoldás, hanem egy hosszú távú befektetés.

Amikor munkavállalói élményt fejlesztünk, az EVP az, amit törekszünk a munkavállalói élmény minden egyes pontjában betartani már az onboarding folyamat során is. Töltsd le az onboarding élmény térképünket és tervezd meg az új belépő elkötelezéséhez szükséges élménypontokat!

Onboarding tippek, eszközök

Milyen eszközökkel tehetünk azért, hogy a kezdetleges benyomások a vállalatról a lehető legpozitívabbak legyenek új kollégáink számára? Elhoztunk neked 6+1 leghatékonyabb onboarding tippet, amivel felejthetetlenné teheted az új munkavállalód első napjait:

1. Pre-boarding email

Érdemes arra figyelni, hogy ne érezze azt a leendő munkavállaló, hogy megfeledkeztünk róla az interjú után. Küldj neki egy kedves és részletes emailt, amely tartalmazza a legfontosabb információkat az első munkanapjával kapcsolatban (kezdés időpontja, munkahely címe és megközelítése, első feladatai, stb.)

2. Onboarding csomag

Ugye téged is jó érzéssel töltene el, ha látnád mennyire várták az érkezésed? Gondoskodj az új kolléga érkezéséről úgy, hogy összeállítasz neki egy Onboarding csomagot, ami tartalmaz mindent, amire szüksége lehet az első napján, hetén!

Ez lehet például: A munkához szükséges telefon, laptop. De érdemes meglepni az új munkavállalót egy egyedi névreszóló/perszonalizált bögrével.

3. Új belépő kézikönyv

Az új belépő kézikönyv tartalmaz minden nélkülözhetetlen információt, amire az új kollégának szüksége lehet. Ez lehet online vagy nyomtatott formátumú. Érdemes beletenni egy cégbemutatót, a belépéshez szükséges információkat, a juttatásokat, az előírásokat, a szervezeti felépítést, a munkaidőt, stb.

4. Új belépő ebéd

Tedd felejthetetlenné az új kolléga érkezését és szervezz egy új belépő ebédet közösen a csapattal, ahol lehetőségetek nyílik arra, hogy jobban megismerjétek egymást!

5. Onboarding tréningek

Az új belépő könnyebben tud becsatlakozni, felzárkózni a többiekhez, ha onboarding tréningek segítségével megtanulja a cég által használt programokat, rendszereket és eszközöket. Emellett elsajátíthatja a jól bevált praktikákat és erősítheti a munkához szükséges skilljeit.

6. Mentor program

Egy másik egyszerű módszer az új munkavállaló beilleszkedésének elősegítésére az, hogy mentort biztosítasz számára, így már az első napjától kezdve tud egy kijelölt emberhez fordulni kérdéseivel, kéréseivel kapcsolatban.

A mentorprogram részét képezi még a személyes fejlesztés és visszajelzés. Ezek a közös beszélgetések segíti a mentoráltat céljai kitűzésében, a mentorával közösen egyeztetett eszközökkel.

+1 onboarding tipp: Podcast

Ahogy korábbi cikkünkben említettük, a vezetőkkel, kollégákkal készült podcast adások segítik az új belépő integrációját a közösségbe. Egy jól felépített employer branding podcast adásban a vállalat dolgozói mesélik el valódi karrier történeteiket, melyek segítik az új belépők elköteleződését és megtartását az onboarding folyamat során.

Hogyha a fent felsorolt eszközök közül legalább egyet beépítesz az új belépő folyamatba, már sokkal jobb és pozitívabb lesz az új belépők élménye! Az implementációs képesség gyakran sokkal előrébb juttat minket mintha csak stratégiát terveznél. Ha szeretnéd magasabb szintre emelni az onboarding folyamatot és növelni a munkaerő-megtartást, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.